Toon posts:

Volcano 7+ harder op proc??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik merk dat mijn tt volcano7+ niet echt goed koelt ( palomino 1800+)
wanneer ik echter een beetje extra druk ( dwz goed aandrukken) op de koeler geef, dan daalt de temp ( stressend) van 61 naar 55 graden , wat natuurlij wel beter is . nu is mijn vraag of er al iemand het ijzertje waarmee je de volcano7+ op de proc spant wat heeft verbogen en of dit gevaarlijk is(-->kapor ijzertje) ??
thx

• eL_Jee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 09:45
Dat klinkt echt als een geval waar de koeler niet goed in contact staat met de processor.

Heb je wel genoeg koelpasta tussen koeler en processor?

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-02 18:59

BeaM-R

Powerrrrr

Ik heb hier ook een Volcano 7+ en mijn XP2000+ @1866MHz wordt niet warmer als 46gr stressed op de laagste stand. Zet ik hem op de hoogste stand dan is het rond de 39/40gr.

Lijkt me dat je niet genoeg/of teveel koelprut erop hebt zitten

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:44

Shunt

Boe

eL_Jee schreef op 24 maart 2003 @ 18:31:
Dat klinkt echt als een geval waar de koeler niet goed in contact staat met de processor.

Heb je wel genoeg koelpasta tussen koeler en processor?
ik zou eerder denken aan te veel ;)
je kan haast NOOIT te wijnig op doen
mare je kan hem een heel klein beetje verbuigen echt maar een heel klein beetje

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Ik heb iets dergelijks niet bij een Volcano 7+ gedaan, maar wel bij z'n broertjes de Volcano 6 en 2.

Dit omdat de druk van de veer niet hoog genoeg naar mijn zin was. Ik heb de veer op gevoel iets verder gebogen.

Probleem is niet zozeer een 'core-crush', die wordt eigenlijk alleen veroorzaakt door een oneven krachtsdistributie (door bv schuin plaatsen van de koeler).

'T probleem met een te hoge veerspanning is dat er een kans bestaat dat de nokjes van de zif-socket er de brui aan geven, en dus koeler en al los kunnen komen. Vandaar dat je wel iets voorzichtig te werk moet gaan. (Of een clip hebben die gebruikt maakt van de in totaal 6 nokjes van de socket)

Overigens heb ik 't idee dat 't probleem in jouw geval eerder ligt bij een te dikke laag koelpasta... :P (die je dan deels er tussen uitpompt als je harder drukt.. en weer terug 'vloeit' als je de koeler loslaat..)

'T opnieuw plaatsen van de koeler met een 'flinterdun' laagje koelpasta is mijns inziens geen slecht idee. ;)

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-01 22:08
Ik heb een palomino 2100+ met volcano 7+ en hij draait hier op 25 C dus ik denk dat je er wat koelpasta op moet doen :)

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-02 10:53
Av3ng3rtje schreef op 24 March 2003 @ 18:40:
Ik heb een palomino 2100+ met volcano 7+ en hij draait hier op 25 C dus ik denk dat je er wat koelpasta op moet doen :)
met een casetemp van 26C zeker :P

Verwijderd

maar ook niet teveel koelpasta he

• caspergt
  • Laatst online: 21-04-2025
Shunt schreef op 24 March 2003 @ 18:37:
[...]

ik zou eerder denken aan te veel ;)
je kan haast NOOIT te wijnig op doen
mare je kan hem een heel klein beetje verbuigen echt maar een heel klein beetje
weinig :X :X B)

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• Shunt

Shunt

Boe

mijn god zeg ga eens de faq door lezen daar zie je dat dit soort reply's NIET gewenst zijn man

en dam zeg als je niets nuttigs te melden heb POST DAN NIET aub :>

Game PC

• Initial G
  • Laatst online: 14-02 10:53
Shunt schreef op 24 March 2003 @ 19:00:
[...]

mijn god zeg ga eens de faq door lezen daar zie je dat dit soort reply's NIET gewenst zijn man

en dam zeg als je niets nuttigs te melden heb POST DAN NIET aub :>
damn :X :X B)

:P

• Shunt

Shunt

Boe

mijn god zeg als je niets nuttigs te melden heb POST DAN NIET MAN |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

Game PC

• Harrie
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

Shunt schreef op 24 March 2003 @ 19:13:
[...]

mijn god zeg als je niets nuttigs te melden heb POST DAN NIET MAN |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(
offtopic:
Mijn god, zeg als je niets nuttigs te melden hebt, POST DAN NIET MAN :D :D

Beetje op de spelling letten mag wel, ook op GoT ;) Leestekens mogen ook best :D.

Ah, op mijn XP1800+ zit ook een TT Volcano 7+, die was 40graden stressed (koe). Nu draait ie @ 2600+ 1,85Vcore @ 50 graden stressed. De fan staat op medium.

Ik heb niets aan die klem gedaan, en vind de temps toch nog best redelijk. Maar het kan idd zijn dat in jouw geval de klem iets te losjes is.

[ Voor 38% gewijzigd door Harrie op 26-03-2003 11:18 ]

Verwijderd

philippi14 schreef op 24 March 2003 @ 19:20:
[...]

Beetje op de spelling letten mag wel, ook op GoT ;) Leestekens mogen ook best :D.
lekker aardig zeg, dadelijk hoor je van hem dat hij dislectisch is, lekker sociaal ben jij

maar ontopic: je zou m inderdaad wat kunnen buigen om m strakker om je processor heen te doen, maar doe t wel voorzichting :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 19:24 ]

Verwijderd

Shunt schreef op 24 maart 2003 @ 19:13:
[...]

kom op dames een beetje vriendelijker mag wel tegen elkaar (8> er zijn al genoeg problemen op de wereld, dus geef elkaar een handje en zeg soz (goedzo jullie kunnen het wel!! :P ).

maar als er te veel pasta op zit en bij het indrukken van de kooler de temp daalt dan betekend dat er lucht tussen moet zitten, en dass toch niiet echt leuk voor je CPU. de kans dat je em dan sloopt is wel aanweziog dus ef los halen da ding en
opnieuw plaatsen.

PS: mijn nederlands is niet zo heel erg goed dus let daar maar niet op

Verwijderd

Nou..zo'n beetje alle replies nutteloos :/ op een paar na dan. En Shunt.. relax kerel.

Als de TS nu op zn HS drukt..en de temp wordt lager... zou het dan aan de koelpasta liggen?? :z Het is bekend dat de klem wat slapjes is..een heel klein beetje buigen is al genoeg. En ja, dat kan prima :)

philippi14 schreef op 24 March 2003 @ 19:20:
[...]

Dit is dus gewoon helemaal niet nodig he :X

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 19:34 ]

Verwijderd

Klem slapjes?
Zit perfect hier hoor :)
Als de fan op high staat, is mijn XP2400+ @ 2700+ stressed (RC5) 32 graden, dus ik heb niet 't gevoel dat hij er te hoog op staat ;) (zit wel koelprut tussen)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 maart 2003 @ 19:36:
Klem slapjes?
Zit perfect hier hoor :)
Als de fan op high staat, is mijn XP2400+ @ 2700+ stressed (RC5) 32 graden, dus ik heb niet 't gevoel dat hij er te hoog op staat ;) (zit wel koelprut tussen)

Leuk, maar bij de TS is dat niet het geval. Weer geen bijdrage aan het topic.. Er zijn meerdere users met erg brakke temps icm met deze koeler. Vaak is het de klem.

Verwijderd

Topicstarter
allemaal hartstikke bedankt voor de replies, nog nooit zo'n snel en toch ook wel goed antwoord gekregen , ik ga eens zien wanneer ik tijd heb om :
-die klem ietwat te verbuigen ( zeer voorzichtig)
-de koeler er nog eens opplaatsen met nog minder koelpasta alhoewel ik niet denk dat het daaraan ligt ,( was al niet veel op)
toch bedankt iedereen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 22:29:
allemaal hartstikke bedankt voor de replies, nog nooit zo'n snel en toch ook wel goed antwoord gekregen , ik ga eens zien wanneer ik tijd heb om :
-die klem ietwat te verbuigen ( zeer voorzichtig)
-de koeler er nog eens opplaatsen met nog minder koelpasta alhoewel ik niet denk dat het daaraan ligt ,( was al niet veel op)
toch bedankt iedereen
NP, Daar zijn wij Tweakers voor ;)

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Ik heb ook een Volcano 7+ hier op een XP2000 met spacer er tussen en coolermaster koelprut...
Idle is ie 48.....stressed 51...das toch best veel :?

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Verwijderd schreef op 24 maart 2003 @ 19:33:
Dit is dus gewoon helemaal niet nodig he :X
offtopic:
Nou ik denk het wel... ik denk dat jij iets te zachtjes tegen die Shunt bent... De reactie van Philippi14 acht ik geheel terecht... het enige wat hij doet is een opmerking maken ten aanzien van de schrijfstijl van Shunt, waar ik na zijn overtrokken reacties (de tweede keer door Initial G was duidelijk grappig en niet flamend bedoeld) wel begrip voor op kan brengen.
Uit de GoT-Faq:

Wat we ook duidelijk niet op prijs stellen:

- EXCEPTIONEEL HOOFDLETTERGEBRUIK.
- Te veel smilies gebruiken (of de 'verkeerde').

De niet bijzonder goede beheersing van de Nederlandse taal van deze kerel is een ding, maar zijn respectloze geschreeuw als iemand hem terecht en niet eens op flamende wijze op een foutje wijst vind ik ergerlijk.
Ik vind het vele malen irritanter wanneer iemand zo overdreven reageert, dan wanneer iemand een trivialiteit als een spelfout extra benadrukt. Kortom, pak niet Philippi14, maar Shunt aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Superdeboer op 25-03-2003 00:22 ]

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Verwijderd

vechten doen we na school tijd achter de fietsenstalling he!

zielig hoe dit gaat :r

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 01:15
Ik weet nie hoe die klem vn je koeler inelkaar zit maar...
Ik heb een poseidon watercoolsetje die haalde eerst stressed 51 C
en toen ben ik er ook achter gekomen dat ie er gewoon nie strak genoeg op zat.
Heb het koelblok meteen even gelapt en er een 10 euro cent munt stuk onder de klem gedaan :D werkte perfect, hij zat er nu heel strak op en nu zijn mijn temps 41 stressed met onderstaand sys... maybe kan je ook wat onder je klem maken ofzo?... (of zeg ik nu iets doms)

[ Voor 3% gewijzigd door T-Blizzard op 25-03-2003 00:39 ]

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

Verwijderd schreef op 25 maart 2003 @ 00:31:
vechten doen we na school tijd achter de fietsenstalling he!

zielig hoe dit gaat :r
En zielig dat iedereen erop reageert ipv op de vragen van de topic starter! Dus daar ga ik mij verder niet mee bezig houden.

Een vraag van de topic starter is of je dat ijzertje bijv. kan breken. Ik heb laatst nog met een vriend een heel koelblok uit elkaar gehaald. Hij zou dat ijzertje wel even helemaal krom buigen. Nou, toen hij zijn voeten/schoenen erbij ging gebruiken lukte het hem aardig, maar tot die tijd! Dus ik denk niet echt dat je bang hoeft te zijn om hem te breken. Ik heb trouwens ook nog wel meer van die dingen verbogen, ze zitten wel vaker wat slapjes. Nog nooit een probleem mee gehad.(knock on wood ;))
T-Blizzard schreef op 25 March 2003 @ 00:38:
Heb het koelblok meteen even gelapt en er een 10 euro cent munt stuk onder de klem gedaan :D werkte perfect, hij zat er nu heel strak op en nu zijn mijn temps 41 stressed met onderstaand sys... maybe kan je ook wat onder je klem maken ofzo?... (of zeg ik nu iets doms)
Ik weet niet eens of je wat doms zegt. Maar ik snap je niet helemaal. Wat ik er zo uit begrijp zeg je opzich niets doms, maar kan zoiets ook wel zonder een 10 cent muntje (nee, niet allemaal direct zeggen: 20 cent muntje ofzo :P). Volgens mij moet een beetje buigwerk ook wel wat effect kunnen bereiken. En nu mag je nog even uitleggen hoe je een 10 cent muntje onder de klem krijgt. Of beter gezegd: waar? :)

[ Voor 38% gewijzigd door vehpol op 25-03-2003 00:43 ]

Ceci n'est pas une signature!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 01:15
vehpol schreef op 25 March 2003 @ 00:41:
[...]

En zielig dat iedereen erop reageert ipv op de vragen van de topic starter! Dus daar ga ik mij verder niet mee bezig houden.

Een vraag van de topic starter is of je dat ijzertje bijv. kan breken. Ik heb laatst nog met een vriend een heel koelblok uit elkaar gehaald. Hij zou dat ijzertje wel even helemaal krom buigen. Nou, toen hij zijn voeten/schoenen erbij ging gebruiken lukte het hem aardig, maar tot die tijd! Dus ik denk niet echt dat je bang hoeft te zijn om hem te breken. Ik heb trouwens ook nog wel meer van die dingen verbogen, ze zitten wel vaker wat slapjes. Nog nooit een probleem mee gehad.(knock on wood ;))

[...]

Ik weet niet eens of je wat doms zegt. Maar ik snap je niet helemaal. Wat ik er zo uit begrijp zeg je opzich niets doms, maar kan zoiets ook wel zonder een 10 cent muntje (nee, niet allemaal direct zeggen: 20 cent muntje ofzo :P). Volgens mij moet een beetje buigwerk ook wel wat effect kunnen bereiken. En nu mag je nog even uitleggen hoe je een 10 cent muntje onder de klem krijgt. Of beter gezegd: waar? :)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/klem.JPG

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-02 13:43
Probleempje bij de V7+ is dat het ijzertje zegmaar tussen de koelvinnen in ligt en daar dus never nooit niet een munstuk bij tussen past. Toch maar een beetje bijbuigen denk ik toch...

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• caspergt
hmm ik heb ook een tt v7+ maar ik heb er geen prolemen mee, als je koeler er slapjes op zit moet je hem ff terug buigen dat er weer meer spanning opstaat, alhoewel dat wel best zwaar ging, daarna moet je hem gewoon eromheen buigenen 10 cent eronder past nooit tussen die gleuf waar die klem inzit.

• Av3ng3rtje
  • Laatst online: 05-01 22:08
Initial G schreef op 24 maart 2003 @ 18:46:
[...]

met een casetemp van 26C zeker :P
Nog lager , nu zijn de omstandigheden zo:

Afbeeldingslocatie: http://www.animecore.net/temp.gif

CPU weliswaar hoger , maar ach dat maakt die Motherboard temp helemaal goed :P

[ Voor 15% gewijzigd door Av3ng3rtje op 25-03-2003 14:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
T-Blizzard schreef op 25 March 2003 @ 00:38:
absoluut niet, dit lijkt me net veel beter dan zelf verbuigen, minder risico voor het klemmetje .
Stom van me dat ik er zelf niet op gedacht heb.
(muntstukje kan er idd niet tussen maar er zijn nog mogelijkheden heh!!)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 17:03 ]

Verwijderd

super-de-boer schreef op 25 maart 2003 @ 00:21:
[...]

offtopic:
Nou ik denk het wel... ik denk dat jij iets te zachtjes tegen die Shunt bent... De reactie van Philippi14 acht ik geheel terecht... het enige wat hij doet is een opmerking maken ten aanzien van de schrijfstijl van Shunt, waar ik na zijn overtrokken reacties (de tweede keer door Initial G was duidelijk grappig en niet flamend bedoeld) wel begrip voor op kan brengen.
Uit de GoT-Faq:

Wat we ook duidelijk niet op prijs stellen:

- EXCEPTIONEEL HOOFDLETTERGEBRUIK.
- Te veel smilies gebruiken (of de 'verkeerde').

De niet bijzonder goede beheersing van de Nederlandse taal van deze kerel is een ding, maar zijn respectloze geschreeuw als iemand hem terecht en niet eens op flamende wijze op een foutje wijst vind ik ergerlijk.
Ik vind het vele malen irritanter wanneer iemand zo overdreven reageert, dan wanneer iemand een trivialiteit als een spelfout extra benadrukt. Kortom, pak niet Philippi14, maar Shunt aan.

Ja hij zat fout..moet Philippi14 er dan nog weer overheen?? Het slaat nergens op. Shunt zn post ook niet idd. Deze hele draad ondertussen ook niet trouwens.
Probleem is duidelijk..oplossing ook..klaar.

Het enige dat ik wil is dat er normaal gereplied wordt.. Zie je een reply die grof is, dan kun je dat melden. Ga niet in de draad lopen zeuren erover. Ik kan Shunt wel gaan zitten afzeiken over z'n reply, maar ik heb geen zin om politie agentje te spelen. Jullie weten zelf wel wat wel en niet kan en zo niet dan herinner ik jullie er wel aan >:) :P Shunt leest dit ook, dus die weet ook dat het niet kan.

Edit: Kortom, het is niet: wie doet wat en wie krijgt daarvoor op z'n kl*te.. Als het ff kan dan doe ik dat zo min mogelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 18:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
offtopic: ook bedankt aan alle nuteloze replies
jullie zijn allemaal geselecteert voor de domste replie van het jaar
ps: of is het geselecteerd;);)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 18:34:
offtopic: ook bedankt aan alle nuteloze replies
jullie zijn allemaal geselecteert voor de domste replie van het jaar
ps: of is het geselecteerd;);)

Het is iig replY en niet replie, whehehehe >:) :P ReplieS is meervouT 8)7

• caspergt
tat beduul ik mar :P

Verwijderd

Topicstarter
lap, nu doe ik het toch nog, had er nochtans op geled (oeps ==> gelet) lol
niveau daalt in dit topic vandaar misschien beter slotje
mijn vraag is toch opgelost

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 maart 2003 @ 22:01:

[...]

Leuk, maar bij de TS is dat niet het geval. Weer geen bijdrage aan het topic.. Er zijn meerdere users met erg brakke temps icm met deze koeler. Vaak is het de klem.
Uuhm, dit is dus wél een nuttige post geweest, want daardoor laat ik weten dat er niet altijd problemen met de TT Vulcano 7+ zijn :)
Alleen die post van jou heeft de topicstarter nix aan ;) >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 21:38 ]

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:45
kheb een 1800xp op 49graden met die vulcano terwijl ik een zelfde type pc in elkaar gezet heb met enige uitzondering de cpu (1900xp) en std. norrod cooler die rond 31graden zat

https://d4armory.io/Player/803500

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
DarkY schreef op 25 March 2003 @ 21:47:
kheb een 1800xp op 49graden met die vulcano terwijl ik een zelfde type pc in elkaar gezet heb met enige uitzondering de cpu (1900xp) en std. norrod cooler die rond 31graden zat
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/klem.JPG

jah dan is het of Je cpu is toch een palamino en de ander een T-Bred Of je cooler zit er niet goed op. Probeer de klemmen of te buigen of plaats er 10 cent ( ander stukje metaal kan ook )over net al bij de bovenstaande foto.

[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 26-03-2003 14:56 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Pagina: 1