[PHP] Lopende tijd van cookie opvragen

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:26

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Zit me weer eens suf te zoeken, maar kan het maar niet vinden.

In een script schrijf ik een cookie weg, echter ergens later in het script wil ik kunnen uitlezen hoe lang het cookie nog te leven heeft.
Eventueel als dat niet mogelijk is, de totale levensduur van het cookie.

Het lijkt mij een simpel iets, maar kan het nergens vinden :?
Met de search kwam ik deze 2 tegen, waaruit blijkt dat het toch wel mogelijk moet zijn ?

[rml][ PHP] lifetime cookie opvragen[/rml]

[rml][ php] Cookie mag nooit verlopen[/rml] ->
devraux schreef op 23 december 2002 @ 20:29:
Volgens mij kan dit niet en het is ook niet eens nodig.
Maak er gewoon een jaar van en leg in de cookie vast wanneer deze is gemaakt. Bij het opvragen van de cookie kan je dan checken of het jaar al (bijna) is verlopen en zo ja dan zet je toch een nieuwe?

Zoek ik nu te moeilijk, denk ik te simpel ... of kan het gewoon niet ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of je doet dom en vervangt iedere keer de cookie dmv een nieuwe :P

Volgens mij kan het wel maar niet met PHP ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Dat doe ik nu ook al, dat vervangen :P
Echter leek het me een zo simpel iets, even de tijd opvragen van je cookie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 16:30

MAZZA

Barbie is er weer!

Misschien kan je het oplossen door bij het maken van je cookie de timestamp in je cookie op te slaan van dat moment. En later de tijd opvragen uit die cookie en vergelijken met de huidige tijd. Je weet zelf wel hoe lang de cookie levensduur is.

Maar ik heb geen idee of dit mogelijk is eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAZZA schreef op 24 March 2003 @ 16:08:
Misschien kan je het oplossen door bij het maken van je cookie de timestamp in je cookie op te slaan van dat moment. En later de tijd opvragen uit die cookie en vergelijken met de huidige tijd. Je weet zelf wel hoe lang de cookie levensduur is.

Maar ik heb geen idee of dit mogelijk is eigenlijk :)
_O_ natuurlijk |:( het kan best simpel..

Je kan dan wel niet de timestamp van een cookie opvragen maar wel de inhoud dus waarom maak je geen extra cookie aan waarin je de tijd opslaat :P ;) tis maar een idee :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ben ik nou gek :?
dat zei koffie toch ook al, en devraux in de post die koffie quote in z'n openingspost :?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:52

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee niet helemaal, ik zelf had dat topic nog niet gelezen en ging er vanuit dat dat nog niet geroepen was... gekke ikke :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Ik kan er dus vanuit gaan dat deze simpele feature gewoon niet mogelijk is in PHP :?
Da's best wel ruk dan ;(

(Ja .. dit is eigenlijk gewoon een kick in de hoop dat iemand toch een oplossing geeft :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Cookies zijn clientsided beheerd. Daar kan PHP gewoon niet aan gaan zitten rommelen. Als het niet in de cookie specs staat ( en kijk eens in je header die je verstuurd, dan zie je wat er verstuurd wordt ) dan kan het gewoon niet op 'standaardfunctie manier'

Maar wat is er mis met zelf maken? Het mooi van een taal is vaak juist dat je alles zelf kunt maken, waarvan C een mooi voorbeeld is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Euh .. je spreekt nu toch wel 2 dingen tegen hoor ;)
Cookies zijn clientsided beheerd. Daar kan PHP gewoon niet aan gaan zitten rommelen
Dis ik kan *wel* de naam van een cookie bepalen, de levensduur bepalen, en de inhoud bepalen.
Later zelfs die inhoud opvragen en overschrijven, maar een simpele propertie kan ik niet opvragen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het enige wat je kunt doen is tegen de client zeggen: Wil je dit asjeblieft zo lang voor me bewaren onder deze naam? De volgende ke(e)r(en) beslist de client welke gegevens er mee worden gestuurd met het request. Dat zijn de enige gegevens die de server van dit cookie kan weten. Waneer de client geen tijd mee stuurt kun je hier dus ook niet achter komen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Koffie schreef op 31 March 2003 @ 11:31:

[...]

Dis ik kan *wel* de naam van een cookie bepalen, de levensduur bepalen, en de inhoud bepalen.
Later zelfs die inhoud opvragen en overschrijven, maar een simpele propertie kan ik niet opvragen :?
die tijd dus niet aangezien een client die info niet hoeft door te geven want die zijn doorgaands niet van belang, en het kost meer bytes in de header :P
en dat "probleem" moet je dus helaas zelf oplossen met bijvoorbeeld een extra cookie :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Koffie schreef op 31 maart 2003 @ 11:31:

Ik spreek niets tegen :) Het is puur een definitie van 'rommelen'
PHP kan niet beslissen hoe een cookie opslaat, kan niet beslissen hoe het cookie getoond wordt en kan ook niet de weergave van het cookie op de client bepalen.

Dat het cookie protocol vervolgens wel interfaces biedt voor bepaalde zaken wil niet zeggen dat je _alles_ kan controleren. :)
Pagina: 1