[GF4 MX420GO] Kan overlay niet aan zetten

Pagina: 1
Acties:

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:59

E-Vix

Nu met sneeuw!

Topicstarter
Ok. Beetje vreemd, maar om de een of andere reden kan ik mijn overlay op mijn laptop niet aan zetten. Mijn Laptop is een Toshiba Satelite Pro 2100, en de videokaart die daar in zit is een Geforce 4 MX 420 Go.
Ik wil dus op mijn tv een filmpje kunnen draaien terwijl de monitor van mijn laptop ook beeld blijft geven. Twee keer het zelfde beeld met een filmpje draaien lukt niet (dan krijf je op je TV alleen maar een zwart vlak in plaats van het filmpje). Normaalgesproken zet je dan dus overlay aan, en krijg je het videobeeld op je tv te zien, en op je normale monitor dus gewoon windows. Alleen het gedeelte waar ik dat in moet stellen is grijs en dus niet te selecteren (zie foto 1).
Naar mijn weten heb ik verder alles goed staan. NView staat op clone, en mijn 2e monitor in nView is mijn tv (zie foto 2).

Heeft iemand misschien nog enig idee wat ik nog kan proberen? In mijn normale pc zit een GF4 MX440 (geen go), en daar lukt het wel mee.

Afbeeldingslocatie: http://e-vix.ath.cx/nview/nv2.jpg
foto 1: Full Screen Mirroring Controls zijn niet te selecteren.

Afbeeldingslocatie: http://e-vix.ath.cx/nview/nv1.jpg
foto 2: nView staat op clone. 2e scherm staat op TV.

[ Voor 11% gewijzigd door E-Vix op 27-03-2003 12:48 ]

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Topicstarter
[schopje]
Niemand een oplossing? Ben ik de enige met dit probleem?
[/schopje]

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

[de foto's laden niet/erg sloom..]

eneuhm... heb je al geprobeert het te doen met TVTOOL? daarmee lukte het bij mij wel.

[edit] 420 zie ik ? :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 10:11 ]

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Topicstarter
Euhm... ja... sorry... moest inderdaad een 420 go zijn.
Maar ik heb TV-Tool, maar die werkt dus niet met de TV-out chipset die op een GF4 MX kaart zit. TV-Tool 7.0 zou het wel gaan ondersteunen, maar die moet eerst nog uit gaan komen.

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Topicstarter
Schop...
Is er niemand die mij kan helpen?

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Topicstarter
Ik probeer hem nog maar een keer omhoog te schoppen. Kan niet begrijpen dat er echt niemand is die mij hier mee kan helpen.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met mijn satellite 1410. Is er inmiddels reeds een oplossing uit de bus gekomen?
Graag meer info.

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Topicstarter
Voor iedereen die met een soortgelijk probleem zit, heb ik inmiddels een oplossing gevonden. Nou ja, oplossing. Het is meer een work-around.

Overlay kan ik nog steeds niet aanzetten. Heb zo'n beetje alle drivers geprobeerd die ik maar kon vinden (van de nieuwste tot vrij oude), maar bij geen van allen kon ik overlay aanzetten. Ik ben nu nog aan het zoeken of ik het misschien door een sleutel in het register te veranderen geforceerd aan kan zetten, maar dat is niet zo simpel als het klinkt. Als het me ooit lukt, dan zal ik er wel een tooltje voor schrijven, en die hier posten.

Dan nu de work-around. Eigenlijk is het heel eenvoudig. Zet gewoon in media player (of welk programma je ook gebruikt) overlay uit. Hiermee krijg je dus een exact kopie op je tv (of 2e monitor), met videobeelden en al. Dus geen zwarte vlakken waar de video zou moeten staan.
Je kan overlay in media player uit zetten op de volgende manier.
Tools -> Options -> Performance -> Advanced
Zet hier bij 'Video Acceleration' 'Use overlays' uit.
Uiteraard moet je wel je NView instellingen op Clone hebben staan.

Pagina: 1