[bios] HDD werkt alleen op primairy slave

Pagina: 1
Acties:

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-03 21:39
JAJA, ik weet dat er al een miljoen topics van zijn, maar de search heeft tot nu toe niets opgeleverd.

Ik heb bij een vriend een Aopen MX4B P4 moederbordje (= geen SATA) en 2 40GB HDD, 1 van maxtor en 1 van seagate.
De IDE kabel die ik gebruik is in orde, en de hdd's zelf ook. Op mijn vorige systeem wat er nog naast staat werken de schijven gewoon.

Als ik nu beide schijven aansluit, werkt er maar 1, de primairy slave (ook al staan de jumpers op master :|) Beide werken wel los op pr. slave, maar hij ziet er geeneen op master. Ook met cable-select niet.

Rara wat is dit?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Soms zijn er ook jumper-settings als 'Master-with-slave' en 'Standalone'.. check dit goed!

edit:
Sommige HD's kunnen trouwens ook zelf moeilijk doen..

[ Voor 36% gewijzigd door dominic op 24-03-2003 17:22 ]

Download my music on SoundCloud

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:56
Zal toch aan je jumpers moeten liggen denk ik.

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-03 21:39
ik heb ze nu zo gekregen als ik wil, maar nu stopt windows met laden tot agp440.sys en dan reset ie???

hoe kan dat/

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

..... ermmm ..... 2 dingen mogelijk :

1 van je HD's is (bijna) gaar

Mobo is gaar

... MMORPG Addict.

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Heb je wel een herinstallatie gedaan als het een geupgrade systeem betreft? Lijkt erop dat hij een AGP driver wil laden die niet geschikt is voor je mainboard (misschien van een systeem gebaseerd op de Intel 440 chipset??)

Canon Digital Ixus V3

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Bij sommige MB is in het BIOS een mogelijkheid om afzonderlijk per IDE-kanaal aan te geven of er een primary en een secondary HD aanwezig is.

ARME AOW’er

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gebruik je 80-polige kabels? Zo ja, vertel eens hoe je de kabel hebt aangesloten? As in: waar heb je blauw aangesloten? En waar zitten de grijze en zwarte connectoren aangesloten?
Pagina: 1