Toon posts:

monitor blijft in power safe/stand by mode staan

Pagina: 1
Acties:
  • 819 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik mijn PC aanzet, dan springt mijn monitor aan (lampje = groen), maar direct daarna springt mijn monitor terug in de power safe/ stand by mode (lampje = oranje).
Hoe krijg ik weer beeld op mijn monitor?
Ik heb al de stroom ervan af gehaald, maar hij blijft op stand-bye staan, dus ik kan verder niets doen met mijn pc.
Hoe krijg ik dit opgelost?

Verwijderd

heb je je BIOS al gereset :? grote kans dat ie het daarna weer doet

Verwijderd

Topicstarter
Hoe krijg ik dat voor elkaar als ik geen beeld heb?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
CMOS reset jumper?

Zie je handleiding van je moederbord.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 17:11

JF_

Krijgt de monitor sowieso wel een signaal? Je geeft zo verdomd weinig info dat het best zou kunnen dat je PC niet eens goed opstart (en daardoor dus geen beeld geeft).

Verwijderd

insert knop vasthouden tijdens het booten kan ook nog wel eens helpen
(dan worden je bios settings weer op de standaard gezet)

Heb je nog enige informatie over hoe het misschien heeft kunnen komen dat je dit probleem hebt :?

Verwijderd

Topicstarter
Geen flauw idee hoe wat de oorzaak is. Ik heb niets veranderd of iets dergelijks.
Ik weet niet welek extra info jullie nodig hebben, maar hier nogmaals een beschrijving van hetgeen er gebeurd:
Mijn monitor staat altijd aan (in stand by) en de rest staat uit.
Wanneer ik de PC aanzet, springt de monitor normaliter altijd aan en heb ik gewoon beeld.
De opstart wordt vervolgens gewoon doorlopen.
Nu is de situatie zo, dat bij het aanzetten van de pc de monitor even actief wordt (groen lampje) en vervolgens direct weer "uit" springt (oranje lampje).
Ik heb geen idee of de opstartprocedure correct wordt afgehandeld, want ik heb geen beeld.
Ik zal vanavond als ik thuis kom proberen om tijdens het opstarten de Insert knop ingedrukt te houden en bekijken wat er dab gebeurd. Ik zal vanavond nogmaals een reactie op dit forum plaatsen. Wanneer het gelukt is horen jullie het van mij, als het niets helpt, dan zou ik graag nog wat extra advies van jullie ontvangen.
CU graag rond 16:45 uur!!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08 14:12
Hoor je bijvoorbeeld wel dat de pc doorstart dmv een piepje ofzow! Zou anders natuurlijk makkelijk kunnen dat het aan je pc zelf ligt, net als JF zegt

Verwijderd

Als je een ATI 9500+ videokaart gebruikt kan het zijn dat de voeding dit allemaal niet trekt. Had hetzelfde met een 300W nobrand voeding, PC wilde niet aan, monitor bleef op standby Heb de voeding vervangen door een 550W Q-tec, en alles werkt weer perfect.

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor alle suggesties, maar het ligt niet aan de monitor, niet aan de videokaart en niet aan de videokabel.
Ik heb alles getest met een andere monitor, andere videokaart en andere kable, maar het werkt nog steeds niet. Ook heb ik de videokaart in een andere pc getest en daar werkt hij wekl goed.
Ik krijg het vermoeden dat het aan het mobo ligt of aan de voeding.
Enige suggesties hoe dit uit te testen zijn zeer welkom.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:23

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 08:21:
Dank voor alle suggesties, maar het ligt niet aan de monitor, niet aan de videokaart en niet aan de videokabel.
Ik heb alles getest met een andere monitor, andere videokaart en andere kable, maar het werkt nog steeds niet. Ook heb ik de videokaart in een andere pc getest en daar werkt hij wekl goed.
Ik krijg het vermoeden dat het aan het mobo ligt of aan de voeding.
Enige suggesties hoe dit uit te testen zijn zeer welkom.
Had je al geprobeerd om de bios te reseten d.m.v. een jumper op het mobo? Welk merk en type heb je ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:09
Ik denk toch dat het aan je voeding ligt. De pc van m'n vriendin heeft een soort gelijk probleem alleen bij haar kan ik em daarna meteen wel weer opstarten. Denk dat je gewoon een andere voeding erin moet zetten. Deze heeft gewoon een klap gehad van iets. Dit aangezien je niets hebt veranderd van instellingen.

Verwijderd

als je nu eens meer info geeft over piepjes oid. want je mobo/proc/geheugen zal wel kaduuk zijn (of los zitten) dan krijg je ook geen beeld. Knal ten 1e die bios eens op default met cmos jumper en alle zooi goed aandrukken en als het nog niet werkt dan is er gewoon hardware kaduuk. (geheugen is nogal gevoelig)

Verwijderd

Ik weet zo' n beetje wel zeker dat je voeding naar zn fl*(%er is. Ik heb het zelf ook al een paar keer meegemaakt. Helemaal als je al weet dat het niet aan je videokaart en monitor ligt.

Suc7.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 maart 2003 @ 08:46:
als je nu eens meer info geeft over piepjes oid. want je mobo/proc/geheugen zal wel kaduuk zijn (of los zitten) dan krijg je ook geen beeld. Knal ten 1e die bios eens op default met cmos jumper en alle zooi goed aandrukken en als het nog niet werkt dan is er gewoon hardware kaduuk. (geheugen is nogal gevoelig)
Bij het opstarten zijn geen piepjes te horen. Ik heb alles al aangedrukt, dus loszitten is ook geen oorzaak.
Ik krijg steeds meer het idee dat het wellicht met de voeding te maken zou hebben.
Maar de voeding is niet helemaal kapot, want het lampje van de HDD gaat wel branden bij opstarten, alleen gebuerd er verder niets zo te zien. Zou het kunnen zijn dat de voeding wel gedeeltelijk werkt, maar niet voldoende capaciteit geeft om de monitor uit de stand by te halen?

Verwijderd

Topicstarter
Smarron schreef op 25 maart 2003 @ 08:24:
[...]
Had je al geprobeerd om de bios te reseten d.m.v. een jumper op het mobo? Welk merk en type heb je ?
Mijn mobo is een MSI K7T266 Pro2 KT266 Chipset.

Verwijderd

http://download.msi.com.tw/support/mnu_exe/E6593v1.2.exe

dat is de handleiding van jouw mobo, op pagina 31 staat precies uitgelegd hoe je je bios moet resetten.

Succes ! :)

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-01 10:50
Ik heb deze problemen met een Hercules ATI Radeon 8500LE gehad (geruild met een werkende built by ATI Radeon 8500LE) en Astennu had dat met een Radeon 9100 ook (die werkt bij mij wel, kijken of die ATI Radeon 8500LE bij hem werkt.

Heb er zelf over gepost maar nooit een zinnige oplossing uit gekomen. Waarschijnlijk toch te weinig power in de voeding.

[ Voor 22% gewijzigd door Smht op 25-03-2003 11:33 ]

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
het kan ook zijn dat je systeem in de standby is gezet en niet meer eruit wil
dit had ik ook en kreeg hem ook ook niet goed eruit.
Zit je videokaart er wel goed in, kan zijn dat de kaart niet goed contact maakt dus uitvalt.

Verwijderd

Topicstarter
Rody schreef op 25 March 2003 @ 11:40:
het kan ook zijn dat je systeem in de standby is gezet en niet meer eruit wil
dit had ik ook en kreeg hem ook ook niet goed eruit.
Zit je videokaart er wel goed in, kan zijn dat de kaart niet goed contact maakt dus uitvalt.
De videokaart zit er goed in. Dat is uitgebreid gecontroleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Smht schreef op 25 March 2003 @ 11:32:
Ik heb deze problemen met een Hercules ATI Radeon 8500LE gehad (geruild met een werkende built by ATI Radeon 8500LE) en Astennu had dat met een Radeon 9100 ook (die werkt bij mij wel, kijken of die ATI Radeon 8500LE bij hem werkt.

Heb er zelf over gepost maar nooit een zinnige oplossing uit gekomen. Waarschijnlijk toch te weinig power in de voeding.
Ik heb er een 350W voeding in zitten. Is dat niet genoeg?

• garage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Meet het voltage van het stopcontact eens door. Ik heb meerdere malen gezien dat bij een spanningsverlies van 10 of 20 volt een monitor niet 'bij'komt.

Wat bij mij geholpen heeft is een klein ups-je ertussen. Deze geeft zuiver 230 V af. (Andere oplossingen waren helaas niet mogelijk)

Dat is voldoende om je monitor weer te laten functioneren.

[ Voor 10% gewijzigd door garage op 25-03-2003 13:10 ]

Koop een taart en ga het vieren!

Verwijderd

heb je je bios nou al eens gereset :?

kunnen mensen wel allemaal wat bedenken maar als jij de dingen niet probeerd die hier aangedragen worden blijft het gissen naar de oorzaak en maakt het zoeken naar de oplossing alleen maar moeilijker

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 17:11

JF_

Dus een ander monitor/videokaart/kabel maakt geen ruk uit, je hoort geen piepjes bij opstarten, maar fans gaan (en blijven) wel draaien? Dan zijn er imho maar een paar fout-opties:
- voeding
- CPU
- mobo

Testen CPU/mobo is alleen mogelijk als je ze kunt uitwisselen met een andere PC, voeding zou je nog kunnen doormeten met de multimeter die iedere zelfrespecterende tweaker zou moeten hebben :-)

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst allen hartelijk bedankt voor het meedenken, maar ik heb uiteindelijk mijn pc naar de "handelaar" gebracht ter controle.
Ook het resetten had niet het gewenste resultaat. Sorry dat ik daar niet eerder over heb gereageerd, maarja..... als je pc het niet doet is het ook moeilijk reageren (gelukkig op het werk nog de mogelijkheid om te reageren).
Het ziet er naar uit dat mijn mobo is overleden. Zoniet, dan ligt het toch aan de voeding. Zodra ik weet wat de exacte reden is, zal ik dat in dit forum kenbaar maken. Hebben anderen er wellicht ook baat bij.

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels mijn pc terug met een nieuw Mobo erin. De oude was overleden.
Alles draait weer als een zonnetje.
Iedereen hartelijk bedankt voor de adviezen.
Ik ben alleen nog heel benieuwd hoe een mobo spontaan de geest kan geven?
Pagina: 1