Nikon D50 - nikkor 18-55 & nikkor 55-200 | specs pc | specs laptop | specs serverke
900 Euro ongeveer en je komt dan uit op 3-5 cent per pagina aan toner meen ik.hp color LaserJet 2500 printer series
• black: 16 ppm
• color: 4 ppm
• monthly volume: 30,000 pages
• up to 3 input trays
• holds up to 875 sheets
HP's entry-level color LaserJet printer produces professional color documents and has an easy-to-use desktop design. starting at $899.99*
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Het de goedkoopste modellen kan je zeker tot 20.000 p/m afdrukken hoor.Termi schreef op 24 maart 2003 @ 21:11:
Probleem is dat dit meer in de zakelijke markt afspeelt. Maar ik denk dat je bij 20.000 pagina's per maand, man heej das heel wat boompies
. Het beste kan kijken naar de mid-budget. Want bij lowbudget is de catridge al binnen 10.000 pagina's leeg lijkt me
.
Nikon D50 - nikkor 18-55 & nikkor 55-200 | specs pc | specs laptop | specs serverke
En weet je hoeveel een inktjet ongeveer kost per pagina?LauPro schreef op 24 March 2003 @ 21:15:
[...]
900 Euro ongeveer en je komt dan uit op 3-5 cent per pagina aan toner meen ik.
Verwijderd
Er moeten soms ook kleuren foto's met afgedrukt worden. Vanaf hoeveel dpi heb je dan een aanvaardbare kwaliteit?Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 22:26:
Is de kleur alleen voor af en toe tekst? Dan volstaat de goedkoopste al. Voor echt het grafische werk voldoet een goedkope kleurenlaserpinter absoluut niet.
nu doe ik alleen facturen nog maar in kleur (officejet), en de rest gewoon zwart wit op een brother 1440.
zie ook:
http://www.eboodle.com/,m..._id--5224418,rf--wgg.html
[ Voor 24% gewijzigd door smvs op 24-03-2003 23:12 ]
Perfecte printkwaliteit.. Prijs heb ik me niet mee bezig gehouden, en degelijkheid is niet te beoordelen in een paar maanden, maar vooralsnog zien ze er wel erg prima uit.
De 5300 die ik op mn werk heb staan heeft ook lan er al bij in. Router meteen ff geconfigged, ik kan nu vanaf huis lekker printjes maken op de laserjet op de zaak
Die HP 2500 is een goede keus, alleen de standaard printer (2500L) heeft een te kleine tray. Je moet minstens de 2500 of liever de 2500(T)N hebben (T = extra tray, N=Netwerk).
Trouwens, de NC60 is te koop (zie V&A).
Nothing is a problem once you've debugged the code
De HP 2500 is een hele goede keus, maar als je veel achter elkaar wil printen niet, aangezien de 2500 gebruik maakt van een draaiende rol met de 4 toners er in. Dus als een pagina kleur bevat moet die pagina 4 keer langs de rol, en duurt het 4 keer zo lang voordat de pagina er uit komt. Dit is hetzelfde als bij de 4500.
Daarom gaat mijn vader binnenkort de 4600 kopen (waarschijnlijk
Maar de 20000 kopieen per maand, is dat allemaal achter elkaar, of met veel tussenpauzes?
[ Voor 7% gewijzigd door Roy op 25-03-2003 09:44 . Reden: typo's ]
Inderdaad...
Dat is meestal tot een 300 pagina's na elkaar.Roy schreef op 25 March 2003 @ 09:43:
...
Maar de 20000 kopieen per maand, is dat allemaal achter elkaar, of met veel tussenpauzes?
(Nu gebruik in een hp officejet g95)
Kijk overigens niet alleen naar de prijs van toners want in kleuren laserprinter moeten vaak nog veel meer delen periodiek vervangen worden.
Het aantal aan te sluiten PC is niet echt een belangrijk gegeven voor de hoeveelheid intern geheugen. Als je veel complexe grafische tekeningen gaat afdrukken heb je veel geheugen nodig. De CPU snelheid is vooral belangrijk voor de eerste afdruk en de manier hoe er af wordt gedrukt.
"If it ain't broke, don't fix it!"
Verwijderd
Kijk ook eens naar Océ (nee, daar werk ik niet)
Overigens, in tegenstelling tot een reaktie hierboven heeft Xerox (Textronic) ook gewone kleuren lasers. Probeer te gaan voor een machine met de one-pass-technologie; Z/W is dan net zo snel als kleur.
Jij schrijft dat snelheid en een grote papierlade er niet veel toe doet, maar bij 20.000 pagina's per maand is dit ZEER belangrijk (tenzij je natuurlijk s'nachts terug wilt komen om papier te wisselen...)