[Win2k] Internet delen met ander IP?

Pagina: 1
Acties:

• mees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05 12:32

mees

Duuuussss...

Topicstarter
De situatie is als volgt:

Server met IP 10.0.0.150
ADSL-modem met IP 10.0.0.138
Client pc's met IP's 10.0.0.x

De server maakt verbinding met internet. Nu wil ik deze verbinding delen (met de ingebakken functie van Win2k), alleen dan zet Windows het IP adres van de server direct op 192.168.0.1. En dat gaat niet, want dan kan de server geen connectie maken met het modem... Is er een manier om Windows het IP adres niet te laten veranderen?

En ga nou niet gelijk met de FAQ gooien, en alle proggies als Winroute, Wingate.. ik wil eerst zien of het mogelijk is, ik heb het niet zo op die proggies namelijk ;)

Ohja, ik heb gezocht, geen antwoord gevonden..
Ook zou het best kunnen dat het onder WOS zou vallen, maar naar mijn idee is het meer networking, aangezien hier ook de FAQ te vinden is over internet delen

[ Voor 18% gewijzigd door mees op 24-03-2003 14:17 ]

8 bitterballen = 1 byterbal

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Je had toch de FAQ moeten lezen.

Om te beginnen heb je TWEE netwerkkaarten nodig, de een 10.0.0.150, de andere 192.168.0.1. Begin daar eerst maar eens mee, en experimenteer wat.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• mees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05 12:32

mees

Duuuussss...

Topicstarter
De server heeft hier een tijdje 2 netwerken gedraaid. Namelijk een BNC en een UTP netwerk. Op het UTP netwerk zat het modem, én 2 client pc's.. Op het BNC netwerk zaten 2 andere pc's. Het BNC netwerk had ip range 192.168.0.x en het UTP netwerk range 10.0.0.x Waarom werkte dat dan wel? Toen zaten er ook clients op het UTP netwerk, en die hadden ook internet..

8 bitterballen = 1 byterbal

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

in principe kun je meerdere ip's over 1 fysieke nic definieren, maar volgens mij ondersteunt windows dit simpelweg niet. (os/2 en linux iig wel)

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

PipoDeClown schreef op 24 March 2003 @ 14:37:
in principe kun je meerdere ip's over 1 fysieke nic definieren, maar volgens mij ondersteunt windows dit simpelweg niet.
Win2k en XP wel, maar het wordt een ander verhaal als je dezelfde fysieke if gaat gebruiken om over twee netwerken te routeren (wat je dan doet).
Dat werkt idd niet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Wat je kan proberen is het ip van je modem veranderen. Als je die veranderd naar een ip buiten je ip range van je werkstations/server dan moet je server wel gaan dienen als "router"....

edit:
Wat je server nu probeert is het ip van je modem buiten de range van de server te krijgen door zijn eigen ip te veranderen :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 15:23 ]

Pagina: 1