Toon posts:

Raar Xabre 400 128 MB probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel raar probleem met mijn videoplankje.

Bij diverse spellen zoals 4x4 evolution of hier in NFS geeft de kaart een zeer onduidelijk beeld (zie screenshot)

http://arveb.pointclark.net/gallery/Movies/image1?full=1

Het rare is dat de gameplay gewoon goed blijft en het spel op den duur ook niet vastloopt o.i.d.

Wie Kan mij helpen?

Specs:
AMD Athlon XP 1700
256 DDR
ABIT KR7a-RAID
Xabre 400 128 ddr

P.S. kom niet aanzetten met laatste drivers aub...

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2003 09:58 ]

Verwijderd

welk screenshot?

AGP-settings in het BIOS minderen?

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 14:03 ]

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Misschien een instelling in de driver? Daar al naar gekeken. Waarom mogen we niet met de laatste drivers aan komen zetten? Al geprobeerd neem ik dan maar aan. Enne welk screenshot? :P

Canon Digital Ixus V3

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 17:31
Die screenshot ziet er niet zo lekker uit, bijna alle textures zien er slecht uit. Heb je dit altijd al gehad toen je de kaart kocht of komt het zomaar aanzetten. Misschien kun je jouw kaart in een andere pc zetten en dan kijken of het ook gebeurt.

Wat ook mogelijk is dat je kaart gewoon niet goed ondersteund wordt door die spellen, met m'n oude kyroII had ik bijvoorbeeld hele rare beeldproblemen in NFS6, dat kwam doordat de kaart gewoon niet ondersteund werd.

9800X3D | 4090 TUF | 64 GB DDR5 6000

Verwijderd

Is je PC of Xabre overgeclockt?? Dit geeft namelijk vaak van dit soort fouten in de graphics (oude voodoo 2 had ook last van dit soort problemen op 100mhz)... als dat het niet is zou die kaart eens proberen in een ander systeem, doet ooit wonderen ;) .

Verwijderd

Lijkt inderdaad een snelheids probleem. Wat doet de kaart in een ander systeem? Zou ook goed kapot kunnen zijn. op mn werk hebben we ook bergen uitval gehad. het is niet zo'n mega kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Kaart of PC zijn niet overgeklokt.
bf1942 geeft wel een mooi beeld en een vlotte gameplay daarentegen.....

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Het is waarschijnlijk iets met de driver. Ik heb ook al naar gelang de driverversie spikkels en rare textuurrasteringen in dan weer de ene game, dan weer de andere game. Kijk eens rond op http://xabregamers.dgwh.com/modules/news/ op het forum of je iets kan vinden.

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:21
driverprobleem waarschijnlijk idd als je nix het overgeclocked

aangezien deze gfx alleen voorkomen door een te warme core van je displaycard
(misschien is je core kapot of doet je fan het niet? )

.ooh w8 ik las net dat battlefield het gewoon doet. dus is het waarschijnlijk 100% een driverprobleem

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

gebruik eens de 3d-wizard om hem te onderklokken? Of eventjes de kast open laten/extra fannetje installeren (hoewel ik met mijn Xabre niet echt warmte probs heb)

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:46

Talon

Booooom !

Ah ..... de Xabre 400 ...
Heb ik 1 keer getest en daarna weggegeven ...
Alleen de X600 bleef redelijk koel , maar de X400 werd gewoon te heet ...
Zoals het er nu uit ziet is die kaart behoorlijk warm aan het lopen en vindt het niks leuk ...
Probeer er es een fan op te richten ? Misschien dat ie het dan wel redelijk wil blijven doen ...
Pagina: 1