Toon posts:

Welk programma i.p.v. Radmin

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een simpel server programma, iets dergelijks als radmin.
Echter wil ik op mijn pc maar 1 schijf vrijgeven, zodat niet al mijn schijven zichtbaar worden wanneer ik als server sta onder radmin.
Weet iemand hier zo,n programmaatje voor.
Zoek dus klein simpel programma

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 10:29

Sa1

vnc, is ook makkelijk gewoon via een browser te benaderen (mits er een java ding is).

www.realvnc.com, oh plus tis gratis \o/

[ Voor 25% gewijzigd door Sa1 op 24-03-2003 16:56 ]

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Voor je radmin een gebruiker maken die alleen toegang heeft tot die schijf er nergens anders? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik mijn grote schijf 120 GB in verschillende partities gedeeld en wil er 1 van vrij geven voor de server zodat alleen die schijf/ partitie benaderbaar is van buiten af.
Heb net realvnc gedownload, maar ook hier kan ik niet een bepaalde schijf opgeven.

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 08:44
ik ga ff uit dat je NT gebruikt, maak een account die de juiste rechten op de juiste files hebt.
Installeer VNC
Log het station af en klaar :)
Login op het vnc pakket, log vervolgens in op je bakje en klaar :)

https://d4armory.io/Player/803500

• stefanbstefan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-07-2025
Ik, johnbjohn, gebruik Windows Xp Pro.

[ Voor 20% gewijzigd door stefanbstefan op 24-03-2003 18:05 ]

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
stefanbstefan schreef op 24 March 2003 @ 18:04:
Ik, johnbjohn, gebruik Windows Xp Pro.
Hij zal wel een OS bedoelen met een NT kernel....

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

Remotely Anywhere (http://www.remotelyanywhere.com) werkt ook perfect.. niet gratis maar heeft tal van meer functies als vnc en werkt perfect via internet explorer. Ook door firewalls heen omdat hij dan door de http poort tunnelt.

Verwijderd

Topicstarter
Ook remotelet anywhere heb ik uigeprobeerd onder win xp, helaas is dit ook niet het juiste.
Eigenlijk gewoon radmin, maar dan wil ik een partitie of schijf toegankelijk maken voor van buiten af in te loggen.
Het is niet de bedoeling dat mijn gehele computer zichtbaar wordt

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat wil je nu precies :?
Wil je dat iemdn je PC in zijn geheel over kan nemen, of wil je iemand toegang tot je bestanden geven :?

Voor beide zijn er diverse oplossingen, welke je met de search zo kunt achterhalen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Dat is ook met de search niet te vinden.
Diverse programma's uit geprobeerd als hierboven staat, je kunt daarmee je pc over laten nemen of toegang tot de bestanden geven.
Maar wat ik zoek is een programma, waar ikop mijn pc bestanden vanaf kan laten helen.
Ik heb nu 1 harddisk met 4 partities.
c.d,e,f.
Ik wil alleen partitie F vrijgeven naar buiten toe, zodat ik meerdere mensen toegang kan geven tot bestanden van mijn F partitie te halen.
Maar de hiervoor besproken programma's kun je nergens instellen dat bijvoorbeeld alleen F zichtbaar is van buiten af en c,d,e, niet zichtbaar is.
Ik wil gewoon mijn gehele pc niet vrij geven naar buiten.
Binnen een netwerk kan ik ook kiezen welke schijven ik deel.
Ik zoek dus een programma geschikt voor xp, waar ik die instel mogelijkheid heb.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dat zit dus gewoon al in je OS.

Pak een dir/schijf/patitie , rechtermuisklik en kies voor properties -> sharing

Sim-pel

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
of installeer een FTP server.....

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 10:29

Sa1

Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 11:55:
Dat is ook met de search niet te vinden.
Diverse programma's uit geprobeerd als hierboven staat, je kunt daarmee je pc over laten nemen of toegang tot de bestanden geven.
Maar wat ik zoek is een programma, waar ikop mijn pc bestanden vanaf kan laten helen.
Ik heb nu 1 harddisk met 4 partities.
c.d,e,f.
Ik wil alleen partitie F vrijgeven naar buiten toe, zodat ik meerdere mensen toegang kan geven tot bestanden van mijn F partitie te halen.
Maar de hiervoor besproken programma's kun je nergens instellen dat bijvoorbeeld alleen F zichtbaar is van buiten af en c,d,e, niet zichtbaar is.
Ik wil gewoon mijn gehele pc niet vrij geven naar buiten.
Binnen een netwerk kan ik ook kiezen welke schijven ik deel.
Ik zoek dus een programma geschikt voor xp, waar ik die instel mogelijkheid heb.
Uhhh, je wilt dus op een LAN, dat als ze \\johnbjohn intikken in de explorer, ze alleen jouw schijf F zien. Dat is gewoon te realiseren via windows sharing zoals Koffie ook al zegt. Wil je het via internet is het misschien makkelijker om een ftp server te draaien (zoals Quantor al zegt) waar je ze alleen toegang geeft op die schijf F.

Of wil je dat ze je volledige computer over kunnen nemen (waarbij ook je muis / toetsenbord zodat jij dan niet meer kunt werken) en dan als ze bij jou "deze computer" openen alleen die schijf F zien?. Dit is volgens mij namelijk niet mogelijk, je kan ze wel een ACCESS DENIED geven op de andere schijven, maar ze zullen de schijven wel zien.

[edit] Quantor meldde de ftp server tijdens het typen van m'n bericht :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sa1 op 28-03-2003 12:06 ]

Verwijderd

FTP of share aanmaken idd.
Als je wilt dat mensen remote op je pc dingen wilt laten doen met alleen een F schijf, ga dan W2K AS installeren met TS en profielen aanmaken. Anders het eerst genoemde.

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:40
Wat ook nog een mogelijkheid is, is gebruik maken van de Terminal Server (zit ook al in WinXP). Een user aanmaken, die alleen toegang heeft tot die bepaalde schijf en die ook toegang geven tot het gebruik maken van TS (allow this user to access this computer remotely ofzo).
Pagina: 1