Toon posts:

[linux] kernel update wil niet lukken

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
geachte mensen,

ik ben bezig met een update van de kernel, dit doe ik als volgt:
make mrproper
make menuconfig
(dingen (de)selecteren
make dep
make clean
make bzImage

maar bij het laatste commando gaat hij wel bezig maar loopt elke keer vast op een punt. Is er misschien een manier om er achter te komen waarop hij stopt? hij komt met de foutmelding:
code:
1
2
3
4
        --end-group \
        -o vmlinux
net/network.o(.text.lock+0x2f81): undefined reference to `local symbols in discarded section .text.exit'
make: *** [vmlinux] Error 1

er staat natuurlijk nog veel meer boven maar daar ga ik jullie niet mee vermoeien tenzij het van belang is.

mijn vraag is dus hoe kan ik erachter komen wat ik niet moet selecteren in het menu zodat mijn bzImage wel correct wordt aangemaakt?

alvast bedankt

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 15:48
Het zit denk ik ergens in je netwerk

code:
1
net/network.o
probeer daar eens wat opties aan/uit te zetten

welke kernel ben je trouwens aan het compilen?

[ Voor 18% gewijzigd door urk_forever op 24-03-2003 15:34 ]

Hail to the king baby!

Verwijderd

Topicstarter
ik ga van 2.4.18 naar 2.4.17 dit doe ik om ee driver aan de praat te krijgen......

Verwijderd

Welke driver? Waarom heb je niet geprobeerd om 2.4.20 te patchen? Krijg je nog foutmeldingen tijdens compilen? Zo kunnen we weinig met dit topic.

Verwijderd

Topicstarter
de b2c2_base_install.tar.gz driver
dit is een driver voor een dvb kaart voor linux. Voor de Technisat Skystar2 DVB kaart om precies te zijn, maar dat doet er toch niet toe? (herstel me als ik verkeerd denk)
mijn vraag is hoe ik het zover kan krijgen dat het commando make bzImage wel tot een goed einde komt. Hij geeft dus momenteel een errormelding.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Het is een fout die optreed met een redelijk recente versie van BinUtils en wat oudere kernels ;) (het is een bug in de Linux source die pas na voren kwam nadat binutils wat "strenger" is geworden met het checken van bepaalde dingen).

Kernel 2.4.20 kent het probleem in elk geval niet meer.

Er was een vrij simpele fix voor, maar die kan ik zo snel niet meer vinden..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

En eventueel (zie net dat dit binary-only drivers zijn) zou je nog 2.4.20 kunnen compilen zonder CONFIG_MODVERSIONS (Loadable module support ---> Set version information on all module symbols). Na het installen van een kernel met deze optie zou je in principe modules voor andere kernel versies moeten kunnen laden.

Verwijderd

Topicstarter
en die fix wil ik dan graag weten.........

Verwijderd

-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-

Een google search laat je precies weten hoe. Enig initiatief is hier gewenst. Het is niet de bedoeling dat jij hier je problemen dropt, en dat wij dat dan vervolgens voor je aan oplossen. Dat heet helpdesken, en dat proberen wij hier in nos zo veel mogelijk te voorkomen. Deze gaat dan ook op slot. Success :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.