Netwerk Time-Out's tussen WinXP <-> Win98

Pagina: 1
Acties:

• Gepperd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08 14:51
Na het doorlezen van de Network Faq en de search verschillende malen gebruikt te hebben, heb ik nog steeds geen oplossing gevonden voor mijn probleem:

Ik heb 2 computers: 1 Win XP met Intel netwerk kaartje en een andere pc met Win 98 met een realtek 8029 compatible kaartje.. Die 2 computers zitten verbonden via een Crosscable (die ik nieuw gekocht heb). En draait op 10 Mbit, volgens mij kan je via een crosscable ook Full Duplex gebruiken. Maar ook half duplex geprobeerd blijft zelfde probleem geven.

WinXP = 192.168.1.1
Win98 = 192.168.1.2
De computers zitten in dezelfde werkgroep namelijk: THUIS

Nu is het probleem dus dat als ik op WinXP naar een map ga op de Win 98 machine. En ik druk bijvoorbeeld op rechtermuisknop op een groot bestand, de computer blijft hangen, en soms vastloopt. Vooral bij bestanden openen gaat het vaak fout. Als ik een mp3 probeer te luisteren via het netwerk dan begint ie na pakweg 1 minuut over te slaan. Vervolgens loopt Winamp vast of blijft steken op hetzelfde stukkie.. Tijdens de time-out's is er overigens geen netwerkverkeer van enige noemenswaardige betekenis (tussen 0 - 1 %).. Een bestand kopieren van Win98 naar XP gaat (als ik d'r een keer door heen ben gekomen zonder Time-out) wel razendsnel en geeft 100 % netwerk belasting. Het raadplegen van bestanden op de WinXP machine via de Win98 bak geeft hetzelfde resultaat maar lijkt beter te gaan.. Tevens deel ik het internet op de XP bak, dit gaat wel zonder problemen (zonder time-outs). Ik heb al andere netwerk kaart in de 98 bak gestopt, ook deze geeft hetzelfde resultaat. Andere drivers geinstalleerd van het realtek kaartje.. Maar biedt geen soelaas, iemand van jullie enig idee?

[ Voor 5% gewijzigd door Gepperd op 24-03-2003 19:06 ]

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
De beste oplossing zal wel een Realtek 8219 zijn :) Die draaien wel op 100Mbit FD... want ik denk namelijk dat het aan je 10Mbit verbinding ligt...

[ Voor 28% gewijzigd door Peedy op 24-03-2003 19:05 ]

• Gepperd
Wat is er mis met een 10 Mbit verbinding dat zou toch gewoon moeten werken zonder dikke time-outs..De snelheid is naar mijn mening voldoende, alleen die Time-outs bij het openen van bestanden maakt het werken redelijk onmogelijk.

• Gepperd
Niemand?
Dan toch maar 2 nieuwe netwerkkaartjes halen bij Mycom (realtek 100 Mbit), hopelijk werkt dat wel....