Toon posts:

[Win2KPro] rechten om programma's te openen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier 5 pc's (waar Win2KPro op staat) die aan een W2kServer hangen. Ik installeer op deze pc's lokaal onder het admin account software (office 2000, exact,..) Als ik dan inlog als een gebruiker op het domein vraagt ie steeds om cd2 van office...

Wat kan ik hier aan doen?

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Op je server een Administrative Install doen. Hoe je dit moet doen en waarom en de voordelen vindt je op : http://www.microsoft.com/...oyment/administration.asp

[ Voor 13% gewijzigd door Luppie op 24-03-2003 14:10 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Dit gaat over officeXP :?

Wat heb ik daar aan???

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Mijn fout ik denk alleen maar met XP
Wel denk ik dat het exact het zelfde werkt. Office 2k werkt ook met een MSI en zou dus ook moeten werken met een administrative install.

In princiepe komt het er op neer dat je alle bestanden van office die die nodig heeft om z'n installatie bij te werken op de server plaatst met een administratieve setup en dat dan voor de gebruiker helemaal transparant is als er een functie wordt aangeroepen die niet geïnstaleerd is.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb office helemaal geinstalleerd. Dus snap ook niet waarom hij elke keer naar die cd vraagt....
Onder de admin account krijg ik deze melding niet!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 14:26 ]

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Misschien kan je het volgende proberen. Het is niet moeilijk, maar wel wat omstreden;

Geef de user admin rights en log zelf in met dat account, open alle applicaties zodat de registry entries gemaakt (kunnen) worden, dan afloggen, en de user weer gewoon user rights geven.

Ik heb dit wel eens moeten doen met andere software die alleen door een admin account geinstalleerd kon worden, en als je dan als user het wilde gebruiken konden niet alle settings gesaved worden, met deze 'truc' was het op te lossen.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

Topicstarter
de 'truc' heeft gewerkt. Maar alleen voor exact en niet voor andere software :? Neem aan dat het nu gewoon in de rechten van de user zit. Maar welke rechten moet ik dan aanpassen?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 15:19 ]

Pagina: 1