[Word] Hoofdstukken altijd op nieuwe pagina laten beginnen

Pagina: 1
Acties:
  • 8.593 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Denk je even in, een Word document van 74 pagina's een stuk of 12 hoofdstukken. Je verandert iets aan de inleiding. Dan kun je vervolgens van alle hoofdstukken gaan checken of ze nog wel bovenaan de pagina beginnen en overal harde returns in zetten.

Das niet meer te doen nu. Ik weet 2 oplossingen, met WordPerfect gaan werken of alle hoofdstukken in losse documenten zetten. Maar dat wil ik niet.

Is er een mogelijkheid om stuk tekst altijd bovenaan een pagina te laten beginnen. Het hoeft niet dezelfde pagina te zijn, maar dat gewoon alles opschuift naar een nieuwe pagina en zelf regelt hoeveel enters (of lege ruimte) ertussen moeten vanaf het volgende hoofdstuk.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:44
Je zou de formulering van de vraag ook iets positiever (neutraal) kunnen stellen natuurlijk...

Opmaak->Stylen en opmaak->Wijzigen Kop1->Opmaak->Alinea->Tekstdoorloop->Pagina einde ervoor (vink)
Orion84 schreef op 24 March 2003 @ 18:55:
yep, dit is echt vrij standaard hoor (NOFI) en heb dit al tegen een hoop mensen verteld (die exact jou probleem hadden) gewoon pagina eindes gebruiken (dus CTRL + Enter) ipv zelf met een aantal Hard-returns de titel bovenaan de pagina zetten.
Waarom geef je als het zo standaard is een inferieure oplossing? Word ondersteunt stijlen (koppen, ed.) om je document te formatteren zodat je juist niet vaak repeterende handelingen hoeft te doen als je besluit je formattering toch iets anders te doen. De hierboven gegeven oplossing is hoe je het hoort te doen (secties gebruiken is ook een optie).

[ Voor 75% gewijzigd door Rukapul op 24-03-2003 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Control + enter geven voor elk hoofdstuknummer.

Dan plaatst hij ze automatisch op een nieuwe pagina en indien nodig schuift het een hele pagina door naar achteren

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:20

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

yep, dit is echt vrij standaard hoor (NOFI) en heb dit al tegen een hoop mensen verteld (die exact jou probleem hadden) gewoon pagina eindes gebruiken (dus CTRL + Enter) ipv zelf met een aantal Hard-returns de titel bovenaan de pagina zetten.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 14:48

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

Rukapul schreef op 24 maart 2003 @ 18:45:
Je zou de formulering van de vraag ook iets positiever (neutraal) kunnen stellen natuurlijk...

Opmaak->Stylen en opmaak->Wijzigen Kop1->Opmaak->Alinea->Tekstdoorloop->Pagina einde ervoor (vink)
Harde returns is allemaal wel leuk enzo. Maar de hierboven genoemde oplossing lijkt mij toch wel het makkelijkste.
Vind ik zelf ook eigenlijk de enige juiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bedankt, dit lost het op. Het mag dan een vrij standaard vraag zijn, en ook een standaard probleem, maar het staat niet in de FAQ en met de Search vind je er ook niks over. Vandaar dat ik het even postte.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Lord of the Pentium schreef op 24 March 2003 @ 19:01:
Bedankt, dit lost het op. Het mag dan een vrij standaard vraag zijn, en ook een standaard probleem, maar het staat niet in de FAQ en met de Search vind je er ook niks over. Vandaar dat ik het even postte.
Hmm nou ja.. Het eerste waar ik zou zoeken is de Help van het programma zelf natuurlijk. Daar moet dit zeker wel (en vindbaar) in staan.

Expanding the inexpandable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:44
Expander schreef op 24 March 2003 @ 19:07:
[...]

Hmm nou ja.. Het eerste waar ik zou zoeken is de Help van het programma zelf natuurlijk. Daar moet dit zeker wel (en vindbaar) in staan.
In de Nederlandse versie van Word is dit helaas niet snel dmv een aantal zoekwoorden te vinden :(
Pagina: 1