Pine GF4mx 64 mb icm KT400 schokt.

Pagina: 1
Acties:

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025
Ik zit hier achter een Chaintech JV7L (uit me hoofd) K400 systeem met 512 mb, een Athlon XP 2@2ghz erop.

Er zit een Pine GF 4 MX 64mb videokaart in, maar deze 'stottert' tijdens verschillende applicaties. 3dmark (2001), NFS HP2, etc. De framerates zijn normaal, het lijkt alleen of hij per seconde of per paar seconden een aantal frames 'dropt' of kwijtraakt. Hij stottert dus.

Dit is inmiddels de 2e gf4 die erin zit, vorige was eenzelfde, maar deze was gewoon kapot. (Gaf 32 mb aan ipv 64)

Ik heb al al het mogelijke geprobeerd om het weg te krijgen: Drivers, tweak utilities, verschillende DirectX versie's, u name it.

Nu het vreemde: Met mijn eigen GF2 mx die ik zojuist van thuis meegenomen heb, loopt dezelfde software die op de GF4 stottert helemaal vloeiend!

Weet er iemand waar dit aan kan liggen, wat ik nog kan proberen, meer info, etc?

[ Voor 3% gewijzigd door SchizoDuckie op 24-03-2003 17:26 ]

Stop uploading passwords to Github!

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06-2025
Probeer het eens met nieuwe BIOS'en (zowel mobo als videokaart)?

[ Voor 44% gewijzigd door Thanatos op 24-03-2003 17:28 ]

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

... klinkt als een VIA AGP driver probleem ..... download dus ff de nieuwste VIA 4 in 1 drivers ... lost het wel voor je op denk ik :+

... MMORPG Addict.

• SchizoDuckie
Thanatos schreef op 24 March 2003 @ 17:28:
Probeer het eens met nieuwe BIOS'en (zowel mobo als videokaart)?
nieuwe bios voor het mobo is niet aanwezig, hier zit de laatste versie op.
Bios upgraden van een videokaart heb ik nog nooit gedaan, ik zal eens gaan zoeken.
[edit]
Helaas. de site met de Nvidia biossen is down :{
CRiMiNaL schreef op 24 March 2003 @ 17:28:
... klinkt als een VIA AGP driver probleem ..... download dus ff de nieuwste VIA 4 in 1 drivers ... lost het wel voor je op denk ik :+
Ook dit heb ik geprobeerd. De laatste Via Hyperion drivers zijn hier aanwezig :)

Iemand meer suggesties?

[ Voor 5% gewijzigd door SchizoDuckie op 24-03-2003 17:40 ]

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

ok ... beware .. hier komt de climax .... probeer de zelfde config is met een ander mobo ....
kans dat je AGP over z'n nek gaat omdat je GF4 meer bandbreedte trekt als je GF2 ....

... MMORPG Addict.

• SchizoDuckie
CRiMiNaL schreef op 24 March 2003 @ 18:00:
ok ... beware .. hier komt de climax .... probeer de zelfde config is met een ander mobo ....
kans dat je AGP over z'n nek gaat omdat je GF4 meer bandbreedte trekt als je GF2 ....
uhm... Dit is een splinternieuw mobo, dat toch zeker wel een gf4'tje aan moet kunnen 8)7

Specs :Y)

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

zo bedoelde ik het niet :Y) meer dat er mischien een productie foutje in je mobo zit, dat kan gebeuren. Als je zelf al zegt dat je alles voor de rest geprobeerd heb. Dus mischien is je mobo wel kapot

... MMORPG Addict.

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Ik had hetzelfde probleem toen ik mijn (toen) nieuwe Gf4MX 440 installeerde. Wat hij uiteindelijk bleek te zijn.... de voeding!

Het bleek dus dat mijn el cheapo 350W voeding te weinig leverde (MAX 165W). Nu er een mooie 350W Aopen (MAX 235W) in hangt was het probleem opgelost. :)

Xbox360 gamerprofile

Pagina: 1