Toon posts:

cd-r 90 min. branden

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een brander merk Samsung SM-348 (cd-writer+dvd-speler).
Deze brander zou cd-r van 90 min. (data 800Mb) helemaal vol moeten kunnen branden.

Echter ik krijg het niet voor elkaar !!!!!! De brander blijft een lege cd-r 90 min. zien als een lege cd-r 80 min. en geeft derhalve aan dat er te weinig ruimte op het medium is. Ik kan dus slechts 80 min. kwijt op een cd-r 90 min.

Mijn systeemsamenstelling is:
PII 350 Mhz met windows '98 (first edition).

Brandsoftware:
Nero 5.5.9.14 OEM

merk CD-r 90 (800MB):
- Platinum
- Dixons

Reeds geprobeerde mogelijke oplossingen:
1. andere versie van Nero (5.5.10.15) - HELPT NIET
2. overburn in Nero inschakelen - HELPT NIET
3. brander opnieuw installeren, als enige apparaat (master) op de secondary IDE - HELPT NIET
4. Firmware upgrade (versie T501) van de brander uitgevoerd - HELPT NIET

Wie weet een oplossing voor mijn probleem???

Alvast bedankt.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-03 21:27
eerst van de bestanden die je op die cd wilt fikken een image maken in nero
daarna die image inladen in nero en fikken met overburn aan
dan zou het toch moeten lukken
(zo werkte het hier tenminste wel met een andere brander)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Overburn zou toch echt moeten werken; wat gaat er precies fout als je dat toch probeerd :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Als je overburn aanzet moet je natuurlijk ook de maximums aan passen. Mocht je dat al gedaan hebben dan kun je inderdaad beter eerst een image maken en dat met Nero bakken.

• Dr C
  • Laatst online: 20-03 23:35

Dr C

met C en CK

2. overburn in Nero inschakelen - HELPT NIET
je MOET aangeven dat het Disc-at-one is, hij staat standaard op track-at-one dacht ik. Anders wil ie niet overburnen. Ik heb ook een paar 90min cd's gehad en die gaf ie ook aan als 80mn bij mij. Maar met dat overburnen past er genoeg op

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• shardphoenix
  • Laatst online: 05-03 12:05
tis ff zoeken maar ik heb het antwoord hier ook gevonden het is namelijk al vaker aan de orde geweest maar goed...stel in nero bij tabblad expert features de tijd in op 89:59:59 dus net geen 90 min...dit hielp bij mij meteen !!! oh ja en wat mijn voorganger al zei. als je gaat overburnen DISC-AT-ONCE kiezen in brandmenu vlak voor je gaat branden...nu zou het moeten lukken.

mijn ervaring met 90 min op het gebied van audio is dat cd's vaker overspringen en erg gevoelig zijn voor in de auto. Normale cd's hebben hier geen last van...of de bulten in de weg moeten heel erg zijn! just some extra info!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Al in de OM FAQ gekeken? Daarin staat exact hoe je moet overburnen:
FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (09-02-2003) :)

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
clone cd gebruiken ;)

• Timer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-03 03:08
Dit heb ik ook gehad met mijn Lite-On 40x. Heb alle instellingen van Nero al gehad, ook 89:59:59, Disk-At-Once en alle dergelijke combinaties. Uiteindelijk heb ik 't met CD-Mate gefikt, en die zeurde nergens over.

www.cd-mate.com

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties,

Het is eindelijk gelukt.
Blijkbaar zit het probleem in de Wizard van Nero, want toen ik die uitschakelde lukte het dus eindelijk wel. Uiteraard met behulp van de vorenstaande reacties.
Pagina: 1