Toon posts:

mijn gforce-4 128mb piept in spellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn g-force 4 piept op het moment dat ik spel aan het spelen ben!

volgens mij ben ik de enige die dit probleem heeft ik heb er immers nog nooit van gehoord en in windows doet die dat niet alleen als ik een spel ga spelen maakt niet uit voor spel of het nu motorcross madness2 is of soldier of fortune 2 of wat dan ook hij piet dan wat is dat en wat kan ik er aan doen want het is heel irritant!

hij piept trouwens niet op regelmaat soms 1 keer dan weer een tijd niet dan weer 2 keer achter elkaar maarja ik weet niet wat het is en heb er ook nog nooit van gehoord wie kan mij er mee helpen?

8)7

Verwijderd

Topicstarter
de echte naam van de g-force is

nvidia g-force4 ti 4200 with agp8x

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

zeker weten dat het je videokaart is die piept??
een videokaart kan niet piepen, hij heeft immers geen luidsprekertje.
of is het een aanlopende fan die een piepend geluid maakt?

heb je misschien een pentium processor?

[ Voor 42% gewijzigd door job op 24-03-2003 15:48 ]

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08 09:01

Row

Maar een videokaart piept normaliter nooit...
Of het je is mobo speakertje of het komt uit je boxen :?

Of schuurt mischien je ventilator ergens langs...
Deed de kaart het al van af het begin je hem kreeg of pas later?

• Gisae
  • Niet online
Ik heb hiernaast een P4 2,4 staan en die piept wel. Maar dan niet een piep zo van tuut maar meer piiiieeeeeeeeeeeeeeeeee.......... enz. voornamelijk bij 100% proc gebruik.
Ik denk dat wat jij bedoelt door windows zelf komt en niet door je videokaart. Piept ie ook zonder dat je de boxen aan hebt staan?
Gewoon ff bij geluidsinstellingen in windows alles hetzelfde geluid geven, dan weet je iig zeker of het door windows komt of door je mobo. Het lijkt me dat windows het doet aangezien de games wel werken. (windows kan soms de box in de pc zelf gebruiken als er een foutmelding is, dan moet je er een wav achter zetten, en dan gebruikt windows de boxen buiten je pc)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
die GF kan echt geen piepgeluiden maken, waarschijnlijk komt het uit je boxen of uit je pc speaker

Verwijderd

Toch zou het kunnen dat er componenten zijn die op een frequentie worden aangestuurd tussen de 5000 en 20000Hz die iets beginnen te resoneren of heel snel krimpen en uitzetten. zoals condensatoren die op springen staan. Dan zou het kunnen dat die componenten gaan piepen of geluid gaan maken.

Verwijderd

heb het hier ook .. bij mijn geforce 2 mx400 als ik mijn pc aan zet en de temp is kouder dan 15-20 graden.. hoor ik een zoem.. en die is na een tijdje weg

Verwijderd

----<<<
Toch zou het kunnen dat er componenten zijn die op een frequentie worden aangestuurd tussen de 5000 en 20000Hz die iets beginnen te resoneren of heel snel krimpen en uitzetten. zoals condensatoren die op springen staan. Dan zou het kunnen dat die componenten gaan piepen of geluid gaan maken.
----<<<<

Hahahah, sorry, noway

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 16:31:
----<<<
----<<<<

Hahahah, sorry, noway
Daarvoor is de quote knop ;)

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Kun je het geluid niet eens opnemen en online peren?

Verwijderd

Topicstarter
het is inderdaad iet de videokaart die piept weeje het is mobo dat piept maar dat doet hij alleen als de g-force erin zit hoe komt dan als ik die ti 4200 agp 8x er uithaal is het piepen weg waar kan dat aan liggen en wat kan ik er aan doen dan???

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:01
Hehe, komt me bekend voor... heb laatst een geforce 4 ti4200 AGP4x vervangen voor een ti4200 AGP8X, sindsdien heb ik ook een piepen in me systeem.

Tis alleen bij intensief rekenwerk.
Je hoord dan zo'n zacht piepend varierend geluid.

En nee. bij mij komt het niet via pc speaker, of via soundkaart ;) hehe

Tis me eigenlijk nog nooit opgevallen, maar laatst was me kast zachtjes mee aan het resorneren met de hd's ofzo. Dus probeerde ik de locatie te lokaliseren toen me dat piepen opviel :)

Nu heb ik wel een vrij stil systeem (cpu fan op 1900RPM, geforce 4 gemod met andere koeling die geluidsloos werkt etc.)
Maarja, dan nog... :P

Me oude geforce 4 had dat niet, tis me in elk geval nog nooit opgevallen :P

• Gisae
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 maart 2003 @ 16:06:
heb het hier ook .. bij mijn geforce 2 mx400 als ik mijn pc aan zet en de temp is kouder dan 15-20 graden.. hoor ik een zoem.. en die is na een tijdje weg
Dan zou ik je fan maar eens nakijken, 99% kans dat ie bezig is met dood gaan. ik heb er zelf ook last van, dus stekkertje eruit en rust :)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

Topicstarter
nee het is niet een stille piep en hij doet het alleen tijdens het spelen van spellen!

wat kan ik er aan doen het piepje van me mobo hoor je echt goed ik irriteer me er dood aan weeje wie weet wat ik eraan kan doen?

en is het slecht dat hij piept?

:7
Pagina: 1