hier stond iets interessants, maar het is even weg...
Anders geef de hele code eens
[ Voor 47% gewijzigd door Wallie op 24-03-2003 16:17 ]
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Verwijderd
verder hoort dit in /13, JS != P&W
<input type=hidden name=naam value=waarde>
geeft toch gelijk resultaat?
[ Voor 9% gewijzigd door avon op 24-03-2003 16:26 ]
Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Hier staat de pagina. Het formulier heet "test". Ik had begrepen dat this.form gelijk stond aan test. Maar goed, allebei werkt niet...(this.test ook niet).
Ik wil dit omdat dit formulier naar zichzelf verwijst. Het formulier wijzigd steeds gedurende het invullen.
Nu moet ik dus een manier hebben om het uiteindelijk te kunnen versturen. De oplossing leek mij door er voor te zorgen dat er een extra waarde wordt meegegeven wanneer de submit knop wordt ingedrukt. Dit is dan voor de pagina het teken om alle waardes weg te schrijven in de achterliggende database.
1
| <input type="submit" value=Versturen class="button" onclick="this.versturen.value='versturen'"> |
"this" is al het formulier dus daarme kun je direct het veld "versturen" bewerken. Je moet dan natuurlijk wel een hidden veld hebben dat je kunt vullen.
Het is ook mogelijk je action-attribute aan te passen zoals hier:
1
| <form action="?versturen=yes"> |
Dat is echt kant en klare onzin. form is een object, geen eigenschap. this.form verwijst dan dus ook naar het object form, niet naar iets met de name 'form'. Probeer dit eens:Verwijderd schreef op 24 maart 2003 @ 16:39:
dus je form ziet er ongeveer zo uit: <form name="form" ...
anders werkt het niet!
1
| <input type="submit" value="Kuch" onclick="this.value='Versturen'; return false> |
Tenminste, als je de waarde van deze knop wilt veranderen. (de return false is misschien niet nodig).
Anders gebruik je dit:
1
| onclick="this.form.elements['knopnaam'].value='melp';" |
/edit:
fout, this zal in de eerste plaats verwijzen naar de knop zelfta_chi79 schreef op 24 March 2003 @ 17:24:
"this" is al het formulier dus daarme kun je direct het veld "versturen" bewerken.
[ Voor 24% gewijzigd door Thijsmans op 24-03-2003 17:28 ]
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
DANK DANK DANK DANK!!!!ta_chi79 schreef op 24 March 2003 @ 17:24:
Probeer dit eens:
code:
1 <input type="submit" value=Versturen class="button" onclick="this.versturen.value='versturen'">
"this" is al het formulier dus daarme kun je direct het veld "versturen" bewerken. Je moet dan natuurlijk wel een hidden veld hebben dat je kunt vullen.
Het is ook mogelijk je action-attribute aan te passen zoals hier:
code:
1 <form action="?versturen=yes">
1
2
| <input type=hidden maxlength="10" size="10" name="versturen" class="button">
<input type=submit value=Versturen class="button" onclick="document.test.versturen.value='versturen'"> |
Zo werkt het (afgeleid van jouw uitleg).
Daarbij wordt de value van de submit button niet meegestuurd op het moment dat je form via een enter is gesubmit...
Intentionally left blank
1
2
| <input type=hidden maxlength="10" size="10" name="versturen" class="button"> <input type=submit value=Versturen class="button" onclick="document.forms['test'].elements['versturen'].value='versturen'"> |
Ook zou ik alle properties dubbel quoten
crisp: lang leve de $_SERVER["REQUEST_METHOD"]
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.