Toon posts:

Automatisch voicemail aan/uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'n mobiel, Nokia 6310i met KPN flexibel, van de baas :) die ik 's avonds mee naar huis toe neem. Hier beginnen dus de problemen ik wordt regelmatig thuis "lastig gevallen" door collega's met vragen. Ik kan m'n telefoon wel uitzetten maar dan wordt de voicemail ingesproken zodat ik 's ochtends als eerste werk hiermee aan de slag kan.

Om dit te voorkomen wil ik automatisch m'n voicemail uit en weer aan kunnen zetten. Uitzetten is op zich geen probleem dat kan eenvoudig met ##400#. Om de voicemail nu weer aan te zetten moet ik drie voicemail aanzetten:
1. Bij in gesprek
2. Bij geen gehoor
3. Bij niet bereikbaar.

Dit vindt ik te veel werk maar wil toch 's avonds mijn voicemail uitzetten en 's ochtends weer aan. Weet iemand een manier om, vooral het aanzetten, te automatiseren, of de voicemail via een nummer aanzetten (net zoals uitzetten)?
Graag geen reacties als mobiel op je werk laten liggen want dan wordt de voicemail alsnog ingesproken :(

Verwijderd

voicemail altijd uit laten? als je er niet bent ben je er niet! ze bellen wel terug....
Hij vroeg dus duidelijk niet naar onzinnige 'oplossingen'. Graag ontopic verder.

[ Voor 42% gewijzigd door intoxicated op 24-03-2003 21:33 ]

Verwijderd

Zet je telefoon op stil?

Dan gaat ie lekker over, jij merkt het niet, en je krijgt geen voicemail... zet je hem overdag gewoon weer aan?

Verwijderd

Je kan toch een profiel aanmaken ??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 18:48:
Je kan toch een profiel aanmaken ??
Ja en dan? Je kunt in een profiel toch niet aangeven of je voicemail aan hebt staan of niet (ik hoop dat ik het fout heb :) )?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 21:23:
[...]

Ja en dan? Je kunt in een profiel toch niet aangeven of je voicemail aan hebt staan of niet (ik hoop dat ik het fout heb :) )?
Nee, dat kan idd niet (zelfs niet bij een Nokia).
Volgens mij is het niet mogelijk om je voicemail op gezette tijden aan of uit te zetten.

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Volgens mij is dit niet mogelijk... alles of niets in dit geval, of uit, of aan (en dan dus 1 voor 1 aanzetten) De voicemail centrale 'weet' (en kan niet weten) wanneer jij welke voicemail wilt. Allemaal handmatig dus

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Een tip: via sneltoetsen kan je makkelijk je toestel doorverbinden. Als ik bv. op de 3 druk, wordt ie door verbonden naar het toestel op mijn werk, druk ik 6 dan wordt deze doorschakeling weer ongedaan gemaakt. Misschien dat het voor jou mogelijk is om je GSM buiten werktijd door te schakelen naar een nummer wat toch niet wordt opgenomen?

[ Voor 1% gewijzigd door pven op 24-03-2003 23:05 . Reden: rare typo ]

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op 24 March 2003 @ 22:53:
Een tip: via sneltoetsen kan je makkelijk je toestel doorverbinden. Als ik bv. op de 3 druk, wordt ie door verboven naar het toestel op mijn werk, druk ik 6 dan wordt deze doorschakeling weer ongedaan gemaakt. Misschien dat het voor jou mogelijk is om je GSM buiten werktijd door te schakelen naar een nummer wat toch niet wordt opgenomen?
Dit is niet waar ik aan zat te denken maar ik denk dat dit de enige, voor mij werkbare, oplossing gaat worden. Ik denk dat ik eerst maar eens de voicemail "aan functies" en de "uit functie" als sneltoetsen ga programmeren...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 23:06 ]

Verwijderd

Ik heb een profiel vrij gemaakt, deze blijft dan STIL en gaat na 4 keer overgaan naar voicemail. Je kan de tijd instellen na hoeveel keer de oproep naar de voice mail moet gaan bij niet beantwoorden. Al mijn collega's zitten in de bellergroep collega's en ik heb er op deze manier geen last van. Allen de groepen vrienden ed rinkelen dan.
Pagina: 1