[XP] vage problemen met hd en setup XP

Pagina: 1
Acties:

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-06 11:15
ik heb een aantal vage problemen en ik kom er niet uit:

ten eerste doet de setup XP moeilijk krijg ik steeds blauwe schermen met de volgende melding(en)

IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL (wat houd dit in?)

*** STOP ..d740843032 blabla

***usbohci, sys- adress f9e4ba6a

base at f9e4a000, Date stamp 3b7d8688

en als ik dan uiteindelijk xp heb kunnen installeren en ik heb helemaal opgestart en ik meld me weer af zodat als ik later weer terugkom ik weer aan kan melden dan kom ik terug en dan blijkt dat pc opnieuw is opgestart en zegt ie dan dat het systeem is hersteld van een ernstige fout dit heb ik ook al een keer of 10 gehad

tijdens 1 van de vele scandisks over de c partitie zei ie 1x dat er een cluster ofzo verloren was en dat het was hersteld,
en ik heb de hd met het maxtor progje getest en die zegt dat de hd ook 100% was maar als ik scandisk doe bij xp in het begin van het opstarten dan doet ie er soms heel lang over daar heb ik ook zo mn bedenkingen over,

ligt dit aan mn geheugen?
hoe heet dat progje ook alweer waarmee je je geheugen kan testen dmv een diskette te booten?

alvast bedankt

Verwijderd

Begin hier eens met lezen en werk dan verder ;)

Verwijderd

mr_niceguy schreef op 24 maart 2003 @ 14:12:
hoe heet dat progje ook alweer waarmee je je geheugen kan testen dmv een diskette te booten?
memtest86 - maar ik zou eerst de link van Sepans volgen, veel meer kans dat je daar je oplossing vindt. :).

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 12:47

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Ik neem aan dat je het systeem opnieuw (of voor het eerste) geïnstalleerd hebt. Heb je toen cd's met drivers van andere fabrikanten gebruikt? Of Beta Drivers?

Ik neem aan dat een apparaat op jouw systeem niet goedwerkt, dit kan door foute drivers. Een hoop mensen proberen als ze windows XP installeren oude driver cd's te grbuiken van 2 jaar oud, die bij hun hardware meegeleverd is. (Staan dus geen XP drivers). Ik zou zeggen installeer de handel op nieuw en gebruik voor het eerst allen de drivers die in windows zelf staan. Als dat goed werkt dan pas de nieuwste drivers van internet downloaden. Wel van een officiele site van de fabrikanten van de hardware.

BTW op http://www.p3int.com/center.asp onder de knop diagnostigs kun je o.a. DOCMEM en Memtest86 vinden, om je geheugen te testen.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.