Toon posts:

En dan nu een NOOB vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Excuseer mijn -10 niveau, maar ik wil nu eigenlijk toch wel eens iets vragen.

Het jatten van dit soort graphics is ook niet mijn stijl.

Als je deze website bekijkt:

http://www.indesignusergr.../tipstricks/swatches.html

dan zie je dat de laout zoals bi jgot afrondingen heeft links en recht boven en beneden. Als ook een kader aan de rechterkant, wat lijkt of het diepte ligt...

hoe kan ik dit nu het beste maken en zeker die rondingen boven en beneden, zit steeds met een cirkel te klooien om wat uit te snijden, maar echt handig is het niet

mijn dank is groot :)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:05
Ligt eraan met welk programma :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:50
Gewoon werken met tabellen! Rondingen krijg je door in Photoshop (bijvoorbeeld) te werken met feather als je een rechthoekige selectie maakt.

Verwijderd

zo'n diepte werking kun je krijgen door er een dropshadow overheen te gooien voor de rest zie de reactie van sjroorda

Verwijderd

sjroorda schreef op 24 March 2003 @ 12:55:
Gewoon werken met tabellen! Rondingen krijg je door in Photoshop (bijvoorbeeld) te werken met feather als je een rechthoekige selectie maakt.
Het nadeel van feather is dat je die vlakken niet mooi strak kan inkleuren. Probeer maar eens. Ik doe het zelf altijd met een ronde selectie en dan gummen. Als er iets beters is hoor ik het ook graag. Dat zweven waar je het over hebt is natuurlijk gewoon een simpele drop shadow.

• Willem
Je kunt ook een rounded rectangle tekenen in Illustrator en dan c-p naar bv Photoshop.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
willem169 schreef op 24 March 2003 @ 13:03:
Je kunt ook een rounded rectangle tekenen in Illustrator en dan c-p naar bv Photoshop.
Je kan in Photoshop zelf ook rounded rectangles maken, zij het niet met feather, daar die bedoeld is om het te laten faden zeg maar...

In PhotoShop muisknop inhouden op de Rectangle Tool, en vervolgens Rounded Rectangle Tool selecteren. Bovenin kan je de radius van het afgeronde hoekje invoeren :)

edit: te vroeg :P

edit2: @ Topicstarter: dat het niveau niet zo onzettend hoog is van je vraag vind ik nog niet zo erg, je verteld ook nog eens dat je al met een circel hebt geprobeerd. Wat me wel stoort is de titel, die dekt absoluut de inhoud niet. Als je hier volgende ker rekening mee kan houden :)

[ Voor 25% gewijzigd door sdomburg op 24-03-2003 13:12 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je kunt rounded rectangles toch ook in photoshop maken?
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/rrect.gif

/edit/
te laat...

[ Voor 47% gewijzigd door RobIII op 24-03-2003 13:09 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 09:54

DeFeCt

je wéét toch

tijd om up te graden willem :)

Flickr

Verwijderd

Topicstarter
dank dank :) :) super was inderdaad photoshop ja..

• Willem
True.. true.. het kan ook in PS 7 ja :D
Maar het was op het moment van posten nog niet duidelijk dat TS Photoshop gebruikte ;)

Pagina: 1