Toon posts:

[Acces Project & VBA] variabele onthouden

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Nadat ik een form heb ingeladen wil ik als ik op een knop klik, een bepaalde variabele uitlezen. Nu ben ik vanuit m'n web programmeer verleden gewend om dit te doen mbv een hidden textbox.

Door deze hidden textbox te vullen met een waarde kan je hem later aanspreken en uitlezen. In Access echter, moet die textbox eerst de focus krijgen en daarvoor moetie visible zijn. (In ieder geval, daar kwam ik op uit na een aantal foutmeldingen.)

Nu vroeg ik me af hoe andere mensen bepaalde waarden opslaan die niet zichtbaar mogen zijn, maar wel bewaard worden. Waar kan je die laten?

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Gewoon een echte variable gebruiken...

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Verwijderd

Topicstarter
LordLarry schreef op 24 March 2003 @ 12:59:
Gewoon een echte variable gebruiken...
Waarschijnlijk snap ik er dan te weinig van, bij het open event van het form is een bepaalde waarde bekend. Dan klik daarna op een knop, dan moet ik die waarde mee geven... hoe flik ik dat dan?

Verwijderd

Je zou misschien eens van openArgs() gebruik kunnen maken, of je form alleen invisible maken en dan aan de tekstbox refereren. Dan na uitlezen kun je alsnog het form sluiten...

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Meegeven aan wat? Aan het nieuw form dat je opend bij de druk op de knop?

Je weet dat in tegenstelling tot html forms niet na elke actie het hele form (pagina) opnieuw geladen wordt toch?!

Verwijderd

Topicstarter
LordLarry schreef op 24 March 2003 @ 13:04:
Meegeven aan wat? Aan het nieuw form dat je opend bij de druk op de knop?

Je weet dat in tegenstelling tot html forms niet na elke actie het hele form (pagina) opnieuw geladen wordt toch?!
Dat weet ik, maar ik wil weten hoe en waar ik een waarde ergens kan parkeren om hem later weer te gebruiken. 't Is waarschijnlijk heel simpel, maar ik heb voor dit project nog niet vaak aan desktop applicaties gewerkt... :|

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 13:03:
Je zou misschien eens van openArgs() gebruik kunnen maken, of je form alleen invisible maken en dan aan de tekstbox refereren. Dan na uitlezen kun je alsnog het form sluiten...
Dat openArgs() zal ik ff naar kijken, maar van de rest van je post snap ik bijzonder weinig... Tnx in ieder geval, ik ga dus ff kijken naar openArgs()

Verwijderd

Dan maak je toch een globale variabele aan in de code?

global var as string of zo. Dan kun je die door de hele applicatie uitlezen...

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
Je kan toch gewoon een public variabele hiervoor gebruiken...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 maart 2003 @ 13:09:
Dan maak je toch een globale variabele aan in de code?

global var as string of zo. Dan kun je die door de hele applicatie uitlezen...
En dat wilde ik dus ff weten. Noem me een n00b, maar ik heb geen ervaring met global var's etc... ;(

Iedereen bedankt voor de input

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Ik denk dat je gehersenspoeld bent met dat webscripten en niet (meer) weet hoe je dat met echte programmertalen doet. :) Alhoewel, VB een echte taal?! ;) Ik zou eens een boek kopen...

Verwijderd

Topicstarter
LordLarry schreef op 24 maart 2003 @ 13:13:
Ik denk dat je gehersenspoeld bent met dat webscripten en niet (meer) weet hoe je dat met echte programmertalen doet. :) Alhoewel, VB een echte taal?! ;) Ik zou eens een boek kopen...
Haal dat 'meer' maar weg...

En ik gebruik geen vb, maar vba :P aniehoe... tnx :)

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Je kan 'n textbox wel uitlezen als hij geen focus heeft. Gebruik textbox.Value ipv textbox.Text

Globale vars? Bah.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Pagina: 1