XPde ervaringen

Pagina: 1
Acties:

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hi,

k Kwam net eigenlijk bij toeval XPde tegen. t Is een windowmanager voor Linux, die (uiteraard) het uiterlijk van XP probeert aan te nemen.

Nu zijn hier zeer beperkt recencies over te verkrijgen. En aldus de reacties die er zijn, lijkt het er een beetje op, dat dit XPde nog een beetje in de kinderschoenen staat(/stond?) en nog wat beperkingen had.

Hebben mensen er hier ervaring mee? Is 't wat en wat houden die beperkingen eigenlijk precies in?

[ Voor 5% gewijzigd door MadMurdock op 24-03-2003 20:17 . Reden: t was geen theme ;) ]

Verwijderd

Als ik linux had, zou ik juist niet een windows uiterlijk willen hebben :/

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-05 19:35

BoAC

Memento mori

Hu?? een theme voor KDE??
Volgens mij is het een op zichzelf staande windowmanager:

It's a desktop environment(XPde) and a window manager(XPwm) for Linux.

'k Heb het trouwens een keer geprobeerd met Gentoo maar dat is me tot op heden nog niet gelukt ;(

[ Voor 26% gewijzigd door BoAC op 24-03-2003 18:29 ]

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 15:41

FCA

Het is meer dan een theme voor KDE, het is een complete windowmanager + desktop environment als ik het goed heb gelezen. Eens kijken of ik het aan de praat krijg.

Verandert z'n sig te weinig.

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-05 13:09

_nethack

We're all MAD here

XPde is géén theme voor KDE, maar is een op zichzelf staande desktop environment met eigen windowmanager.
Het komt dus te draaien in plaats van KDE. Dat wil overigens helemaal niet zeggen dat je dan geen KDE apps kunt draaien.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:11

MadEgg

Tux is lievvv

Ik heb um hier geinstalleerd. Ik vind het kl*te. Ten eerste lijkt het niet op het XP "luna" theme, wat het echt laat verschillen van standaard Windows.
Het had dus net zo goed W95de kunnen heten of W2Kde.
Verder crashed de taakbalk om de haverklap waarna er geen nieuwe vensters meer in verschijnen en je deze af moet sluiten en opnieuw moet starten om weer wat leven in de brouwerij te krijgen.

Het staat zeker nog in de kinderschoenen, en is niet geschikt voor normaal gebruik imho

Tja

• JeffG
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-01-2025
MadEgg schreef op 24 March 2003 @ 18:32:Het staat zeker nog in de kinderschoenen, en is niet geschikt voor normaal gebruik imho
Daarom zijn ze nog pas bij versie 0.3.0 ;) Bij versie 1 mag je pas iets verwachten.

Verwijderd

Yep, kende het al, maar onder Gentoo wilde de install niet lukken: zometeen ff kijken of de ebuild inmiddels gefix0red is :)

Verder vind ik dit project een goed project, omdat het de Windows-omgeving naar Linux brengt, en dat is iets wat mensen kan overhalen om naar Linux over te gaan: het ontbreken van een omgeving die lijkt op Windows (dat kennen de mensen immers) met dezelfde gebruiksgemakken is een vereiste voor het publiek dat wil overstappen :)

En ja, ik weet dat KDE/Gnome ook een goede en gebruiksvriendelijke WM is, maar het ontbreken van iets 'bekends' houdt veel mensen tegen om over te stappen. Dat is mijn mening, en elke mening is er een :)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:03
Dat ding werkt momenteel nog van geen kant, dat is duidelijk.

Ik snap dan ook werkelijk niet waarom het op plaatsen als Slashdot en de FP van tweakers.net heeft gestaan, maar goed. Het is nog niet eens alfa software....

Ervaring = niet gebruiken, heel misschien als het 'af' is eens doen. Maar je kunt net zo makkelijk aan KDE wennen...valt echt wel mee.

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-03 10:55
Het ziet er wel geinug uit.... maar hoeveel toekomst heeft het?....

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 18:20:
Als ik linux had, zou ik juist niet een windows uiterlijk willen hebben :/
Ik ook niet, maar sommige mensen vinden het blijkbaar wel mooi / gaaf / whatever. Hun keuze :)
Wilke schreef op 25 maart 2003 @ 00:38:
Ik snap dan ook werkelijk niet waarom het op plaatsen als Slashdot en de FP van tweakers.net heeft gestaan, maar goed.
Niet? ;)

nieuws: Linux Window Manager imiteert Windows XP
http://slashdot.org/artic...28204&mode=thread&tid=189
http://slashdot.org/artic...12/25/1331256&mode=thread

Slashdot heeft hem zelfs twee keer (dat doen ze anders nooit :+ O-) )

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Tja, ik vind het een beetje kansloos. Sowieso moet ik al helemaal niets hebben van die zuurstokinterface van windows XP, die zet ik dan ook altijd terug naar Classic als dat even kan.
Verder heb ik liever een goed metacity theme met gnome dan een compleet nieuw desktop environment. Als ik wat anders wil dan gnome neem ik wel KDE of XFCE, maar geen project wat bij versie 0.3 is.
Wat betreft de look en feel van windows XP: die kan je gewoon instellen in KDE, lijkt ie er grotendeels op. Gnome idem. Ik heb hier ook al screenies gezien van mensen die hun KDE omgebouwd hebben naar MAC OS X look, soms vraag je je af of het nou KDE of een Mac is, daar kan dit ding niet aan tippen.

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 16:57

wzzrd

The guy with the Red Hat

Kijk, heel eenvoudig, waar dit goed voor is, is het over de streep trekken van mensen die twijfelen. Als het er hetzelfde uitziet en (grotendeels) hetzelfde werkt, kun je er je typ-miep op het werk mee laten werken. Ja, schatje, we zijn over gestapt op een nieuwe versie van Office (weet zij veel dat OOo niet van MS is). Typ dit ff voor me uit ok? Klaar. Zij weet niet beter, ze zal wel wat vermoeden, maar dat geeft niet. En als je het haar dan vertelt na drie weken / maanden, vindt ze zichzelf een ubertyp-miep, want ze werkt met Linux. (wow!)

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:11

MadEgg

Tux is lievvv

Het imiteert de "zuurstok"interface van windows xp dus ook helemaal niet. Het is gewoon de classic interface.
En de MacOSx interface ziet er wel gaaf uit, maar ik persoonlijk vind het systeem helemaal niet handig werken. Zal ik verder niet op ingaan, gaat het hier niet over, maar het interesseerd die nieuwe linux-converts helemaal geen klap of het ook op MacOSx kan lijken waarschijnlijk, dat zijn ze toch niet gewend.

Ik vind het een goed project, maar nog lang niet bruikbaar.

Tja

Pagina: 1