De oplossing: kamperende koeien

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-02 22:40
Niet al te lang geleden was er een mooi initiatief m.b.t. de compactheid van de koeien. Namelijk kleinere koeien (zie De oplossing: minikoe)

Maar wij nederlanders staan natuurlijk niet stil, er is weer wat nieuws op koeiescience :)
Koeien kamperen binnenkort in Friesland
21 maart 2003, 17:54:34

GAAST (ANP) - De 150 koeien van boer A. Jellema uit Gaast gaan binnenkort kamperen. Jellema wil twee grote tenten bouwen voor zijn melkvee. Volgens hem zijn deze 'koeiententen', bestaande uit aluminium palen en polyesterdoek, beter voor de koeien.

,,Ze krijgen meer ruimte, lucht en licht dan bij de oude koeienstallen'', aldus Jellema vrijdag. Jellema deed het idee voor de koeientent op in Canada en is erg te spreken over deze moderne vorm van de koeienstal. ,,In de nok willen we een slurf hangen. Als het koud is, blazen we deze op, zodat het dak wordt afgesloten. Bij mooi weer kunnen we de zijflappen omhoog doen. Op die manier blijft de temperatuur altijd goed.'' Volgens Jellema heeft dit een stimulerend effect op de koeien. ,,Als een mens zich prettig voelt, presteer je meer. Zo is het met koeien ook.''

Hij legde zijn plannen voor aan de welstandscommissie Hûs en Hiem, die positief reageerde. Definitieve goedkeuring van de koeientent moet nog plaatsvinden. ,,We moeten onder andere nadenken over de kleur, die moet wel bij het landschap passen.'' Wanneer Jellema wil beginnen met bouwen, is nog onduidelijk. Mochten de plannen doorgaan, dan heeft Jellema in Nederland met zijn koeientent de primeur, aldus de boer.
(bron : @home)

Erg goede ontwikkelingen lijkt me, meer presteren is altijd handig en als er nog mensen zijn die zelf op vakantie gaan maar hun kudde niet onbeheerd achter willen laten...dit is de oplossing :+

}:O

[ Voor 5% gewijzigd door MarcyDarcy op 24-03-2003 17:55 ]

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Ik stel grasgroene tenten voor :)

Sjezus. Rare jongens die boeren 8)7

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

en als de koeien er niet in staan kan die ze altijd nog verhuren aan vakantiegangers ;)

maar het was dus niet door hem bedacht ;)
maar hij had het dus in canada gezien.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Zoiets hebben wij al hoor!

CampZone! :+

Verwijderd

Mobster schreef op 24 March 2003 @ 17:57:

Oppassen he >:) Ik kom ook uit het oosten / achterhoek, waar de meeste boeren zijn gevestigd, en ik heb respect voor die ondernemers. Gezien het feit dat de regelgeving van de overheid op het beleid van de boeren niet erg voordelig is, vind ik het heel knap dat boeren met ideeën komen en het hoofd boven water houden. Wees blij dat ze er nog zijn, want dan vind je tenminste nog een beetje natuur en vrijheid in Nederland terug.

• DSmarty
  • Niet online
Ehmz, om weilanden nou te associeren met natuur/vrijheid gaat wel een beetje ver hoor :)

Met agrariers hoef je imho niet zoveel meelij te hebben, heb nog nooit een arme boer gezien.
(apart nog van het feit dat die 3% van de bevolking meer dan 70% van de NL-grond bezit)

Maar dat idee heeft die gozer natuurlijk afgekeken van Campzone, allemaal }:O in een tent :D

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Hmm, moet ik m'n case toch groen gaan verfen, of koeienprintje natuurlijk, dan lijkt het alsof m'n kleine koetje bij z'n moeder is :D
}:O

Juist

Verwijderd

DSmarty schreef op 24 March 2003 @ 18:30:
Ehmz, om weilanden nou te associeren met natuur/vrijheid gaat wel een beetje ver hoor :)
Zie jij niet graag een paar koeien graazen in een mooie grote weide met hier en daar een boom? Dat versta ik onder vrijheid/natuur. Ik heb liever een paar grote weides met daarin een hele hoop koeien dan een paar stukken grond met daarop een hoop kantoren en/of fabrieken.
Met agrariers hoef je imho niet zoveel meelij te hebben, heb nog nooit een arme boer gezien.
Dan moet je maar eens bij mij komen, dan gaan we langs alle boeren in mijn plaatsje van 1250 inwoners :) Dan kan ik je aantonen dat het overgrote deel het niet best heeft hoor.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Mijn koe heeft een goed geventileerde, splinternieuwe stal ;)

🖥️ | 🚗

• Tielemans
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09-2025
Mobster schreef op 24 maart 2003 @ 17:57:

Zonder boeren heb jij geen eten op je bord. :Y)

edit:
macht aan de boeren!!!

God schiep mensen en dieren maar geen rechters en officiëren

Verwijderd

De eerste tent wordt dinsdag over een week neergezet!

• MarcyDarcy
Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 01:08:
De eerste tent wordt dinsdag over een week neergezet!
inside information? :)

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Die boer in de Kameleon serie heet toch ook Jellema ?

en komen er ook minikoeien stats ?

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Verwijderd

Tielemans schreef op 25 March 2003 @ 00:03:
[...]

Zonder boeren heb jij geen eten op je bord. :Y)

edit:
macht aan de boeren!!!
Tieleman snapt het :9 Boeren zijn belangrijk in de Nederlandse maatschappij, dus je moet zorgen dat ze het goed hebben.

• Roel
  • Laatst online: 12-02 17:32

Roel

screen -x addict

Verwijderd schreef op 25 maart 2003 @ 11:48:
[...]

Tieleman snapt het :9 Boeren zijn belangrijk in de Nederlandse maatschappij, dus je moet zorgen dat ze het goed hebben.
Die tent is toch voor de koeien en niet voor de boeren :?

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

• MarcyDarcy
Roel schreef op 25 March 2003 @ 12:11:
[...]

Die tent is toch voor de koeien en niet voor de boeren :?
:D
Precies, we heten ook niet Dutch Power Farmers :P

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Boer Jellema, is dat niet die boer uit de Kameleon boeken?

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Lord of the Pentium schreef op 25 March 2003 @ 08:27:
Die boer in de Kameleon serie heet toch ook Jellema ?
JustMe_ schreef op 25 maart 2003 @ 12:42:
Boer Jellema, is dat niet die boer uit de Kameleon boeken?
Ik denk het wel :)

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-02 07:56

TGEN

Hmmmx_

Boeren belangrijk? Mja, misschien om ook domme mensen de kans op een bestaan te gunnen ;). Begun the flamewar has!

Geintje :)

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• JustMe

JustMe

#1 R@H

Mobster schreef op 25 March 2003 @ 13:05:
[...]

[...]
Ik denk het wel :)
hmmm, uh, ssssssst :X

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Ik had ook een nieuw draadje kunnen openen, maar ik weet niet of onze modjes dat leuk vinden dus plak ik het maar even onder deze.
Studenten maken rollator voor koeien

DRONTEN - Negen studenten van de Christelijke Agrarische Hogeschool (CAH) in Dronten hebben een koe-rollator ontwikkeld. Met het apparaat kunnen zieke koeien, die niet in staat zijn op te staan, op een diervriendelijke manier worden opgetild en vervoerd. Van de uitvinding zijn al enkele exemplaren verkocht, bevestigde een van de betrokken studenten woensdag.

De koe-rollator is een constructie op vier wielen met twee takels. Het apparaat kan over de koe heen worden gereden waarna de kont van het dier door twee steunen omhoog wordt gebracht. Hierdoor ontstaat er ruimte onder de borst, waar vervolgens een sjorband omheen wordt gespannen. Het dier hangt dan als het ware in de koe-rollator.

"Liggen is niet goed voor een zieke koe, want de doorstroming van het bloed in de poten wordt daardoor afgekneld", legt een van de studenten uit. "Wanneer een koe in de rollator hangt, blijft die doorstroming juist goed op gang en dat is ook weer gunstig voor het genezingsproces." Zieke koeien worden doorgaans op een veel hardhandiger manier op de been gebracht.

De studenten van de CAH hebben de koe-rollator gemaakt voor een schoolproject. Ze moesten een product bedenken en het op de markt brengen.
bron: nu.nl
Dat is voor wel heel diervriendelijke veehouders. Normaal gesproken laten ze dit soort 'gehandicapten' volgens mij gewoon inslapen. Maar misschien dat Tieleman of Erasahh ons daar meer over kan vertellen :P

• JustMe

JustMe

#1 R@H

Wel knap gemaakt, ik doe als ie het niet doe gewoon delete en een nieuwe maken :+

• MarcyDarcy
leuk bericht Mobster :D
dit zorgt ervoor dat al onze oude koetjes gewoon door kunnen blijven grazen, met of zonder kunstgebit :+

en die koe-rollator (www.koe-rollator.tk) ziet er als volgt uit

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ecwtraining/images/4a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ecwtraining/images/5a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ecwtraining/images/6a.jpg

O+

[ Voor 68% gewijzigd door MarcyDarcy op 26-03-2003 18:47 ]

Verwijderd

MarcyDarcy schreef op 26 March 2003 @ 18:44:
dit zorgt ervoor dat al onze oude koetjes gewoon door kunnen blijven grazen, met of zonder kunstgebit :+
O+
Komen er ook verschillende versies voor alle soorten koeien (Pentium, Duron, Athlon)?

Verwijderd

TGEN schreef op 26 March 2003 @ 06:36:
Boeren belangrijk? Mja, misschien om ook domme mensen de kans op een bestaan te gunnen ;). Begun the flamewar has!

Geintje :)
Ik kreeg net van mijn vader te horen dat zijn oom het uitgevonden had :)
Verkeerde gequote |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 19:13 ]

Verwijderd

MarcyDarcy schreef op 26 maart 2003 @ 18:44:

en die koe-rollator (www.koe-rollator.tk) ziet er als volgt uit

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

O+

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 19:14:
[...]

tja las je niks beters te doen hebt :p

nee hoor, is maar een geintje :)

Ik wil eigenlijk wel een tent casemod ofzo...

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:18

Sport_Life

Solvitur ambulando

* Sport_Life woont @ boerderij en als wij een zieke koe hebben, dan pakken we de shovel uit de schuur en gaan met van die banden om het lijf van het koe dat beest omhoog trekken :) Klinkt zielig voor die koe, maar als je ooit een keer ziet hoe een koe uit de sloot word getrokken dan is het er niks bij ;) Ik denk dus dat in de praktijk weinig boeren er wat aan hebben ;)

Beetje offtopic:
DukeBox schreef op 26 maart 2003 @ 22:53:
DPC = Dutch Power Cows.. ook wel koetje in de volksmond.
Als je nu kijk wat de titel is van dit topic.. kom je een overeenkoms tegen 'koe'. B)
Ja, maar dit gaat toch heel ergens anders over? Tuurlijk zie ik de relatie wel :P maar toch vind ik het raar :)

/excuses voor offtopic..

[ Voor 35% gewijzigd door Sport_Life op 26-03-2003 23:11 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Loco-Motiv
  • Laatst online: 15-12-2025

Loco-Motiv

Eppur Si Muove!

nofi hoor, maar volgens mij heeft zelfs het jeugdjournaal dit al een hele tijd geleden uitgezonden :+

last.fm

• MarcyDarcy
Loco-Motiv schreef op 27 March 2003 @ 00:12:
nofi hoor, maar volgens mij heeft zelfs het jeugdjournaal dit al een hele tijd geleden uitgezonden :+
en dat meldt je dan niet even? :?

• thettes
  • Laatst online: 09-05-2025
MarcyDarcy schreef op 27 March 2003 @ 00:25:
[...]
en dat meldt je dan niet even? :?
ik meld je dat meldt zonder de t is :p ;)
Pagina: 1