Toon posts:

Liveset Recording

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag,

Ik zal de situatie ff uitleggen. Ik ben een liveset verzamelaar, al zo lang ze op internet te krijgen zijn. Nu neem ik sinds een jaartje bij feesten alles op voor de organisatie die erom vraagt. Erg gaaf, ik neem allerlei bekende djs op en krijg ervoor betaald. Super dus. Echter wil ik wat proffesioneler aan het werk gaan. Ik neem op de volgend manier op:

-kabel van tulp (rechtstreeks op het mengpaneel) naar mini jack van line in op sblive

-ik neem op met total recorder rechtstreeks naar wav en zet het thuis weer om naar mp3

Nu had ik wat vragen:

-is total recorder het beste programma om dat op te nemen?

-scheelt het veel om een betere kwaliteit kabel te gebruiken (is dat echt hoorbaar)

-ik heb vaak een brom in het geluid (de brom die je ook hoort als de muziek uit staat, maar de apparatuur aan.(klinkt als een 50 hz toon)

-welke mp3 converter geeft de beste kwaliteit? Ik gebruik nu bmp music converter

-is er de mogelijkhedi om het geluid eerst binnen te laten komen, en dan naar wens filters eroverheen en dat ie dat dan wegschrijft?

-alle andere tips welkom!!

-iemand die dit ook doet en ervaringen kan uitwisselen?

Ik weet dat een aantal dingen in de faq staan, die heb ik ook doorgelezen..

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Die brom kun je oplossen door je ground te liften van de aarde op de PC (is moeilijk, maar het kan) of een scheidingstrafo aan te brengen. Die hoor je niet en je brom is weg.
Je kabel: als ie gewoon goed van kwalitiet is, goed gesoldeerd enzo, dan is ie prima.
Realtime filteren zal ongetwijfeld kunnen, maar reken erop dat je een behoorlijke vracht rekenkracht nodig hebt.

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:39
tja, als je het professioneel wilt aanpakken zou ik voor een HD recordertje gaan. had vestax niet van die leuke compacte dingetjes ? met usb connectie naar je pc en analoge of digitale ingangen.

Verwijderd

welke mp3 converter geeft de beste kwaliteit? Ik gebruik nu bmp music converter
IMHO CDEX in combinatie met de LAME!-encoder

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Dacht zelf idd ook aan CDEX. Ik zou zelf alleen niet direct op je pc opnemen. hd-recordertje kopen of DAT danwel Minidisc Data gaan gebruiken. Direct op je pc is niet zeker genoeg... Je kan moeilijk vragen of ze het even over willen doen omdat windows maar weer eens vast liep. Of zie maar eens uit te leggen waarom er een error in je muziek zit omdat je schijf maar weer eens onnodig liep te swappen.

iRacing Profiel

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:55
wavelab, sublime kwaliteit, zoals alles van steinberg ;)

Verwijderd

Topicstarter
tja, ik zet al mijn instellingen gewoon laag (mijn cpu bijvoorbeeld op 100 mhz ipv 133) en alle instellingen laag, zodat ie toch nooit hangt (ik klop het nu ff af :D ). Dus das geen probleem, ook neem ik het per dj op, zodat ik toch iedere keer opnieuw begin na iedere dj, in ieder geval bedankt voor te tips, iemand nog een idee? :-)

Verwijderd

Topicstarter
En het opnemen zelf is absoluut niet zwaar, mijn hs swapt niet, en mijn proccesor is meestal rond de 2 % bezig :-)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

eens kijken.. je zit nu alles op mp3 te zetten he? KAP DAARMEE :P doe het lekker in wave opnemen.. en doe alleen mp3 als ze erom vragen :) (en nu niet met het verhaal aankomen dat mp3 beter is of net zo goed!,... )

2. kleine jack-plugjes is heel gevoelig..

3. als je kan, en wilt uiteraard, en je wilt het professioneler aanpakken.. kan je beginnen met een multitrack recordertje (fostex/boss) of evt wat duurder..
maar die porta studio's bieden veel waar voor je geld zeker tegewoordig.

MD zou ik niet aanraden, ik ben zelf niet echt te spreken over de kwaliteit van geluid.. maar dat is mijn keuze niet.. zijn trouwends wel enorm handige schijfjes :)

btw... vergeet niet dat de multitrack taperecorders enorm leuk klinken!..zeker voor hun geld.

conclusie van mijn tips :Y)
- multitrack recorder (geen pc)
- betere aansluitingen (6,3mm jack / xlr )
- neem op en lever af in wav ipv mp3 (tenzij erom gevraagd wordt)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• jadjong
  • Niet online
Sinds je ervoor betaald krijgt lijkt het me geen slechte optie om een nieuwe geluidkaart aan te schaffen, hoeveel mag het kosten?

• kroegtijger
  • Laatst online: 21-07 14:56
Gitaarwerk schreef op 24 maart 2003 @ 15:15:

MD zou ik niet aanraden, ik ben zelf niet echt te spreken over de kwaliteit van geluid.. maar dat is mijn keuze niet.. zijn trouwends wel enorm handige schijfjes :)
MD is inderdaad niet aan te raden aangezien de hoge en lage tonen eruit worden gehaald (nauwelijks hoorbaar, maar toch...)
MD Data is daarintegen wel goed. Helaas nooit echt doorgebroken en uitermate moeilijk om de discs te krijgen, maar je kunt dan wel in 4 sporen opnemen met behoud van kwaliteit.

Omzetten naar MP3 kan wel, maar neem dan wel een erg hoge bitrate (256 of 320 ofzo) om zo hoog mogelijke kwaliteit te houden. Liever op Wav laten indien mogelijk

iRacing Profiel

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
als je t dan toch in wave laat staan, kan je ook makkelijker kiezen voor afleveren als databestand op cd of als audiocd :D

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem inderdaad in wav op, echter willen de meeste party organisatoren ze in mp3, omdat ze meestal daarna op de site te downen zijn. En daar willen ze geen wav file van 5 gig om te downen :p :D

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 16:35:
En daar willen ze geen wav file van 5 gig om te downen :p :D
pff...ze moeten er maar moeite voor doen hoor >:)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Computers kunnen altijd vastlopen of stukgaan. Op feesten wordt het vaak aardig heet en hangt er veel rook --> verhoogde kans op spontane reboot. En dat wil je niet. Ga gewoon voor een HD recordertje, zijn helemaal niet zo duur meer. En geef gewoon de Wav's op cd aan te opdrachtgever, kunnen ze er zelf nog wat aan doen )omzetten bijvoorbeeld) en lever jij hoge kwaliteit af!

Verwijderd

Als ik wat opneem doe ik dat met Soundforge. Werkt altijd perfect. En omzettendoe ik met CdEx.

• TheLemon
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Kaj. schreef op 24 maart 2003 @ 13:35:
Die brom kun je oplossen door je ground te liften van de aarde op de PC (is moeilijk, maar het kan)
Ground liften is niet moeilijk, gewoon ff via een ongeaard stekkerblokje pc aansluiten en voila. Je moet dan natuurlijk wel de aarde van die mixer verbinden met de kast van je pc. Als je mixer geen geaarde stekker heeft, dan moet je juist de pc wel aarden en via een direct kabeltje de kast van de pc met die van de mixer verbinden.
Pagina: 1