Toon posts:

Ports 2 - 1 Proxy S

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Voor school ben ik bezig met een verslag over proxyservers, wat het is wat ze doen, hoe ze werken etc.
Voor experimentele doeleinden heb ik AllegroSurf 5 gedownload en in gebruik.

Situatie:
PC1 zit aan het internet en fungeert als proxyserver. 2 NIC's.

PC2 zit aan PC1 en gebruikt de proxyserver als internet toegang.
Verbindingseigenschappen IE6:
Proxyserver gebruiken.
Proxyserver Poort
HTTP 10.0.0.150 80
Beveiligd 10.0.0.150 80
FTP 10.0.0.150 21
Gopher 10.0.0.150 80
SOCS 10.0.0.150 1080

Ik kan met beide PC's op internet en ik kan de PC's ook zien in de proxyserver programma.

Het probleem is het volgende:
AllegroSurf heeft de mogelijkheid poorten individueel af te sluiten, zoals voor het www (poort 80), telnet, (poort 23), FTP (poort 23), etc.

Als ik de telnet poort afsluit in AllegroSurf, dan kan ik niet meer telnetten, als ik poort 80 sluit reageert het ook goed, geen internet meer. Maar twee poorten reageren dus correct.

Maar het probleem is met de andere poorten. Als ik FTP of POP3 poort sluit kan ik nog steeds op FTP servers komen en ook mail ophalen, dus die poorten reageren niet zoals je verwacht.

Ik ben op zoek gegaan naar instellingen binnen Windows die wellicht het problem zouden kunnen zijn maar kon nergens opkomen.

Wellicht heeft een van jullie een idee.

Verwijderd

nog een keer?

gebruik je de proxy wel voor die dingen? (ftp eens uit je explorer!) verder denk ik dat dit te maken heeft met je proxy server en verder niet het os... dus sa...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nog een keer gepost omdat ik dacht dat een pakkendere kopje tot meer reacties zou leiden, maar helaas. Mischien komt het nog wel.

Bedankt voor je tip overigens maar ik gebruik de proxyserver inderdaad op die poorten en FTP ook uit explorer. De instellingen van bijv. de FTP server in AllegroSurf lijken ook in orde, juiste poort, juiste IP.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En zo werkt dat dus niet, je andere topic is ook op slot nu.
Ik heb ondertussen een paar keer je post gelezen, maar kan er geen touw aan vast knopen wat er nu precies mis is :?

Verder is je topictitel ook verre van perfect, maar daar ik je post niet kan bevatten kan ik ook geen pakkende topictitel voor je verzinnen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 11:49

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Ik weet niet hoe het bij andere proxy servers is, maar ik ken de MS proxy een beetje. daar kan ik de proxy server niet voor FTP op een andere poort laten werken.

Stel in je IE eigenschappen eens in: poort 80 voor FTP verkeer, en verwijder de default gateway uit je tcp/ip properties.
Dan weet je zeker dat je via de proxy moet. Kijk dan maar eens wat er dan nog werkt ja of nee.

[ Voor 5% gewijzigd door Equator op 24-03-2003 15:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
De standaard gateway heb ik na je advies gewist (aan de client kant) CyberJ , ook de FTP port van 21 naar 80 gezet, helaas gaat FTP door. Ondanks dat ik in AllegroSurf de FTP poort dicht heb gezet, zie ik in de activity scherm van Allegro de file die ik via FTP download vrolijk binnenkomen.

Alleen het Telnet aan/uit zetten werkt via AllegroSurf correct. Ik heb een trial-versie die beperkt geldig is, daarom heb ik voor de zekerheid nog ff gekeken of alle functies wel werkten. Volgens de policy is alles actief voor 30 dagen.

P.S.: Koffie, de volgende keer zal ik gelijk een pakkende topictitel proberen te bedenken.

Verwijderd

Topicstarter
Anyone ? :X
Pagina: 1