Toon posts:

Chello Hangt,

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren/Dames,

Ik heb een software matige router/server die mijn chello kabelinternet deelt. Maar nu hangt de verbinding ongeveer om het uur. Dit is heel erg irri, want ik moet de server elke keer rebooten. Dan werkt alles weer, raar genoeg...

Iemand enig idee wat ik moet doen?

:Y)

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Geef eens wat meer specs van je server/router

Wat voor 1 het is en dergelijke en hoe je het hebt ingesteld.

Is wel handig, want zo komen we nog niet verder

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 22:14
Tja, dit is wel wat weinig info lijkt me....
Gokje: misschien wil je server na een uur in standby?
Zonder aanvullende info kunnen we alleen maar gokken... ;)

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 maart 2003 @ 16:18:
Heren/Dames,

Ik heb een software matige router/server die mijn chello kabelinternet deelt. Maar nu hangt de verbinding ongeveer om het uur. Dit is heel erg irri, want ik moet de server elke keer rebooten. Dan werkt alles weer, raar genoeg...

Iemand enig idee wat ik moet doen?

:Y)
Eerst eens wat meer info aan ons geven :?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
Okee,

inderdaad een beetje weinig info....

Het is een w2k professional werkstation met 2 nics. Het internet delen verloopt gewoon via het inschakelen van internet sharing bij netwerkeigenschappen. Verder hangt er achter de server een 3com hubje die het internet naar 3 andere pc's toestuurt...

De specs van de server
P2 300 met 4 gb 128 mb en verder niets bijzonders...

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Gaan er bepaalde delen op je ''''server'''' stand-by?

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

'k zou idd eerst even je power-opties checken, grote kans dat ie idd op standby spring ...

... MMORPG Addict.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Wat hangt er precies? Je internetverbinding zelf? Oftewel, kan je ook met je server niet meer naar een site pingen? Of kunnen alleen de clients niet meer internetten?

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
Nee de server functioneeert normaal.... In zijn geheel, het is alleen de internet verbinding die als je een website intikt in IE wel een dns server aanspreekt en een conversie uitvoert, maar als hij de site moet gaan "downloaden" dan gebeurt er niets.... En krijg ik de melding dat de site niet beschikbaar is

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

verkeerde proxy instelling? (proxy en/of automatisch configuratiescript allebei uitzetten)

//edit
Ok, dan mis ik nog een paar dingen. Wat zijn je leasetijden en welk type modem heb je?

[ Voor 42% gewijzigd door SilentStorm op 24-03-2003 18:30 ]

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
Kheb geen proxy aan staan, het lijkt wel een soort timeout nadat ik ff geen informatie van de verbinding heb gevraagd...

Verwijderd

het kan zijn dat er een automatische time-out hebt ik weet dat dit het geval kan zijn bij een router, ik zou eens kijken of er geen autoreconnect aanstaat, die wil ook wel eens porblemen geven

Verwijderd

Topicstarter
Waar is dat te zien dan? Het is alleen maar het internetdeel protocol van w2k, meer niet. Alles software matig...
Pagina: 1