.nl particulier ?

Pagina: 1
Acties:

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 01:44
kptelmo schreef op 09 augustus 2002 @ 11:21:
Je mag thuis kiezen wat je wil, maar als je een publiekelijk ip-adres gaat koppelen aan een domeinnaam, moet deze geregistreerd zijn. Je zult je mijnnaam.nl domein dan ook alleen op je interne netwerk kunnen gebruiken. De lan-verbinding die je met je provider hebt zal daar niet aan mee mogen doen.

Je kunt als particulier trouwens geen domeinnaam uit de .nl range claimen. Daarvoor moet je ingeschreven zijn bij de kamer van koophandel.
Er zijn bedrijven die dit wel doen, maar onder hun naam. En indien er een bedrijf komt die jouw domein dan wilt claimen, zullen ze het domein weggeven aan dit bedrijf.
OK Allemaal leuk een aardig maar ik heb dus wel een .nl adres via Planet. Eigen Site & Mail) Maar ik sta niet ingeschreven bij de kvk. Dus mocht een bedrijf met mijn achternaam dat domein willen hebben istie patsboem zo weg van mij???

Dit maak ik hier op uit. Wie kan mij opheldering geven???????/

Deze advertentieplaats is te huur!

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
Als een domein op jouw naam staat geregistreerd kan niemand um zomaar weghalen.

btw,....je had dit ook in het andere topic van die quote kunnen plaatsen,....

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05 02:04

SmartDoDo

Woeptiedoe

Heb je de search al eens gebruikt ;) Ik durf te weden dat je daar het antwoord gaat vinden.

Maar vooruit, sinds ik meen iets van 21 februari kunnen particulieren hun eigen .nl aanvragen. Dus op hun eigen naam. Heel simpel eigenlijk :) De tekst die je aanhaalt is dus gewoon verouderd.

edit: Leesvoer http://search.gathering.t...D=4&data%5Bsearch%5D=Zoek

De 2e hit is wel interessant volgens mij :)

[ Voor 41% gewijzigd door SmartDoDo op 24-03-2003 13:28 ]

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 11:34
http://www.sidn.nl

en even verder lezen

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:00
Dit is sinds begin dit jaar gewijzigd. Tegenwoordig kan iedereen een .nl domein registeren :)

[/spuit elf] :+

[ Voor 10% gewijzigd door MikeN op 24-03-2003 13:27 ]

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 22:16
die quote van de TS is oude koek. Je kunt sinds enige tijd wel degelijk domeinnamen registreren op een particuliere naam.

even gezocht op www.sidn.nl en tadaa:
Vanaf vandaag staat .nl open voor iedereen

29/01/2003

De nieuwe reglementen en regelingen van SIDN zijn vandaag inwerkinggetreden. Vanaf 10 uur deze ochtend is het voor aanvragers uit de hele wereld, ook voor privé-personen, mogelijk om een .nl-domeinnaam te registreren.

Gelijk met het nieuwe reglement voor registratie van .nl-domeinnamen, is vanaf vandaag ook de regeling voor .nl-domeinnaamarbitrage van kracht. De arbitrageregeling is in eerste instantie beperkt tot merk- en handelsnaamrecht. Het ligt in de bedoeling om deze regeling verder uit te bouwen. De arbitrageregeling zal van toepassing zijn op alle nieuwe registraties en op mutaties zoals een verhuizing of wijziging van domeinnaamhouder van een .nl-domeinnaam.

De nieuwe reglementen en regelingen zijn vastgesteld naar aanleiding van de aanbevelingen die voortkwamen uit het in 2001 gehouden Domeinnaamdebat. Tijdens dit consultatieproces werd de mening van de Nederlandse internetgemeenschap gevraagd over de toekomst van .nl-domeinnamen. Bij het vaststellen van de nieuwe reglementen en regelingen is eveneens rekening gehouden met de adviezen van de Raad van Deelnemers van SIDN en de overheid.

• RammY
Ik vond het dus ook al zo vaag
Dr0pSHoT schreef op 24 March 2003 @ 13:26:
Als een domein op jouw naam staat geregistreerd kan niemand um zomaar weghalen.

btw,....je had dit ook in het andere topic van die quote kunnen plaatsen,....
Dat topic was van 2001 en om daar nou weer ouwe koeien voor uit de sloot te halen... Maar nu we toch bezig zijn: Hoe zit het dan als je particulier een bedrijfswebsite opstart.. Wanneer zit je ergens aan gebonden zoals extra kosten etc. als ik bv op mijn webspace onder mijn domein naam een site van mn baas bouw.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Je registreerd als particulier met je paspoort of id-kaart en kan hier eventueel een $random bedrijfsnaam bij zetten :).

[ Voor 3% gewijzigd door jep op 25-03-2003 08:14 ]

• RammY
Maar je mag dus als particulier een bedrijfssite hebben?
Laat ik het anders stellen:
Als een bedrijf een site wil hebben, en ik als particulier maak die site en vraag een hostname aan. Kan het bedrijf dan voor verassingen komen te staan?

[ Voor 63% gewijzigd door RammY op 25-03-2003 09:24 ]

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 08:21
Zover ik weet niet. De vraag is dan wel of je niet gewoon onder de naam van het bedrijf de domeinnaam dient te registreren. Wel zo netjes naar het bedrijf toe vind ik. Maar goed, dat moet je zelf maar met hun regelen :) Een .nl domein voor partikulieren is op dit moment gelijk aan een .nl domein voor bedrijven, dus ook wat betreft de content. Of je moet een 'provider' (host) hebben die daar moeilijk over doet (bijv. omdat ze goedkopere tarieven voor partikulieren hebben dan voor bedrijven).

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
RamShackle schreef op 25 maart 2003 @ 09:22:
Maar je mag dus als particulier een bedrijfssite hebben?
Als een bedrijf een site wil hebben, en ik als particulier maak die site en vraag een hostname aan. Kan het bedrijf dan voor verassingen komen te staan?
Nee dat kan allemaal niet, lees nu gewoon de voorwaarden op de site van de sidn, daar staan al dit soort dingen gewoon in.....

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-05 09:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

RamShackle schreef op 25 maart 2003 @ 09:22:

Ja dat kan maar de vraag is of je dat wilt (en vooral of je dat wilt als bedrijf zijnde).
Ik bedoel, het staat toch voor geen meter als je voor bedrijfje 'woei' naar de www.ramshackle.nl moet?

Het is veel handiger om gewoon die site te maken en vanuit dat bedrijf een domeinnaam te regelen (dan staat de naam tenminste ook naam van het bedrijf).

• RammY
Ik heb daar dus wel over naged8 bij het kiezen van de hostname. die heeft ook de naam van het desbetreffende bedrijf (tis dus een cafe) www.cafedemolen.nl maar als ik dus deze reacties lees is het dus wel gewoon legaal.

Ik heb ooit es gehoord dat je, zoals ik het doe, geen prijzen ed op de site mag vermelden. wat is hier van waar?

• ArthurMorgan
  • Niet online
Als jij een site opzet onder de naam van een bedrijf maak je inbreuk op het merkenrecht. Ik zou daar maar heel erg mee oppassen. Als zij vervolgens de sitenaam opeisen dan heb je zelfs kans dat zij hem gratis krijgen.... kijk voor de huidige jurisprudentie hierover maar op www.domjur.nl

Verwijderd

alfredt, dat denk ik toch niet, we hebben een naam voor de PCs getrademarked al voor dat iemand een domeinnaam met die naam had geregistreerd, desondanks kunnen we er niets tegen doen dan hem alleen over te kopen tegen de gemaakte kosten, claimen kunnen we hem niet.

dit claimen kan alleen als er een patent ligt op de naam (bv dat gedoe over windows en lindows en over bepaalde andere sites)

Je kunt gewoon de naam registreren en je eigen site erop zetten.

Maar uit je verhalen hier, kan ik dan opmaken dat je voor dat cafe de site bouwt? of gebruik je hem voor je zelf en niet voor hen?

prijzen moet niet uitmaken, mits je dat natuurlijk in overleg doet, et kan niet zijn dat bij jou op de site een biertje een euro is en dan in werkelijkheid bij het cafe aan de bar een 3 a 4 euro kost...... dan ben je wel de pineut mbt valsheid en zo.

• RammY
De site is voor het cafe zelf jah...

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 10:29
een cafe heeft toch een kvk etcetc..
dan kunnen ze die toch gewoon op hun naam zetten zonder zowiezo problemen te krijgen :s

• ArthurMorgan
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 15:42:
alfredt, dat denk ik toch niet, we hebben een naam voor de PCs getrademarked al voor dat iemand een domeinnaam met die naam had geregistreerd, desondanks kunnen we er niets tegen doen dan hem alleen over te kopen tegen de gemaakte kosten, claimen kunnen we hem niet.
Nee je hoeft je merk niet te registreren bij het merkenbureau hoor. Het moet alleen wel gaan om een naam die in dezelfde branche zit en in het zelfde 'bewerkgebied'. Ik mag dus best mijn kapsalon philips noemen (tenzij ....) maar mijn electronicazaak mag ik niet philips noemen. (Zelfs niet als ik zelf philips heet.)

Als ik een website maak onder de naam van het cafe de molen zonder toestemming van dat cafe loop ik gewoon gevaar. Als ik wel toestemming heb en cafe de molen een cafe is dat merkenrechtelijk gewoon safe zit, dan hoeven ze nergens bang voor te zijn. Al zou ik als ik hun was wel gewoon zelf dat domein registreren op hun eigen naam. het maakt in principe niet al te veel uit of je een bedrijf of een particulier bent volgens mij. Zolang je maar geen inbreuk maakt op het merkenrecht zoals ik al eerder heb aangegeven.

(De beruchte madonna claim zou bijvoorbeeld erg weinig kans maken onder het nederlandse recht :) )

• IceStorm

IceStorm

RamShackle schreef op 25 March 2003 @ 15:00:
Ik heb daar dus wel over naged8 bij het kiezen van de hostname. die heeft ook de naam van het desbetreffende bedrijf (tis dus een cafe) www.cafedemolen.nl maar als ik dus deze reacties lees is het dus wel gewoon legaal.
Legaal ja, handig nee :). Ik zou als ik jou was die naam gewoon overdragen aan het cafe. Je kunt er zelf toch niks mee. Dat is voor het cafe ook handiger.
Ik heb ooit es gehoord dat je, zoals ik het doe, geen prijzen ed op de site mag vermelden. wat is hier van waar?

Uhm, je bedoeld dat een particulier geen prijzen op zijn site mag noemen? Nooit van gehoord en lijkt me ook gewoon onzin :).

Ik zou als ik jou was gewoon die naam overdragen aan het cafe en bedrag x vragen voor die site en dan heeft het cafe gewoon een nette site/domeinnaam.
Hoef je alleen nog maar ergens hosting vandaan te halen :) (aannemende dat je de site ook nog online wil knallen ;)).

• RammY
Jah maar dit is voor mij makkelijker. Ik onderhoud de site door dr een beetje foto's op te zetten en zow. en zij vergoeden mij het abbo. Dus mocht ik daar weggaan ooit dan kan ik zo de optie "Eigen Site & Mail" van planet opzeggen en tis weer goed.

• IceStorm

IceStorm

Ah ok, je host het gewoon op je webspace met een domeintje eraan vast geplakt?
Ja ach, voor een cafe moet dat kunnen (even de gemiddelde cafe site in gedachten nemend ;)).

edit:
Ah ja, nu snap ik het hele verhaal ook iets beter mbt Planet en je eerste vraag :P Zoals je het nu doet kan prima, het cafe kan je weinig maken maar ik hoop dat dat ook niet nodig is. Gewoon op een nette manier mee om gaan en er is niks aan de hand.

[ Voor 44% gewijzigd door IceStorm op 25-03-2003 21:35 ]

• RammY
IceStorm schreef op 25 maart 2003 @ 21:33:
Ah ok, je host het gewoon op je webspace met een domeintje eraan vast geplakt?
Ja ach, voor een cafe moet dat kunnen (even de gemiddelde cafe site in gedachten nemend ;)).

edit:
Ah ja, nu snap ik het hele verhaal ook iets beter mbt Planet en je eerste vraag :P Zoals je het nu doet kan prima, het cafe kan je weinig maken maar ik hoop dat dat ook niet nodig is. Gewoon op een nette manier mee om gaan en er is niks aan de hand.
OF het cafe me iets kan maken weet ik nie. Maar deze vraag kwam mij op doordat ik zoiets dacht te hebben gelezen over kvk nummer ed. Kan goed met mn baas opschieten dus dat zal het probleem nie worden.

Als ik zo alle replys lees neem ik aan dat ik niet voor verassingen kan komen te staan. Als iemand nog toevoegingen heeft op al deze reply's hoor ik het graag. ;)

Pagina: 1