[PHP] Doorgeven van een variabele...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stel, we hebben een site met aan de linkerkant een menu. Dit menu bevat een item A. Indien de gebruiker hier opklikt opent zich een popup window van file B.
Het is de bedoeling dat de gebruiker ALLEEN via menuitem A op file B kan komen, dus niet via de directe link typen in een browser (zoals www.blah.nl/B.php)
Nu werkt de link in A als volgt:
www.bla.nl/A.php?id=1 en de source van A.php is:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php 

switch($_GET['id']) 
{ 
case('1'): 
$location = 'www.blah.nl/B.php'; 
break; 
default: 
echo 'Error: No ID Specified'; 
exit; 
break; 
} 
header('Location: ' . $location); 

?> 

Is het handig op deze manier en is het dan mogelijk om bijvoorbeeld een variable $check_code = "blahblah" mee te sturen naar B.php en dat in B.php deze $ dan gecheckt wordt. Is $check_code gelijk aan "blahblah" (juiste manier), dan opent B.php en anders komt er een "sorry niet toegestaan" bericht.
Ik weet namelijk niet of dit een "handige" manier is en of het simpeler/handiger kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 15:28
je kan werken met window.opener als JS-check. Als de window.opener het linker frame is, dan is het goed, anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er opent zich een NIEUW window zonder toolbar,menu etc in iexplorer...dus geen linker frame ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 15:28
Sorry, je schreef dat het menu links stond, dus ging ik uit van een frame :). Maar frame of geen frame, het principe blijft hetzelfde. (je opent een popup en een popup heeft een opener)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan checken op referrer... dus vanaf welke pagina men op de betreffende pagina terecht komt

$_SERVER['HTTP_REFERRER'] als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar file B opent zich dan in die popup. En als ik de directe link in me browser typ opent ie ook file B. Weet file B veel HOE ie geopent is.....(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 10:49

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Verwijderd schreef op 24 maart 2003 @ 14:32:
Ja, maar file B opent zich dan in die popup. En als ik de directe link in me browser typ opent ie ook file B. Weet file B veel HOE ie geopent is.....(?)
Ik denk dat decrypt je het antwoord al gegeven heeft.
Je kunt in een php script via de http referer zien, waar je vanaf komt.
code:
1
2
3
4
5
6
<?
if(!isset($_SERVER['HTTP_REFERRER']))
{
  die('dat wil ik niet, dus bekijk het maar');
}
?>

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 09:56
je kan niet eerst iets uitpoepen en dan die header nog doen dus je zal die header al in je switch moeten zetten

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 06:34
cybermans schreef op 24 March 2003 @ 17:34:
je kan niet eerst iets uitpoepen en dan die header nog doen dus je zal die header al in je switch moeten zetten
maakt niet uit, dat doet ie ook niet. Hij geeft de page mee en dan roept ie de header aan. Als ie hem niet kent exit ie gewoon en komt ie ook niet bij de header. Stukje klopt wel hoor.
Maar met referer zou het idd moeten lukken (maar dat zegt iedereen al dus :) )
Pagina: 1