Toon posts:

Monitor blijft in power safe mode staan

Pagina: 1
Acties:
  • 3.002 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik mijn PC aanzet, dan springt mijn monitor aan (lampje = groen), maar direct daarna springt mijn monitor terug in de power safe/ stand by mode (lampje = oranje).
Hoe krijg ik weer beeld op mijn monitor?
Ik heb al de stroom ervan af gehaald, maar hij blijft op stand-bye staan, dus ik kan verder niets doen met mijn pc.
Hioe krijg ik dit opgelost?

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

De monitor blijft op stand-by staan als je de stekker eruit trekt??? (dan heb je een monitor met nucleaire inhoud :+ ) maar waarschijnlijk is er iets mis met je videokaart cq kabel want hij geeft blijkbaar geen signaal waardoor de monitor op stand-by gaat.
Maar dit hoort in een heel ander forum namelijk V&B

[ Voor 10% gewijzigd door E-Mile op 24-03-2003 12:51 ]

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik heb hem al in het juiste forum gezet. Maar toch nog erven een vraagje:

Wanneer ik de stroom eraf haal en vervolgens de stroom er weer opzet, dan blijft het lampje oranje, dus hangt de monitor weer op stand by. Hoe krijg ik hem uit stand by is de vraag. Iemand riep, de BIOS resetten, maar hoe doe ik dat als ik geen beeld heb?

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
videokaart eruit halen, opstarten, videokaart erin , opstarten, dan ben je je drivers kwijt en begint ie met default instellingen, waarschijnlijk is het opnieuw installeren van je videokaart drivers genoeg om het op te lossen

Wat nog makkelijker is eigenlijk is ff safe mode opstarten en je videokaart disablen.

[ Voor 17% gewijzigd door twopack op 24-03-2003 15:00 ]

specs

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
av>vb

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 13:03:
OK, ik heb hem al in het juiste forum gezet. Maar toch nog erven een vraagje:

Wanneer ik de stroom eraf haal en vervolgens de stroom er weer opzet, dan blijft het lampje oranje, dus hangt de monitor weer op stand by. Hoe krijg ik hem uit stand by is de vraag. Iemand riep, de BIOS resetten, maar hoe doe ik dat als ik geen beeld heb?
Dit doe je op je moederbord mbv. een jumper, check je moboboekje. Echter, hier ligt het probleem niet. Het probleem ligt bij je videokaart c. videokaart kabel. Controleer of de videokaart goed in het AGP slot zit en of de kabel correct bevestigd is. Werkt dit niet, probeer dan een andere videokaart.

Boven mij wordt correct opgemerkt dat het om de videokaart gaat, echter het driver truucje is natuurlijk onzin, je zit nog niet eens in de bios en hij is al op standby ;)

Verwijderd

Check monitor op andere PC...

Het is een hardwareprobleem iig. (videokaart, kabel, monitor) ivm standby voordat OS gestart wordt (maw tijdens/voor Bios).

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:49
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.