Toon posts:

maken testplan

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor een project voor mij op school heb ik een database gebouwd in PostgeSQL op een P4 2,5 Ghz. met Redhat linux.

Nu heb ik de database zelf af heb ben ik nu bezig met een testplan voor de database.
Ik had zelf al bedacht om de database te vullen zoveel mogelijk records totdat hij crashed of totdat hij zo traag wordt dat er niet meer mee te werken valt.
Verder kijk ik of alle invoermaskers wel goed zijn.

Mare dit is alles wat ik zelf kan bedenken, heb overal op internet gekeken wat zo'n testplan nou inhoud, maar kan er niet echt over vinden :?

hebbeb jullie mischien nog ideeen of een url waar het staat,

Alvast bedankt

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-07 20:20
Een testplan is meestal gebaseerd op verschillende documenten die zijn gemaakt voordat de implementatie is gestart. Doorgaans de requirements (een omschrijving van de uiteindelijke functionaliteit die de oplossing moet omvatten en gebruikt wordt om via het testplan te toetsen of de uiteindelijke software dit ook doet) en functionele specificaties. Die laatste wordt in veel systemen iets van "System Design" genoemd en bevat een specificatie van hoe de functionaliteit in het uiteindelijke systeem terecht is gekomen en hoe het moet werken. Op basis daarvan kun je dan dus alle gedefinieerde functionaliteit aflopen en een plan opstellen dat stap voor stap al die functionaliteit test.

Het ligt er voor een groot deel aan welke methode je hebt gebruikt om de software te ontwikkelen. Niet zozeer hoe een testplan dan in elkaar zit (want dat is niet zo verschillend) maar op welke documenten het gebaseerd moet zijn en wat erin moet worden vermeld.

[ Voor 18% gewijzigd door JeroenB op 24-03-2003 16:05 . Reden: extra verklaring toegevoegd ]

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Misschien heb je hier ook wat aan :)
Testplan schrijven

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz