[HP laserjet 6P] Spetters / bladders op printwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13841

Topicstarter
Ola,

Sinds een korte tijd krijg ik allerlei spikkels en bladders op mijn printwerk.
Het is een Laserjet 6p van HP met gewone normale a4 blaadjes.

Het is gewoon meegebrand, maar her en der dusdanig 'lossig' dat ik het er vanaf kan pulken. Al met al komt het er op neer dat het er niet uit ziet, en dat ik zo geen factuur meer de deur uit durft te doen.

Ik heb al wat gechecked op de site van HP aan faq en troubleshooting, maar ik wordt daar geen wijs uit.

Vernieuwen van mijn toner, wil dat misschien helpen (ook geen goedkope hobby)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:55

Floor-is

5.2

Ik heb een dergelijk probleem gehad met mijn Laserjet 5P, het vervangen van de toner hielp, de drum heb ik nog immer niet hoeven vervangen gelukkig. *hand over voorhoofd haalt*

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04 15:43

Bud_s

Team Anticimex & Lock

Zit bij een HP 5 de drum niet gewoon in de toner cartridge ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-11-2024

JHMvP

Veritas logica est

Als je letters eraf bladderen is de temperatuur van de "fuser" niet goed!
Bij sommige printers kun je de temperatuur iets opschroeven maar wat ook nog wel eens helpt is het UITZETTEN van de powersave-stand en de printer altijd volledig aan laten staan.

Niet fijn voor het milieu maar dat is toner ook niet... :O

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13841

Topicstarter
JHMvP schreef op 24 March 2003 @ 14:24:
Als je letters eraf bladderen is de temperatuur van de "fuser" niet goed!
Bij sommige printers kun je de temperatuur iets opschroeven maar wat ook nog wel eens helpt is het UITZETTEN van de powersave-stand en de printer altijd volledig aan laten staan.

Niet fijn voor het milieu maar dat is toner ook niet... :O
Nee et is enkel spatters eromheen, die ik daar niet wil, nu heb ik de rubberen rand ietwat schoongemaakt, onder me toner, en dat schijnt goed te werken... althans et lijkt minder te zijn dan voorheen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-04 20:40
aah, de 6P van HP :) Prima dingetje, heb er zelf ook een :)
Laserjets moet je regelmatig schoonmaken. Dus ff met een stofzuiger al het gruis rondom de toner weghalen. Vaak is het ook wel handig om met een vochtige, lauwe doek de rollers e.d. schoon te maken. Dit zou voldoende moeten zijn.

"It certainly appears so..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-04 14:39

Diamon

The Weird One

Als er spikkels op het papier zitten, dan kan dit duiden op een slechte drum in de toner.
Even andere toner erin, en je weet of dat de oorzaak was.
Kan ook goed zijn dat de fuserfilm beetje gaar aan het worden is.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:10

Orac

Ik mis je papa.

Geef een print opdracht van meerdere pagina's. Tijdens het afdrukken zet je de printer uit. Nu zit er één of meer blaadjes in de printer. Met een beetje geluk kan je zien op welk moment de spikkels op het papier komen. Of net onder de toner cartridge of in de fixing. Aan jouw verhaal te horen de fixing. Als je handig bent kan je proberen de fixing film voorzichtig proberen schoon te maken. Kan ook zijn dat de fixing film is beschadigd en dan moet ie toch echt vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Snipisnap schreef op 24 maart 2003 @ 15:01:
aah, de 6P van HP :) Prima dingetje, heb er zelf ook een :)
Laserjets moet je regelmatig schoonmaken
:? :? :? :? :?
Sinds wanneer is dat?

Ik maak al jaren gebruik van een CanonLBP 600 en die heb ik nog nooit schoon gemaakt :z

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
offtopic:
Dual-zip, heej die heb ik ook!
Ben alleen al tijden op zoek naar drivers voor XP, kan nu alleen printen onder Win98, helaas tot nu toe zonder succes... :'(
Heb jij deze misschien voor me? :Y)

Ik heb hier hezelfde ook met een HP1100, ik blijf dat ding uitzuigen... Het helpt elke keer maar tijdelijk |:(

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

arjants schreef op 24 maart 2003 @ 23:42:
offtopic:
Dual-zip, heej die heb ik ook!
Ben alleen al tijden op zoek naar drivers voor XP, kan nu alleen printen onder Win98, helaas tot nu toe zonder succes... :'(
Heb jij deze misschien voor me? :Y)

Ik heb hier hezelfde ook met een HP1100, ik blijf dat ding uitzuigen... Het helpt elke keer maar tijdelijk |:(
offtopic: Ik heb de orginele CD nog. Heb jij die ook? Ik zou geen flauw idee hebben of die onder windows XP werkt :? Ik zal is kijken voor je :Y)

Heb je de NT 4 drivers geprobeerd :?

Verder ideaal printertje :Y)
Wat ik me wel afvraag, ik heb dat ding nog NOOIT in een winkel, website of wat dan ook te koop zien staan?! Weet jij hoe dat zit :?

Oeps! Ik zie net dat ik een CanonLBP 800 heb! :7

Oei, de drivers zijn 2,06 mb gezipt. Heb je nog een ander mail adres? Immers, nooit geschoten is altijd mis :D

[ Voor 29% gewijzigd door Glashelder op 24-03-2003 23:49 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-05 20:19
Spikkeltjes, komt voor 99,9% zeker uit een vervuilde lower fuser rol. Je moet redelijk handig zijn om een 6P fatsoenlijk te demonteren en daarna ook nog de fuser uit elkaar halen om vervolgens alleen de lower fuser rol te reinigen. Als je het niet kan begin er dan niet zelf aan, want dan hou je een hoop schroot over.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Pagina: 1