Toon posts:

[@home email]E-mail adres dubbel uitgegeven?????

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom net thuis en ik check zoals altijd even mijn e-mail. Krijg ik een mailtje van de postmaster van cwinet dat er een mail niet afgeleverd kom worden. Dus ik lees die e-mail die erbij zit blijkt dat die niet van mij afkomstig was.

Hij was van iemand met de zelfde voorletter en achternaam als ik en schijnbaar had die persoon sinds kort een nieuw e-mail adres uitgegeven. Dit e-mail adres is volgens de header van het mailtje dus mijn e-mail adres.

Dus ik bel naar @home om te vragen hoe dat kan en die medewerker zei al meteen dat het niet kon. Hij in de pc kijken of het e-mail adres er dubbel in stond maar dat was niet het geval zei hij en hij kon er dus niet veel meer aan doen. Ik vroeg nog of het een fout kon zijn in hun mailserver maar dat was ook bijna niet mogelijk zij hij.

Ik heb dus wel het cp adres en ip adres van die persoon en ik vroeg of hij daar wat aan had maar daar kon ie niks mee zij hij.

Ik vind het maar erg vaag, zou het dan toch mogelijk zijn e-mail adressen die al bestaan aan te maken?

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:29

Kettrick

Rantmeister!

Het kan zijn dat die persoon een typo gemaakt heeft, en dat de bounce naar jou toe gekomen is. Dat betekend nog niet meteen dat die persoon bij jou mailbox kan.

Ik zou me er niet te druk om maken. Pas als je echt meer mail van die persoon krijgt zou ik eens stappen gaan ondernemen.

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-05 18:36
Andere chello-abonnee met jouw in het adresboek en een virus?

Ik heb een tijd ook heel veel bounces gekregen van niet-door-mij-gestuurde mail...

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Ja dat is helaas mogelijk.

Die persoon die je hebt gesproken zal wel eerste lijns zijn.
Bel nog een keer, vraag naar een 2de lijns helpdeskmedewerker en als hij het niet weet laat het hem dan maar navragen.

succes

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
nope, misschien als jullie het account delen :)

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-05 06:53

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Is het niet een gefaked e-mail adres? Wordt wel door spam-programma's gebruikt. Anders is het inderdaad erg vaag

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-05 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Je kan wel in een email het reply-adres opgeven. Daar heeft dus iemand perongelijk/expres jouw email adres ingevuld.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Als je een mail client gebruikt die dynamische toewijzing van de zender toe staat (unix/linux) dan kun je ieder mail adres op geven dat je wilt. Je kunt dan zelfs bill.gates@microshit.com worden als je wilt . O-)

Verwijderd

Topicstarter
Het was een vrij zakelijk mailtje (zat een cv van iemand bij) dus t lijkt me niet dat iemand me loopt te spammen ofzo, ik wacht het nog ff af maar als het vaker gebeurt dan bel ik die @home maar weer eens.

Trouwens het return path en verzonden e-mail adres waren hetzelfde dus een foutje in return path lijkt me onwaarschijnlijk.

Oh ja ik kom mijn webspace ook niet meer op?????????

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 17:15 ]

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:05
Stuur jezelf anders ff een mailtje waarin je vraagt welk e-mail adres die kerel gebruikt - krijg je antwoord dan weet je dat ie het krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Solarsparc schreef op 24 March 2003 @ 17:07:
Stuur jezelf anders ff een mailtje waarin je vraagt welk e-mail adres die kerel gebruikt - krijg je antwoord dan weet je dat ie het krijgt.
Jep maar als ik dan eerder mijn mail ophaal dan komt die mail toch weer bij mij terecht. Nou ff een dagje niet mijn mail ophalen dan maar.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
kan ook een virus zijn hoor.. ik heb ook wel es zo'n soort mailtje gehad en ik dacht WTF er zit iemand onder mijn emailadres mail te versturen.. maar toen ik het eea uitzocht bleek het gewoon om een virus te gaan die bestanden uit 'mijn documenten' verstuurt naar iedereen in het adresboek, en dan als afzender een naam uit dat adresboek gebruikt (zodat je degene met het virus niet terug kunt mailen met waarschuwing dat ie een virus heeft). Als dat mailtje dan gebounced wordt krijg jij hem dus in je mailbox.

[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 24-03-2003 18:02 ]

Pagina: 1