Toon posts:

[JS] scrollknop van muis als event gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zet tekst in een div met vaste hoogte en kan dan scrollen via twee knoppen. Nu wil ik eigenlijk ook dat bezoekers gebruik kunnen maken van hun scrollknop, indien aanwezig. Ik kan alleen niets vinden over het gebruik van scrollknoppen icm JavaScript.

De vraag: Kan dat wel of kan het alleen met behulp van een Java applet? En heeft iemand misschien wat tips...

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:04

Reptile209

- gers -

ik denk dat je zoiets zoekt. (pagina 1 laatste link bij [google=javascript mouse scroll] :P)

edit:

Zie net het volgende in de tekst: This is done using the new onMouseWheel event available in IE6. Wordt dus niet echt cross-platform...

[ Voor 36% gewijzigd door Reptile209 op 24-03-2003 14:08 ]

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
zoiets had ik ook al gevonden... Het gaat mij er om dat het eigenlijk wel helemaal IE proof is, de rest is eigenlijk mooi meegenomen...

Maar iig bedankt ;)

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

Ondanks de reactie van Reptile209 en zoekwerk heb ik nog niet gevonden wat ik zoek om het helemaal IE proof te maken, vandaar een 'schop' om te vragen of er andere ideën of mogelijkheden zijn (java of javascript).

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

Je bedoelt muiswiel?

code:
1
2
3
document.onmousewheel = function() {
    window.status = event.wheelDelta;
}

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

Topicstarter
Met zoiets heb ik al lopen stoeien, maar krijg daar niks werkens uit... Heb geprobeerd vanuit een div deze functie 'aan te roepen' maar weet niet welk event ik daarvoor moet gebruiken... misschien ligt het aan mn browser versie. Ik werk normaal in IE 5.0, misschien dat dat een probleem geeft, maar goed het moet er eigenlijk wel in gaan werken... Ik hoop dat je nog een tip van de sluier op kan lichten dan kan ik verder stoeien

Alvast bedankt...

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

mja, dit event kan je pas opvragen vanaf IE6.0. Lager dan dat kent het event gewoon niet. Misschien dat er iets met vb zou kunnen oid, maar daar kan ik je verder niet mee helpen.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

snap ik het probleem nou niet :?
Als je onload de DIV focused (ervan uitgaande dat de DIV de hoogste z-index heeft) dan kun je gewoon je muiswiel gebruiken hoor...

ik snapte het inderdaad niet; je wilde scrollen via 2 knoppen... ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Hangloozz op 26-03-2003 10:44 ]

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
Van VB heb ik geen kaas gegeten, neemt niet weg dat ik de oplossing niet wil gebruiken, maar dan moeten de website-bezoekers nog even wachten en tevreden zijn met de twee knopjes ;)

Want voordat ik dan weer VB onder de knie heb...

Bedankt iig. Nieuwe ideëen en tips zijn nog altijd welkom...

[hangloozz-mode] :D [/hangloozz-mode]
Pagina: 1