[ECC2] Service Client stopt regelmatig.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn PIII-1000 (@1102) heb ik de CliClient (WD/CG) staan samen met de GUI van Gilchrist (v0.8).

De client is geinstalleerd als service onder XP (ik ben uiteraard admin) en heeft altijd naar behoren gefunctioneerd. :P

Sinds vandaag merk ik iets vreemds. Soms als ik ga kijken is het icoontje in de systray rood geworden en is de client dus gestopt. Wanneer ik dit check in Taskmanager blijkt dit idd het geval te zijn. :(

Wanneer ik op start de service druk, start hij weer netjes op en gaat verder. Maar korte tijd later gaat hij weer uit. :(

Ook kan ik de service weer handmatig starten in de control panel, de GUI merkt dit dan ook op. Ook zie ik in de eventlogger van XP dat de client de "Stopped state" heeft bereikt. :r

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Of hoe ik het verhelp? _/-\o_

Ik heb:
CliClient WD/CG
GilChrist GUI v0.8
WinXP Pro + SP1 (admin)
PIII-1000 @ 147*7.5 = 1102
384 MB Ram
(Deze CPU + Ram heb ik er een paar dagen geleden pas ingestopt maar ik ben er zeker van dat het goed is, en voor de rest is mijn systeem ookm stabiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kan het zijn dat als je een oude versie van de GUI installeert (bv v0.6) dat je dan geen problemen hebt? Ik heb van meerdere mensen gehoord dat 0.8 dit soort problemen geeft (alhoewel dat icm mijn client was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SWfreak schreef op 24 March 2003 @ 16:49:
Kan het zijn dat als je een oude versie van de GUI installeert (bv v0.6) dat je dan geen problemen hebt? Ik heb van meerdere mensen gehoord dat 0.8 dit soort problemen geeft (alhoewel dat icm mijn client was).
Nee, dat is het niet.

Zelfs als ik een DOS-box open (een cmd-prompt onder XP dan) en enkel de cliclient.exe run, stopt hij na een bepaalde tijd. :'(

Zie de screenshot: klik voor vergroting
Hieruit blijkt dus ook dat hij wel gewoon contact maakt met de server, gezien de stats.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pseverin/got/ecc2.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 06:43
Ik heb dit probleem dus ook, alleen gebruik ik dan helemaal geen GUI. Dus alleen de CLI versie draait. Die is dan ineens verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:26
Niet echt een oplossing die ik post maar het moet wel helpen...
Ga naar Jeff's Client toe en klik op Config. Zet het vinkje van: "Restart Client After xx" en zet bij de xx 01 neer. Als de client uit gaat, wordt ie over 1 minuut weer aangezet.

Wat misschien ook helpt is die client eraf te trappen (DP's saven natuurlijk) en gewoon de client er weer op te zetten of een andere client gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hiostu schreef op 24 March 2003 @ 17:12:
Ik heb dit probleem dus ook, alleen gebruik ik dan helemaal geen GUI. Dus alleen de CLI versie draait. Die is dan ineens verdwenen.
Dat heb ik nu dus ook. Ik draai in de screenshot hierboven ook zonder GUI. Welke versie van de CLI/Core gebruik je?

Misschien moeten we iets lager gaan zitten :(
Robkazoe schreef op 24 March 2003 @ 17:14:
Wat misschien ook helpt is die client eraf te trappen (DP's saven natuurlijk) en gewoon de client er weer op te zetten of een andere client gebruiken...
Eraf kicken en opnieuw installen (inclusief service) heb ik gedaan, geen effect.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
ik gebruik CLI versie CF/WD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWfreak
  • Niet online
Toch vreemd. Probeer anders eens of je met mijn client ook problemen hebt. ff wat reclame tussendoor sneaken :P
Ligt het misschien aan de core? Misschien komt het door die nieuwe CG core. Deze problemen traden vroeger nooit op.

Edit: OK, het ligt dus niet aan de core.

NioXX: Stuur me anders ff een mailtje, dan kan ik je misschien een speciale versie van mijn client geven die wat meer output geeft dan de normale, zodat misschien duidelijk wordt wat er fout gaat. Email staat op site van mijn client...

[ Voor 36% gewijzigd door SWfreak op 24-03-2003 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SWFreak,

Ik gebruik nu jouw client. Ik heb gewoon de ecc2109c.exe bij in de ecc2 dir gezet en zonder command line opties vanuit een "Dos-box" gerunt.

Hij draait nu dus vrolijk op het bureaublad, maar het crashen gaat onregelmatig dus geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWfreak
  • Niet online
ok, w8 het af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit had ik eerder ook al geprobeerd maar toen heb ik de full distribution gebruikt die ook op je site staat.

Nu gebruik ik echter de gewone core enzo. Maar dan met jouw ecc2109c.ece eroverheen. En hij heeft net zelfs succesvol een DP'tje ingestuurd.

Ik ga ervan uit dat het zo goed gaat dan. Even -earlyhide erachter en we are good to go. >:)

EDIT
Damn toch niet, ik heb hem nu draaien met de optie -earlyhide maar nu geeft hij wanneer ik wil rebooten weer de opmerking dat ecc2109c.exe afgesloten moet worden |:(

Wat nu weer, dat moest toch geen probleem zijn onder XP?

Ik heb de client BTW gestart door een shortcut naar ecc2109c.exe in de startup folder.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWfreak
  • Niet online
Juist onder WinXP is dat nog een probleem. Onder Win9x is (bijna) nooit meer een probleem. Ik werk op dit moment aan oplossingen om het probleem voor eens en altijd te verbannen.
Mooi dat het goed gaat. Ben toch wel benieuwd wat het probleem precies geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SWfreak schreef op 24 March 2003 @ 19:33:
Juist onder WinXP is dat nog een probleem. Onder Win9x is (bijna) nooit meer een probleem. Ik werk op dit moment aan oplossingen om het probleem voor eens en altijd te verbannen.
Mooi dat het goed gaat. Ben toch wel benieuwd wat het probleem precies geweest is...
Helaas hij is toch weer gestopt :(

Dan maar de brute manier gebruiken. Auto restart client after xx minutes. ;(

Ik snap er geen hol van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWfreak
  • Niet online
Gaf ie geen melding?? Ik vind het toch uitermate wazig. Zal het er eens met Jay over hebben anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SWfreak schreef op 24 March 2003 @ 20:15:
Gaf ie geen melding?? Ik vind het toch uitermate wazig. Zal het er eens met Jay over hebben anders...
Nope geen melding, alleen in de GUI de opmerking: Client does not appear to be running.

Ik ben nu de laatste mogelijkheid aan het proberen. Dat is enkel de Core + Cli + jouw client met -earlyhide. Dan gebruik ik de Taskmanager wel als controle.

Geen GUI meer dus op deze machine :(

UPDATE
Ook dit werkt niet, hij is gewoon weer eruit gepoft. Geen fout, geen melding, niets!
Een kijken of ik een oude x86core en CliClient kan vinden :'(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWfreak
  • Niet online
Ben ff met Jay gaan praten. Volgende suggesties:
kun je anders de core eens los draaien om te zien of ie dan ook crasht? Verder nog de vraag of als de client crasht, de core ook uit de taskmanager is verdwenen?
Daarnaast nog de vraag of je een zo nieuw mogelijke cygwin1.dll wil gebruiken (die bij de huidige distro op ecc2.com zit, of misschien dat je de allernieuwste kunt vinden).

[ Voor 43% gewijzigd door SWfreak op 24-03-2003 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SWfreak schreef op 24 March 2003 @ 20:51:
kun je anders de core eens los draaien om te zien of ie dan ook crasht? Verder nog de vraag of als de client crasht, de core ook uit de taskmanager is verdwenen?
Als ik enkel jouw ecc2109c draai gaat het fout.

Als ik enkel cliclient.exe draai lijkt het goed te gaan, maar gezien het random karakter is dat moeilijk te zeggen.

Ik draai nu de CF versie + jouw client + GUI en dit gaat ook al een tijdje goed maar moeilijk te bepalen of het goed blijft gaan.

En ja, wanneer die client crashed, is hij echt helemaal verdwenen, het is dan ook niet echt een crash maar gewoon een onverwacht afsluiten. Dus de x86core.exe en de ecc2109c.exe zijn dus ook uit de taskmanager verdwenen. Enkel de GUI draait dan soms nog.

Ik heb vanmiddag het hele pakketje opnieuw gedownload, dus ook die van eCompute. Ik neem aan dat daar (bij de WD/CG versie) de nieuwste DLL zit.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

SWfreak schreef op 24 March 2003 @ 20:51:
kun je anders de core eens los draaien om te zien of ie dan ook crasht?
Ik heb je dit nog niet zien doen NioXX.. Hiermee wordt bedoeld om xscore86.exe eens te starten en kijken of die ermee stopt.. cliclient en ecc2109c zijn wrappers om de core heen.

Als je toevallig een punt vind met de core moet je hem even kopieren en in je pnd file stoppen :) Hij wordt enkel naar het scherm geschreven namelijk.

Verder zeg je dat als je enkel clicient draait dat het dan goed lijkt te gaan.. Ik dacht dat dit juist niet werkte, of werkt het dus alleen in combinatie met een GUI niet? (spreek je jezelf nou tegen of ben ik de draad hier kwijt?) 8)7 )

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Funcracker schreef op 24 maart 2003 @ 21:31:
[...]
Ik heb je dit nog niet zien doen NioXX.. Hiermee wordt bedoeld om xscore86.exe eens te starten en kijken of die ermee stopt.. cliclient en ecc2109c zijn wrappers om de core heen.
Dit weet ik maar ik ben nu dus alleen die CliClient.exe (met de x86core.exe uiteraard :+ ) aan het draaien en dat lijkt nu goed te gaan. Ik heb al 2 DP's gevonden.
Als je toevallig een punt vind met de core moet je hem even kopieren en in je pnd file stoppen :) Hij wordt enkel naar het scherm geschreven namelijk.

Verder zeg je dat als je enkel clicient draait dat het dan goed lijkt te gaan.. Ik dacht dat dit juist niet werkte, of werkt het dus alleen in combinatie met een GUI niet? (spreek je jezelf nou tegen of ben ik de draad hier kwijt?) 8)7 )
Ik heb dat idd gezegd en dat klopte ook, maar ik draai nu de WD/SD versie & CliCLient & GUI en dat lijkt goed te gaan samen. Het ging dus idd fout op alle manieren maar ik heb nu een oudere versie van de core & client en nu gaat het vooralsnog wel goed.

Dit is echter wel die oude, langzame versie van de core. Hij doet nog maar 500It/s ipv 560It/s

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
NioXX heb jij toevallig iets draaien wat files van de client zou kunnen openen?? Misschien dat als de CLIclient een punt weg wil schrijven en het bestand is al geopend door een ander programma dat het dan fout gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door hiostu op 25-03-2003 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 19:35
Een virusscanner bv..

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd een virusscanner draaien (NAV 2003) maar dat heb ik op bijna al mijn bakken. Waaronder mijn XP2800+ die dus nog veeel vaker de DP's wegschrijft.

En hier heb ik geen problemen mee. Ik heb ook ADSL btw dus hij kan ze direct wegsturen.

Hij vliegt er ook uit (echt crashen is het niet, want geen foutmeldingen) wanneer hij geen DP vind, gewoon halverwege. Wanneer ik dan de client opnieuw start gaat hij gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Hij begint dus niet elke keer bij 0m? Dan wordt ie zelfs afgesloten. Als het een unexpected termination is dan start hij als op goed is weer bij 0m met tellen....

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mobster schreef op 25 maart 2003 @ 13:08:
Hij begint dus niet elke keer bij 0m? Dan wordt ie zelfs afgesloten. Als het een unexpected termination is dan start hij als op goed is weer bij 0m met tellen....
Nee hoor. Hij houd bij wat ie gedaan heeft. Wat wel kan, is dat er minder in de teller staan dan bij het crashen.
Ik heb trouwens op mijn Athlon dual ook probs met de client, maar die zijn helaas nog de minste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 07:22:
[...]
Wat wel kan, is dat er minder in de teller staan dan bij het crashen.
Ja dat is bij mij dus ook!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWfreak
  • Niet online
Navigator: wat voor probs dan?
Dit wordt "Het grote problemen met ECC2 client" topic :+

Edit: Dat er na het crashen minder its since last DP op de teller staan dan voor het crashen is op zich logisch. De huidige status van de berekening wordt opgeslagen in het plist bestand. Dit opslaan gebeurd om de tien minuten of als er een DP gevonden is. Als de core crasht en weer wordt opgestart, wordt de laatst opgeslagen status geladen. En aangezien die van even geleden is, zul je minder its since last DP hebben en ben je dus eigenlijk door de crash verloren gegaan werk aan het over doen.

[ Voor 73% gewijzigd door SWfreak op 26-03-2003 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Verwijderd schreef op 26 maart 2003 @ 07:22:
[...]

Nee hoor. Hij houd bij wat ie gedaan heeft. Wat wel kan, is dat er minder in de teller staan dan bij het crashen.
Ik heb trouwens op mijn Athlon dual ook probs met de client, maar die zijn helaas nog de minste.
Als de client dus binnen 10 minuten nadat de laatste DP gevonden is crashed begint de teller op 0m. Maar dit is bij NioXX niet het geval. Zijn client wordt 'netjes' afgesloten... Strange :/
offtopic:
NioXX you have mail

[ Voor 5% gewijzigd door Mobster op 26-03-2003 09:37 ]

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar hij heeft nu al weer 2 DP's gevonden achterelkaar zonder ook maar 1 keer opnieuw te hebben gestart :)

Soms doet hij het veel vaker.
Pagina: 1