foutcode 678 bij internetverbinding laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80223

Topicstarter
bij een laptop heb ik sinds kort Wanadoo Premium geinstalleerd. Ik dacht "dat gaat snel, even gebruikersnaam en wachtwoord invullen bij breedbandverbinding en klaar.

Ik heb het idee dat het aan Novell licht die iets tegen houd of die het ppoe protocol niet ondersteunt. Het IPX protocol wat Novell gebruikt heb ik ook al uitgeschakeld. En er staat nu alleen het TCP/IP protocol op.

wie heeft er verstand van Novell? En weet of het hiermee te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 18:20

tweakerbee

dus..?

Error 678: The Computer you're dialing is not answering.

Denk dat er qua kabels nog iets niet goed zit. Je kunt ook even je username / wachtwoord dubbelchecken. Bij een ADSL verbinding krijg je geloof ik deze fout als je u/p niet kloppen.

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

nou nee, deze fout betekent dat bij adsl de modem gewoon niet gevonden wordt, check je bekabeling en bel anders hun helpdesk even op...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oke ik heb het volgende geprobeerd, De Motorola Eurodocsis Usb drivers geinstalleerd en de pc via usb aangesloten en ook foutcode 678. Die netwerkkabel lijkt mij goed want die zat bij het pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Laatst online: 26-05 12:36
Je hebt het over USB en een netwerkkabel?
Heb je nou een ethernetmodem of een USB modem?

Als Ethernet > ping je modem > gaat dit niet dan firewall of netwerkkaart config nakijken

Als USB > driver opnieuw installeren en kijken of de lampjes groen gaan branden.
Daarna in de eigenschappen van je verbinding kijken of hij verbinding maakt net je USB modem en niet de al ingebouwde 56k modem geselecteerd staat, hier moet natuurlijk je USB modem staan.

[ Voor 29% gewijzigd door procyon op 24-03-2003 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 08:48
Error 678: The Computer you're dialing is not answering. "Bij analoog dienje de connectie speed lager te zetten" dat doe je bij de eigenschappen van de inbelverbinding en dan bij het knopje configuren alleen of dit werkt voor ADSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Procyon for life schreef op 24 March 2003 @ 20:31:
Je hebt het over USB en een netwerkkabel?
Heb je nou een ethernetmodem of een USB modem?

Als Ethernet > ping je modem > gaat dit niet dan firewall of netwerkkaart config nakijken

Als USB > driver opnieuw installeren en kijken of de lampjes groen gaan branden.
Daarna in de eigenschappen van je verbinding kijken of hij verbinding maakt net je USB modem en niet de al ingebouwde 56k modem geselecteerd staat, hier moet natuurlijk je USB modem staan.
Het is een kabelmodem met USB en Ethernet aansluiting.
Het is dus GEEN inbelmodem.

Nadat ik de usb drivers heb geinstalleerd maakt hij automatisch een Lan verbinding 2 aan. Daar heb ik alleen TCP/IP ingeschakeld. Ik denk dat ik het al weet, ik vond dit op een Novell site.

If your ISP is handing out IP addresses with DHCP, then a NetWare server can be configured to accept a DHCP address using the DHCPCLNT.NLM (included in NW5SP5 and NW51SP1). See TID 10052520 for information on configuring DHCPCLNT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 13:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je bent wel een beetje eigenwijs he? Waarom bel je die helpdesk niet even op?

Zij weten exact wat je moet doen als je error 678 krijgt, het zou zomaar kunnen dat het aan de server aan hun kant ligt. Het enige wat ik je kan vertellen is dat je die fout bij adsl met een speedtouch home krijgt, als je netwerk niet kan communiceren met de ethernetmodem (lees: kabel zit erin 99% van de gevallen niet goed in ofzo). Maar de helpdesk kan die storing eventueel oplossen of ig doorgeven...

[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 25-03-2003 09:39 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68036

Even een stomme vraag, maar heb jij (indien je IE gebruikt) onder Extra -> Verbindingen, dan bij instellingen voor inbelverbindingen 1 of meerdere verbindingen staan (dit mogelijk voor speciale programmatuur zoals rabobank, postbank etc).
Ik weet niet welke os je draait, maar wat krijg je als je in configuratiescherm, modems en daar een diagnostische gegevens opvraagt.

Dit is het eerste waar ik aan kon denken, het kan dat ik helemaal verkeerd zit ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties, ik kijk er nog eens naar en anders bel ik de helpdesk (dan maar een half uur wachten bij casema) en ik laat jullie de oplossing horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-06 21:07

theezeefje

Poehee

Anoniem: 80223 schreef op 24 March 2003 @ 16:40:
oke ik heb het volgende geprobeerd, De Motorola Eurodocsis Usb drivers geinstalleerd en de pc via usb aangesloten en ook foutcode 678. Die netwerkkabel lijkt mij goed want die zat bij het pakket.
Als je een EuroDocSIS modem hebt, MOET deze via UTP zijn aangesloten, USB gaat NIET werken.

Ik ga uit van Windows XP, ivm die fout 678.
Branden er 4 lampjes aan de voorkant ?
als alleen de onderste oranje fikt, even de grote blauwe knop aan de bovenkant indrukken ;)
Welk IP adres krijg je van de DHCP toegewezen ??
169.*.*.* ? 192.168.100.11 ? of een 10.*.*.*

Zorg er eerst voor dat je een DYNAMISCH IP hebt. (een handmatig opgegeven IP gaat niet werken)

ga naar dos --> start --> uitvoeren --> cmd
typ in: ipconfig /release [enter]
dan ipconfig /renew [enter]

probeer nu nog eens te verbinden.
lukt het nu nog niet, dan hoor ik het wel :7

[ Voor 4% gewijzigd door theezeefje op 26-03-2003 19:32 . Reden: foutje.... ]

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49182

theezeefje schreef op 26 March 2003 @ 19:32:
[...]

Als je een EuroDocSIS modem hebt, MOET deze via UTP zijn aangesloten, USB gaat NIET werken.

Ik ga uit van Windows XP, ivm die fout 678.
Branden er 4 lampjes aan de voorkant ?
als alleen de onderste oranje fikt, even de grote blauwe knop aan de bovenkant indrukken ;)
Welk IP adres krijg je van de DHCP toegewezen ??
169.*.*.* ? 192.168.100.11 ? of een 10.*.*.*

Zorg er eerst voor dat je een DYNAMISCH IP hebt. (een handmatig opgegeven IP gaat niet werken)

ga naar dos --> start --> uitvoeren --> cmd
typ in: ipconfig /release [enter]
dan ipconfig /renew [enter]

probeer nu nog eens te verbinden.
lukt het nu nog niet, dan hoor ik het wel :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49182

Ik heb ook grote problemen met mijn premium/vpn/motorola meuk:
Modem: Motorola Eurodocsis

Zowel de kabels als de netwerkaart zijn al eens vervangen maar het probleem blijft.
Zodra ik inbel krijgt ik de melding: Foutmelding 678 - De externe computer reageert niet.

ip-adres: 169.*.*.* (volgens netwerkverbindingen)

Op de knop [Herstellen] drukken werkt niet, krijg ik een foutmelding dat het ip-adres vernieuwen mislukt is - neem contact op met uw ISP of netwerkbeheerder.

ipconfig /release geeft:
"De werking is mislukt aangezien er geen enkele adapter is die zich een staat bevindt die voor deze werking is toegestaan"

ipconfig /renew geeft:
Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: LAN-verbinding. )Er is geprobeert een bewerking uit te voeren op iets anders dan een socket.)

Volgens de lui van Kaashema ligt het aan mijn pc aangezien alle lampjes op de modem juist branden en "ze zelfs mijn netwerkaart kunnen zien".

Wat kan ik doen?

Thx :)
Pagina: 1