Toon posts:

[js] Popup verbergen.

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb iets wat ik in een popup moet doen wanneer men de browser afsluit of ergens op een andere link klikt. Dus op onBeforeUnload(). Dit werkt allemaal flex. Hij doet dit:

code:
1
window.showModalDialog('editor/includes/verwijder_temp.php',null,'resizable:no;status:no;dialogWidth:100px;dialogHeight:100px;dialogTop: 0px; dialogLeft: 0px; dialogHide:yes; help:no; unadorned:no; scroll:no; display:none');

de popup verwijderd dan razendsnel wat dingen uit de database en sluit dan met window.close()

Probleem is dat ik die pop-up zie flitsen in beeld. Dit is gewoon lelijk en wil ik eruit hebben. Ik heb hem al zo klein mogelijk gemaakt en in de hoek geplaatst, maar je blijft hem zien.

Nu wil ik dus zoiets als:
code:
1
2
3
4
while(window.focus())
{
window.showModalDialog('editor/includes/verwijder_temp.php',null,'resizable:no;status:no;dialogWidth:100px;dialogHeight:100px;dialogTop: 0px; dialogLeft: 0px; dialogHide:yes; help:no; unadorned:no; scroll:no; display:none');
}

Dat hij dus de focus houdt op het scherm van waaruit ik de pop-up open en die pop-up op de achtergrond opent. Op bovenstaande manier werkt het alleen helaas niet. Iemand een idee hoe ik dit mooi kan oplossen? Het gaat er dus om dat de pop-up niet te zien is.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Tsja, het 'voordeel' van het gebruik van showModelDialog is dat het always on top is. Oftewel, neem een gewone popup.

Verder is dit een hele vieze manier trouwens; je kunt beter je gebruikers verplichten om uit te loggen in plaats van dit soort oplossingen.

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-08 18:13
Een gewone popup kan je verbergen met bijv.

var popup = window.open(...)
popup.blur();

@Pelle: verplichten uit te loggen... wat denk je zelf? ;) Uitloggen staat meestal gelijk aan het afsluiten van de browser!

Verwijderd

.......

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 14:24 ]

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Zo moeilijk is dat toch niet, een uitlog optie in een frame bovenaan je site zetten?

Ik neem aan dat Tommienbp een intranet achtig iets aan het maken is, en bij dat soort projecten kun je eisen stellen aan je gebruikers, in tegenstelling tot 'gewone' websites.

Verwijderd

Topicstarter
Ja precies, uitloggen is geen optie, want heel veel mensen loggen niet uit, maar sluiten gewoon de browser. Ik vind het dan netjes als de troep uit de sessie verwijderd wordt. Een gewone popup is geen optie, aangezien er dan onderin de taakbalk even een nieuw venster verschijnt. Dit kan je met showModalDialog() mooi uitzetten door status:no te zetten.

Die oplossing van sjroorda is ook niet wat, aangezien je dan nog steeds ziet dat er eerste een pop-up geopend worden. Ik kan die showModalDialog() ook blurren natuurlijk.\

XenoDaSouljah: gelijk heb je :)

Verwijderd

Topicstarter
Eisen stellen aan je gebruikers? Kan wel, maar werkt nooit. Je moet gewoon alle mogelijke dingen afvangen.

offtopic: die pellepaint is wreed. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 15:34 ]

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Zo'n popupje is natuurlijk nooit een handige oplossing. Je zou eventueel met een cronjobje sessies kunnen checken.

Verwijderd

1) kan je je popupje niet buiten het scherm plaatsen door dislogLEft en top negatief te maken?
2) is er niet iets als een global.asa voor asp, die netjes dingen doet als een sessie wordt afgesloten?

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo is een popupje nooit een handige oplossing? Ik vind het een perfecte manier om even een stukje code aan te roepen. Wanneer ik het als cronjob zou doen, zou ik daar access voor moeten hebben op de server en dat heb ik helaas niet.

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Omdat een popupje misschien ook al uitgeklikt wordt voordat hij zijn werk kan doen. Of mensen hebben een popupkiller aanstaan etc.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-08 11:08

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

2 schreef op 24 maart 2003 @ 16:15:
Omdat een popupje misschien ook al uitgeklikt wordt voordat hij zijn werk kan doen. Of mensen hebben een popupkiller aanstaan etc.
Een heleboel mensen hebben inderdaad zo'n bloedhekel aan ongewenste pop-ups dat ze een pop-upkiller gebruiken.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik ben overtuigd. Ik zal eens even nadenken over wat te doen.
Pagina: 1