Toon posts:

problemen met ip op ftp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik bij iemand op ftp wil komen dan zegt hij dat het niet kan, en dan staat mij ip ervoor met een nul dus bijvoorbeeld:
080.60.40.40

hoe kan dit?

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:41
Geef eens wat meer info.. Hoe log je in. Welke rechten heb je. Welke ftp server heeft die dude? etc.!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een sitecom router die naar de adsl modem gaat en dan log ik in op een g6 ftp server, standaard rechten

Verwijderd

je moet je router vertellen dat hij de ftp port (standaard ingesteld op port 21) stuurt naar een bepaald ip binnen het netwerk (ip van jou kassie dus).
ik kan je alleen niet vertellen hoe je je router moet configureren, zal wel software bij de router geleverd zijn.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 20:54 . Reden: typfout ]

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Verschillende systemen en routers waarvan het OS UNIX is, of een variant daarvan, interpreteren een voorloop-nul als indicatie dat het getal niet in decimale, maar in octale notatie staat, en dan is 080.x.y.z een onmogelijke adres (zoals bij het decimale stelsel de cijfers van 0-9 lopen, lopen bij het octale stelsel de cijfers van 0-7). Ik heb dit effect wel eens mogen beleven in een /etc/hosts-bestand op UNIX.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 20:54:
je moet je router vertellen dat hij de ftp port (standaard ingesteld op port 21) stuurt naar een bepaald ip binnen het netwerk (ip van jou kassie dus).
ik kan je alleen niet vertellen hoe je je router moet configureren, zal wel software bij de router geleverd zijn.
sorry mensen totaal niet goed gelezen
shame on me

Verwijderd

Topicstarter
zal het even proberen,
thanx mates

Verwijderd

ftp://80.60.40.40/

Is het verkeerde aantal decimalen niet een poortnummer ?

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 13:38
Probeer op je client eens passive (PASV) mode aan te zetten?

Whatever

Pagina: 1