Toon posts:

maxtor 80 gig niet als c:

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem ik heb een maxtor 80 gig gekocht en nou heb ik die als master der in gezet. hij draait op de zelfde ide kabel als een seagate 10 gig de seagate als slave allemaal op ide 1 op het moederbord. en op ide 2 op het meoderbord zijn een dvd en brander aanwezig dvd is e: brander d:

maxtor master 80 gig f: | dvd slave e:
| |
| |
|seagate slave 10 gig c: |brander master d:
| |
| |
__|__ ide 1 __|__ ide 2
Moederbord^

hoe moet mijn setip nou zijn? ik heb alles gebrobeert ik weet het echt nie meer :(

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

als je het in een CODE tag had gepost was het mischien iets duidelijker geweest ... Maxtor is simpel weg gewoon F omdat je em er als laatste aan heb toegevoegd.. dus windows gooit em gewoon onderaan in het rijtje erbij ....

Enigste oplossing .... : Reinstall windows

[ Voor 10% gewijzigd door CRiMiNaL op 24-03-2003 18:23 ]

... MMORPG Addict.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:13
of huidige windows install naar de maxtor ghoste ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

bovendien is het naar mijn weten niet mogelijk om je schijf met je OS als iets anders te benoemen dan c:, je zal waarschijnlijk je OS op je maxtor moeten installen

Verwijderd

Topicstarter
ok kan het ook te maken hebben met het feit dat de nieuwe maxtor ntfs is en de seagate is fat 32

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 18:25:
bovendien is het naar mijn weten niet mogelijk om je schijf met je OS als iets anders te benoemen dan c:, je zal waarschijnlijk je OS op je maxtor moeten installen
das bull .... in princiepe kun je ook een OS installen op een andere partitie ...

... MMORPG Addict.

Verwijderd

je hebt niet zowel je 80gig als master als je dvd als slave ingesteld, windows heeft niets te zeggen over welke schijf door de bios als primary boot device gezien wordt. als de computer daar niet van kan booten en van een andere schijf boot wordt DIE schijf als c: genoemd en je 80gig het eerst mogelijk (als je windows je dvd op d: heeft staan kan hij daar de harddisk niet zetten)

de enige manier om je 80 gig als c: te krijgen is door er van te booten. (windows er naartoe te copien of opnieuw te installeren)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 18:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
mn bios zegt primary ide master maxtor; primary ide slave seagate;
secondary ide master cr/r/w; secondary ide slave dvd

duss?

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

klopt allemaal ..

dus gewoon reinstall van windows op je Maxtor ....

... MMORPG Addict.

• SenZatioN
  • Laatst online: 08-02-2025

SenZatioN

Improvise...

Ghost de inhoud van de Seagate naar de Maxtor, maak de Seagate leeg en booten maar. Heb je de Maxtor als C:
Hierna kan je de Seagate partitioneren en formatteren, deze zal nu als f: gevonden worden...

Het ligt aan de manier van partitioneren, je heb beide schijven als primaire partities ingedeeld.

[ Voor 21% gewijzigd door SenZatioN op 24-03-2003 18:36 ]

My software never has bugs, it just develops random features...

• bart1234
  • Laatst online: 25-11-2014
Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 18:32:
mn bios zegt primary ide master maxtor; primary ide slave seagate;
secondary ide master cr/r/w; secondary ide slave dvd

duss?
Dus je moet je OS naar je maxtor kopieren (koppiepeest is niet genoeg, softwarematige hulpjes zijn reeds genoemd) of gewoon je pc overnieuw installeren, en dan op je maxtor ipv op je seagate. Punt is dat de schijf waarvan geboot word (in geval van een single OS setup voor de mierencopuleerders ;)) als c: word aangemerkt, en de rest naar beschikbaarheid. Je brander en DVD houden d: en e: bezet, dus word je maxtor nu vanzelf f:.

Ik zou gaan voor de herinstall. Ben je ook meteen van je meuk die je niet meer wil af...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 maart 2003 @ 18:25:
dit klopt niet echt, wat wel waar is is dat je de schijf met het OS op niet kan veranderen van letter

Verwijderd

CRiMiNaL schreef op 24 March 2003 @ 18:28:
[...]

das bull .... in princiepe kun je ook een OS installen op een andere partitie ...
Ja ok. nu ik de dingen die er bij zijn gekomen klinkt het idd logisch :D , maar kan me iets herinneren dat ik zoiets ook ooit geprobeert heb maar dat niet lukte. (of was dat nog met DOS :P )

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankr voor jullie hulp allemaal ik ben nu een bek up aan het maken en al zo her instaleren

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als je 2K/XP draait, dan had je de oplossing ook in de MS KB kunnen terugvinden :)
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;NL;223188

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Waarom allemaal zo moeilijk?
Ik draai met 2, 60 gb ibm hdisks, beiden zijn in 4 partities gedeeld, beiden hebben een c: partitie, dus zijn ook beide booteble.
De een is master, de ander slave, en zitten allebei via een 80 aderige kabel aan de primary ide controller.
Een cd rewriter en een dvd speler zitten op de secundairy.
Ik kan gewoon starten vanaf de c drive zonder problemen, ik kan ook in de bios omzetten dat ik vanaf divice 1 wil booten en dan pakt ie dus de andere drive.
Never nooit heb ik daar mijn windows opnieuw voor hoeven instaleren of backuppen.
Wie doet nu wat niet goed of wel?
Ohja, nog 1 puntje, Xp heb ik door TweakUi in de veronderstelling gebracht, dat er dus geen i drive is, want daar staat mijn Ghost part. op n.l.
en de rewriter wordt gezien als g drive en de dvd als h drive, en dan volgen de laatste partities van de 2e disk, als zijnde J,K,L.
Pagina: 1