Shuttle SN41G2 geheugen problemen

Pagina: 1
Acties:

• Bigfoot48
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 14:16
Een week geleden.......... heb ik een shuttle x sn41g2 gekocht.
http://www.shuttle.com/ne...ebone/specs_b.asp?B_id=11
Ik helemaal in mijn nopje gelijk installeren. Ik heb nog geen geld voor goede videokaart dus ik nam genoegen met de onboard gf4.

Ik bootte dat kreng op veranderde de bios instellingen(beetje tweaken) en vervolgens startte dat kreng niet meer. Ik dacht dat ik dat ding ff had gesloopt € 350 de prullenmand in. Dus ik hup bios resetten; werkte niet. Bios batterij eruit nog niet. Toen kreeg ik het heeeel warm :(. Ik zoeken en vervolgens kwam ik op dit uit en het werkt nog ook!:

1. power down
2. take power cable out of shuttle and take out agp card if necessary
3. change jumper to clear cmos
4. take the battery out
5. press the power on button about 10 or so times with the power cable still disconnected (i donno why - dicky finger perhaps?)
6. leave to stand for about a minute and a half to two minutes
7. put battery back in
8. change jumper setting to default
9. swap usb keyboard with ps2 keyboard (my logitech wireless usb keyboard insert key never registers but my old compaq ps2 keyboard does)
10. put agp card back in
11. hold down insert key and put power cable in shuttle (notice all three leds flash at the same time you put the power cable in)
12. power on
13. pray, hope and stare at the screen - if it fails - go back to 1.

Toen heb ik hem weer aan de praat gekregen, maar het probleem blijft.

Situatie:
a.) Probleem verholpen met een extra 3d kaart
b.) Als je de interne 3d kaart gebruikt dan ben je het haasje

Ik heb de volgende soorten werkgeheugen getest voor veel geld inmiddels :(
1* 512 DDR 333 pc 2700 VT Fout
2* 256 DDR 333 PC 2700 TWINMOS Fout
1* 256 DDR 266 PC 2100 PQI No probs
;(
Dit is een lijst die wordt ondersteund maar de onbekende merken die hiero niet te verkrijgen zijn ondersteunen wel onboard 3d kaart.
http://www.nvidia.com/con...ceMemoryCompatibility.asp

Dus wat ik nu zoek is geheugen die het wel doet met de onboard 3d kaart.
Ik wordt inmiddels een beetje nijdig van dit kreng en nog ff en ik koppel hem los en mik hem uit het raam.:X

Dus nu is mijn vraag is er iemand die geen probs heb. Zoja dan wil ik graag het merk werkgeheugen weten.

Want van dit draadje wordt ik ook niks wijzen want die kerel mocht wel eens zeggen wat voor soort mem ie heeft gebruikt.
Shuttle Barebone SN41G2 Problemen

veni, vidi, maxima velpon ( ik kwam, zag en bleef veel te lang plakken)

• Bigfoot48
Is er nou niemand? En kom niet met een schopje want we zijn bijna 24 uur verder

• Sovereign
  • Laatst online: 27-06 19:01

• Bigfoot48
Ja zeker en dan kom je op dit uit: http://forums.sudhian.com...y=y&keyword1=sn41g2%20mem maar als je dan alles door gaat lezen kom je nog niet het goede werkgeheugen tegen

• Bigfoot48
Ik heb wat gevonden http://www.corsairmicro.c...pecs/twinx1024-2700ll.pdf Maar deze kan ik niet vinden in de tweakers pricewatch

[ Voor 1% gewijzigd door Bigfoot48 op 25-03-2003 16:07 . Reden: Deze is wel te vinden het is corsair en niet crosair :O ]

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik wil niet ingewikkeld doen, maar kun je niet beter voor 39 euro een GF4 kaartje halen en jezelf geld besparen aan ander geheugen ?

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:25

The Third Man

The Third Jellyfish

:D je had ook bij het opstarten Insert ingedrukt kunnen houden, dat hielp bij mij toen ik de FSB op 166 had gezet, terwijl net als bij jou de battery en de cmos clear jumper niet hielpen.

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 13:09
Het 'clearen' van de cmos gebeurde ook niet eenvoudig bij mij...laat de jumper even later op de clear positie staan en probeer nog een keer.

Helaas weet ik niet exact hoe ik mn cmos gecleart heb.

Verwijderd

Laatst ook wat probleempjes gehad met een SN41G2, gaf spontane reboot in 3DMark bij het eerste testscherm(ook wat vreemde kleurtjes en streepjes, duidend op niet lekker werkend geheugen).
Geheugen dus verwisseld voor een andere module van hetzelfde merk(Transcend), dit ging wel goed.

Module niet werkte had Toshiba chips, de wel werkende had Winbond chips

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 11:00

Nessuno

io sono nessuno

ik heb hem ok en ik heb er (nu nog 512 ddr pc2700 hynix /(hyunday) in zitten en dit draaid als een trein ik ga volgende maand als ik een weer $$$ heb er nog 1 halen er zijn inderdaad
ook div combo problemen zorg dus dat je zoiezo 2x de zelfde module hebt als je er 2 plaatst
ook volgorde van grote telt mee eerst 256 en dan 512 geeft ook boot problemen / reboot spontaan enz hoop dat je wat aan deze info hebt

Na rose e cient spin

• Duddits
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn probleem met de sn41g2 is het enorme langzaam opstarten, 9 vd 10 keer blauw scherm (bootamount) vershillende soorten geheugen en video gerpobeerd, xp en 2000 maar allemaal geven ze een blauw scherm, zelfs de latecy times en dergelijke op een zo stabiel mogelijke timing gezet. Zie ik iets over het hoofd?

Verwijderd

Ik draai de Sn41G2 met 2x 256 MB DDR van Dane-Elec PC2700 ... Verder weinig problemen gehad hiermee. Ook met de onboard GF4MX nergens last van gehad...alleen dat die onboard IGP best zuigt....dus ook maar een radeon 9500 pro derin gepropt.

Verwijderd

Onboard IGP vreet bandbreedte, dus dan moet er pc-3200 of hoger in.

• jkommeren
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-08 09:30
Stop het geheugen in bank 2 ipv 1 en hij werkt
Ik had het zelfde probleem en ben er na dagen klooien achter gekomen
Dual channel draaien werkt ook
DDR400 geheugen erin is BULLSHIT, het enige wat de prestaties enorm omhoog haalt is Dual Channel te draaien

• Bigfoot48
Ik heb net werkgeheugen gekocht van 100€ de reepje :'( maar het werkt wel

Verwijderd

Zou dit bord last hebben als je er cosair xms 3500 in zou gooien 2 x 256?
Pagina: 1