Toon posts:

geen beeld meer na opstarten door geknoei met video-out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om een paar divx'jes te kijken op tv had ik via mn compu aangesloten op de tv via de video-out. alles deed het ok, zelfs zonder monitor kon ik em normaal opstarten via de tv. Maar toen ik de monitor weer aansluitte op de computer kreeg ik alleen beeld tot op het moment dat windows begint op te starten. maar het vervelende is dat na het opstarten via de tv het beeld ook wegvalt.... :(

help! wie kan me helpen!
heeft iemand dit probleem eerder gehad of weet iemand hoe ik mijn oude instellingen weer terug kan krijgen? of hoe ik het opstarten van windows kan omzeilen en zo in dos mn files kan kopieren en windows opnieuw kan installeren.

operating system: windows xp
video card: PowerColor GeForce2 MX200/400 32MB TV-Out

thx

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

in veilige modus opstarten.
dan kan je de videokaart drivers verwijderen.
daarna opnieuw opstarten (nu weer gewoon) en drivers installeren.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 24-03-2003 12:51 ]

Verwijderd

Heb je nog meerdere pc's in je LAN?
Dan moet je ff dameware ofzo remote installeren en je pc overnemen dan kun je op die manier je TVout uitzetten.
Of wellicht CRTL/ALT T ofzo proberen?

Verwijderd

Hoeft helemaal niet, gewoon je TV out eruit halen en alleen je monitor erin.
Dat is het meestal!!

Het is gekomen omdat je hebt geboot zonder monitor >> dan geeft ie default signaal aan de TV out

Verwijderd

Topicstarter
krijg em nog steeds niet aan de praat :( :( :(
heb al geprobeerd met verschillende combinaties van tv's en monitors. maar dat wil ook niet helemaal lukken. Volgens mij ligt het probleem in het feit dat de grafische kaart de tv herkent als een ntsc ipv een pal waardoor ik heel vreemd beeld krijg.
ben ook op zoek geweest naar de drivers en heb er al een paar gedelete maar zonder resultaat. nog steeds geen beeld. weet iemand welke drivers ik moet deleten?

Verwijderd

Zoals al eerder gezegd ff in veilige modus opstarten (F8) meestal en dan je driver via software dr uit knikkeren, verder ff in apparaatbeheer, en in windows/inf (dis een verboge map die kan je inschakelen via mapoties, alle bestanden en mappen weergeven) Daarna driver opnieuw installeren klaar is kees, dit probleem heb ik al zo vaak gehad met mn pc... en dit was telkens de oplossing!

Verwijderd

Trwns gewoon de driver van je VIDEOKAART (duh)

Verwijderd

Topicstarter
opstarten in safe modus lukt ook niet, de compu loopt vast aan het einde van het laden van de files.
maar heb ondertussen tijdelijk een andere videokaart erin en daarmee kan ik de compu zonder problemen mee opstarten. heb ondertussen vernieuwde drivers geinstalleerd en de andere gedeinstalleerd maar het wil niet helpen.
bij system information geeft ie bij problem devices aan dat "vgasave" disabled is. heb al de windows xp cd erin gedaan en heb met de repairkit gekeken naar de stand van vgasave en dat is goed (service_system_start). waarschijnlijk heeft het probleem te maken met deze driver, maar hoe kan ik deze op enable krijgen?

Verwijderd

Als je met die andere videokaart opstart (waar windows wel mee werkt) en dan daarna je eigenlijke videokaart drin zet ZONDER de drivers te installeren kom je dan wel in windows?
Pagina: 1