Ik wil images creeeren na opvraag uit een mysql database. Ik heb eerst onderstaande code gebruikt om te kijken of het werkt. Dat gaat goed!
Maar wanneer ik deze nu in een ander stuk code (zie hieronder) zet, omdat ik meerdere images wil creeeren die uit de database komen krijg ik alleen rare code te zien.
op de server is GD lib 2.0 or higher aanwezig
Ik moet erbij zeggen dat ik niet zoveel ervaring met php heb...dus misschien is het wel iets heel stoms. Ik heb de search gebruikt, maar ik kon geen goed antwoord vinden op dit probleem.
Wie kan mij vertellen wat ik verkeerd doe?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| header("Content-type: image/pjpeg"); $string = 'hallo'; $im = imagecreatefromjpeg("images/test.jpg"); $black = imagecolorallocate($im, 0, 0, 0); $px = (imagesx($im) - 7.5 * strlen($string)) / 2; imagestring($im, 3, $px, 9, $string, $black); imagejpeg($im); imagedestroy($im); |
Maar wanneer ik deze nu in een ander stuk code (zie hieronder) zet, omdat ik meerdere images wil creeeren die uit de database komen krijg ik alleen rare code te zien.
op de server is GD lib 2.0 or higher aanwezig
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| $Query = " SELECT id, naam FROM cms_sport WHERE id_cms_categorie = '1' ORDER BY naam"; $Result = OpenQuery($Query, $Connection); for ($index = 0; $index < numrows($Result); $index++){ $row = FetchRow($Result); $idsport = $row["id"]; $naam = $row["naam"]; header("Content-type: image/pjpeg"); $string = $naam; $im = imagecreatefromjpeg("images/test.jpg"); $black = imagecolorallocate($im, 0, 0, 0); $px = (imagesx($im) - 7.5 * strlen($string)) / 2; imagestring($im, 3, $px, 9, $string, $black); imagejpeg($im); imagedestroy($im); } |
Ik moet erbij zeggen dat ik niet zoveel ervaring met php heb...dus misschien is het wel iets heel stoms. Ik heb de search gebruikt, maar ik kon geen goed antwoord vinden op dit probleem.
Wie kan mij vertellen wat ik verkeerd doe?