Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 11:55:
Dat is ook met de search niet te vinden.
Diverse programma's uit geprobeerd als hierboven staat, je kunt daarmee je pc over laten nemen of toegang tot de bestanden geven.
Maar wat ik zoek is een programma, waar ikop mijn pc bestanden vanaf kan laten helen.
Ik heb nu 1 harddisk met 4 partities.
c.d,e,f.
Ik wil alleen partitie F vrijgeven naar buiten toe, zodat ik meerdere mensen toegang kan geven tot bestanden van mijn F partitie te halen.
Maar de hiervoor besproken programma's kun je nergens instellen dat bijvoorbeeld alleen F zichtbaar is van buiten af en c,d,e, niet zichtbaar is.
Ik wil gewoon mijn gehele pc niet vrij geven naar buiten.
Binnen een netwerk kan ik ook kiezen welke schijven ik deel.
Ik zoek dus een programma geschikt voor xp, waar ik die instel mogelijkheid heb.
Uhhh, je wilt dus op een LAN, dat als ze \\johnbjohn intikken in de explorer, ze alleen jouw schijf F zien. Dat is gewoon te realiseren via windows sharing zoals Koffie ook al zegt. Wil je het via internet is het misschien makkelijker om een ftp server te draaien (zoals Quantor al zegt) waar je ze alleen toegang geeft op die schijf F.
Of wil je dat ze je volledige computer over kunnen nemen (waarbij ook je muis / toetsenbord zodat jij dan niet meer kunt werken) en dan als ze bij jou "deze computer" openen alleen die schijf F zien?. Dit is volgens mij namelijk niet mogelijk, je kan ze wel een ACCESS DENIED geven op de andere schijven, maar ze zullen de schijven wel zien.
[edit] Quantor meldde de ftp server tijdens het typen van m'n bericht
[
Voor 4% gewijzigd door
Sa1 op 28-03-2003 12:06
]