Toon posts:

[Turtlebeach Santa Cruz] Digitale uitgang voor minidisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb bij mijn Dell Dimension 4550 een Santa Cruz geluidskaart genomen, omdat ik dacht dat deze kaart een digitale uitgang had. Volgens de site van de fabrikant zou ie dit ook moeten hebben, maar de oem versie van dell heeft dit blijkbaar niet. Ik wilde zo graag een digitale uitgang om muziek die ik op mn computer heb op mn minidisk te kopiëren.
Ik heb een mailtje naar Dell Support gestuurd en toen kreeg ik de volgende link met de mededeling dat er wel degelijk een digitale uitgang op zit. Volgens mij is dit een andere uitgang dan degene die ik nodig heb voor mn minidisk... (http://docs.euro.dell.com/docs/acc/38frh/card.htm)

Op de bovenstaande link staat de volgende mededeling: "The optional Turtle Beach S/PDIF Input/Output card lets you transfer digital audio to external equipment that uses the S/PDIF interface. Please contact Turtle Beach for details." Volgens mij moet ik dit hebben. S/PDIF is toch de optische digitale uitgang waar een minidisk speler gebruik van maakt?! Is er hier misschien iemand die een oplossing voor mij heeft om toch digitaal muziek op mn minidiskspeler te zetten..?

Alvast bedankt voor reacties..

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:32

Sick Nick

Drop the top!

S/PDIF is coaxiaal, voor minidisc moet je dus optisch hebben. Zoals je m nu hebt werkt ie niet digitaal met je MD. Dan moet je een omvormer hebben (vrij duur) of een uitbreidingskaartje die m wel optische output geeft.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
SP/DIF is de elektrische variant, die meestal door coax-kabel loopt. Middels een klein kastje, bij allerlei elektroboeren verkrijgbaar, is dit omzetbaar naar een optisch signaal dat via een optische TOS-Link signaalkabel naar de MD-recorder gaat.

• HunterPro
  • Niet online
Sick Nick schreef op 24 March 2003 @ 17:17:
S/PDIF is coaxiaal, voor minidisc moet je dus optisch hebben. Zoals je m nu hebt werkt ie niet digitaal met je MD. Dan moet je een omvormer hebben (vrij duur) of een uitbreidingskaartje die m wel optische output geeft.
omvormertje is bij mij (mediamarkt) geloof ik niet meer dan 2 tientjes hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kom ik aan zon uitbreidingskaartje?!, waar kan ik die kopen. Via pricewatch en de site van turtlebeach heb ik niks kunnen vinden..

edit:
ik ga ns ff op de site van mediamarkt kijken. Weten jullie ook een ander trefwoord, want met uitbreidings kaart, of expansion card kon ik niks vinden op google..

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 17:20 ]

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 17:19:
Hoe kom ik aan zon uitbreidingskaartje?!, waar kan ik die kopen. Via pricewatch en de site van turtlebeach heb ik niks kunnen vinden..
ws is dit dan niet verkrijgbaar voor jouw geluidskaart :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:32

Sick Nick

Drop the top!

Ik weet niet of ze er zijn voor jouw kaartje he, weet wel dat ze er voor creative kaarten met S/PDIF zijn. Als daar geen mogelijkheid toe is dan zal je toch met een omvormertje aan de gang moeten.
Blijkbaar zijn die goedkoper dan ik dacht, maar of het dan ook nog beetje kwaliteit is :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga denk ik ns even bellen met Correct, want mediamarkt zit geloof ik niet echt dicht bij mij in de buurt...

• HunterPro
  • Niet online
Sick Nick schreef op 24 maart 2003 @ 17:20:
Ik weet niet of ze er zijn voor jouw kaartje he, weet wel dat ze er voor creative kaarten met S/PDIF zijn. Als daar geen mogelijkheid toe is dan zal je toch met een omvormertje aan de gang moeten.
Blijkbaar zijn die goedkoper dan ik dacht, maar of het dan ook nog beetje kwaliteit is :?
in principe is er aan een digitaal signaal vrij weinig te verkloten :)

kijk, een omvormer van digitaal naar analoog (DAC) of andersom, dát zijn dure dingen als je een beetje kwaliteit wilt :) maar goed, dan heb je ook wat :)

Verwijderd

Topicstarter
wat zijn nu de winkels waar je zoiets koopt. Er werd al mediamarkt genoemd, ik zelf dacht aan correct. Weten jullie misschien een site waar ik zoiets kan vinden?!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:38

Wildfire

Joy to the world!

Ik weet dat je bij www.conrad.nl een coax-naar-optisch convertor kunt bestellen, kost zo'n 27 euro.

Maar weet iemand toevallig een winkel in Tilburg waar ze zoiets hebben? Ik heb namelijk wat problemen met de SPDIF uitgang van mijn VIA Epia M10000 moederbordje en volgens wat informatie die ik heb gevonden op internet zou het met een coax-naar-optisch convertortje gefixed zijn...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
Wildfire schreef op 24 March 2003 @ 19:57:
Ik weet dat je bij www.conrad.nl een coax-naar-optisch convertor kunt bestellen, kost zo'n 27 euro.

Maar weet iemand toevallig een winkel in Tilburg waar ze zoiets hebben? Ik heb namelijk wat problemen met de SPDIF uitgang van mijn VIA Epia M10000 moederbordje en volgens wat informatie die ik heb gevonden op internet zou het met een coax-naar-optisch convertortje gefixed zijn...
Oh bedankt!, maar waar moet ik die converter op aansluiten?! Ik dacht dat de gele uitgang op mn digitaal was, maar daar zijn mn speakers ook op aangesloten. Das niet echt handig dan lijkt me. Toch?!

edit:
hoe heet het product op conrad.nl?!, ik kan die convertor namelijk niet vinden, met google kan ik nu wel meer vinden, maar ik bestel liever bij een nederlandse zaak

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 21:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik gevonden met "coax omvormer", http://www.mcsnet.nl/nl/dept_41.html Misschien kan ik toch beter gewoon een mp3 speler kopen ofzo, want dit is een beetje omslachtig. Eerst de kabels van de speakers eruit, en dan deze aansluiten om wat muziek op MD te zetten :? Jammer :(

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:38

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 22:06:
Dit heb ik gevonden met "coax omvormer", http://www.mcsnet.nl/nl/dept_41.html Misschien kan ik toch beter gewoon een mp3 speler kopen ofzo, want dit is een beetje omslachtig. Eerst de kabels van de speakers eruit, en dan deze aansluiten om wat muziek op MD te zetten :? Jammer :(
Hmmm, die coax-optische omvormer is dezelfde als bij Conrad...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 22:06:
Wat dacht je van upgraden naar een NetMD van Sony? Lekker makkelijk met USB-aansluiting; kan je al je oude diskjes blijven gebruiken, evenals je huidige speler voor de momenten dat je wel muziek bij je wilt hebben maar niet een peperdure speler, en je hebt een gloedjenieuwe MD-speler waar je net zo makkelijk als een MP3-speler muziek op- en afhaalt :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

ik heb voor mijn live zelf een optische uitgang inelkaar gezet.
het koste in totaal 10 euro.

het kan vast ook wel voor jouw geluidskaart.
je moet deze echter wel aansluiten op de sp-dif I/O en niet op de coaxiale uitgang

http://www.linuxtv.org/ma...002/12-2002/msg00739.html
er zijn nog wel wat mooiere schakelingen, maar deze doet het goed.
het enige nadeel is dat bij het opnemen naar m'n minidisk m'n minidisk niet automatisch een nieuwe track aanmaakt.

[ Voor 50% gewijzigd door job op 25-03-2003 12:25 ]

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:03

4POX

Everybody is wired

SPDIFF kan toch ook over optisch gaan.

Ik dacht altijd dat spdiff een laag is en niet een fysiek iets

Voorbeeld.. Bij netwerken maak je gebruik van ethernet IEEE 802.3 protocol die het weer mogelijk maakt om andere protocolen op het netwerk te kunnen gebruiken. bijvoorbeeld TCP/IP of IPX over een fysieke netwerkkabel te kunnen versturen (COAX, OPTICAL of Twisted pair)

Nu zie ik spdiff ook als een soort protocol wat het weer mogelijk maakt om bijvoorbeeld PCM, DD, of DTS over een fysieke kabel te sturen (COAX of OPTICAL)

Correct me If 'm wrong !!

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Topicstarter
HunterPro schreef op 25 maart 2003 @ 12:12:
[...]

Wat dacht je van upgraden naar een NetMD van Sony? Lekker makkelijk met USB-aansluiting; kan je al je oude diskjes blijven gebruiken, evenals je huidige speler voor de momenten dat je wel muziek bij je wilt hebben maar niet een peperdure speler, en je hebt een gloedjenieuwe MD-speler waar je net zo makkelijk als een MP3-speler muziek op- en afhaalt :)
Dit was een hele dure MD speler, iets van 870 gulden ofzo... Best wel peperduur vind ik. En als ik opnieuw een portable spelertje koop wordt het zeker weten een mp3 speler... Maar op het moment dat ik mn MD speler kocht, waren de mp3 spelers nog niet echt ontwikkeld, het was toen net nieuw....
Pagina: 1