Toon posts:

[win98] kernel.dll probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Win98 is niet bepaald mijn favo OS maar hier op mijn stageplek hebben ze 1 pc staan met daarop win98 (de rest zijn allemaal macs). Het is een stand-alone bak met toegang tot het internet en ze doen er o.a. de boekhouding op, verder geen verbinding met het netwerk ofzo.

PC specs: amd p2 230, 64mb intern, cheape mobo, etc.

Nu wilde ik vanmorgen die pc even opstarten om wat dingen op te zoeken en nu wil ie niet meer opstarten. Zodra ik inlog en hij het bureaublad en menu enzo wil laden, hangt ie. Na een tijdje wachten krijg ik de melding dat er wat mis is met kernel32.
Als ik het goed begrijp is die kernel het 'hart' van de machine en kan ik het beste alles opnieuw installeren. Het probleem is alleen dat er nogal wat dingen op dat ding staan die belangrijk zijn en waar geen back-ups van zijn, of het iig heeeel veel moeite zal kosten alles weer in zijn oude staat terug te brengen.

Ik heb dus geprobeerd het geheugen te verwisselen, maar dat hielp niet. En verder kan ik niet in DOS komen omdat hij vastloopt, anders zou ik die password files kunnen wissen (toch? of richt ik daarmee onherstelbare schade aan?). De biosklok is ook in orde en ook met de koeler is niets mis (had allerlei dingetjes gelezen en dus ook maar vanalles geprobeerd ;)) maar die pc wil nog steeds niet werken.

Dus:
Is er een manier om die pc op te kunnen starten zonder een nieuwe installatie over de oude heen te mikken? Of moet ik die schijf thuis gewoon even aan m'n eigen pc hangen, de belangrijke gegevens back-uppen en dan die andere schijf formatteren en opnieuw installeren?

Alvast bedankt voor jullie hulp :)

rob

Verwijderd

Wat is de exacte foutmelding?

Verwijderd

Topicstarter
"Kernel32
Dit programma heeft een ongeldige bewerking uitgevoerd en wordt afgesloten."

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 12:47

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Je kan het beste alles op nieuw installeren ;)

Als je kernel crached is het vaak je geheugen of je CPU. Kun je misschien ergens een andere CPU vandaan halen om te testen? Wat je ook kan doen, als het niet uitstaat, is opstarten in de veilige modus en dan even kijken wat er mis is. (F8 tijdens boot)

Dan meteen ff scandisk en defrag draaien. En in het register kijken wat er allemaal gestart wordt tijdens het starten. Het wil nog wel eens voorkomen dat er progjes gestart worden die het systeem laten crachen.

Hkey_local_user>software>microsoft>windows>current version>Run
Hkey_local_user>software>microsoft>windows>current version>Run services
Hkey_local_machine>software>microsoft>windows>current version>Run
Hkey_local_machine>software>microsoft>windows>current version>Run services

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Verwijderd

Setup eroverheen zonder eerst kaal te maken al geprobeerd (maw met behoudt van huidige instellingen en programma's) ?

Verwijderd

Topicstarter
Thanx Roman, ik ga het even proberen :)

En Euss: nope...er ligt hier geen win98-cd meer :( En ik draai zelf thuis niet op dat OS.
Pagina: 1