[XP] hoe werkt taakplanner i.v.m. wachtwoorden

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Omega_Shiva
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-09 23:48
Ik heb bij taakplanner ingepland wanneer er een backup van mijn systeem gemaakt moet worden, dit is altijd goed gegaan.

Tot nu toe moest ik me bij aanmelden altijd een wachtwoord opgeven, maar ik heb dit bij gebruikersaccount gewist, zodat ik niet meer een wachwoord hoef op te geven bij het opstarten. Vanaf dit moment wil de taakplanner niet verder.

Wanneer ik het oude wachtwoord gebruik zegt hij dat ik ongeldige gebruikersnaam/wachtwoord heb, maar als ik bij wachtwoord bij de taakplanner niets zet, komt hij met de melding geen wachtwoord en doet dus ook niets. Moet ik nu verdorie weer een wachtwoord gaan draaien om de taakplanner zijn werk te laten doen????

Ik ben overigens de enigste gebruiker op de computer en heb volledige systeemrechten.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

extra accountje aanmaken genaamd Jobber met een wachtwoord, rechten goed zetten (local security policy editor) en klooien maar :)
Evt auditing aanzetten ;)

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 24-03-2003 15:46 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Omega_Shiva
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-09 23:48
Volgens mij zit ik dan weer met het feit dat ik bij het opstarten moet kiezen uit 2 accounts, wat dus nog steeeds omslachtig werkt. Is het anders niet mogelijk dan?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Taksmanager werkt onafhankelijk van het account waarmee je inlogt.
Als je bijvoorbeeld Taskman account aanmaakt met local administrator rechten en je scheduled een job die elke dag moet runnen start hij onder dat account op ongeacht of je als dumbo of jumbo bent ingelogt. Daarom moet je ook een useraccount & password opgeven.