9700 hangt PC bij spellen.

Pagina: 1
Acties:

• SNAFU
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07 13:52
Ik heb sinds kort een Hercules 9700 in mn PC hangen (op zn eigen, ongedeelde powersupply) en ik kom bij spelletjes niet verder dan 3 seconden intro filmpje en dan hangt de hele zooi vast. Windows doet ie prima maar alles wat met 3D te maken heeft is taboe.
Ik heb de search al gebruikt en bij een paar is het juist niet de voeding (zat ik ook al aan te denken namelijk). Iemand enige ideeen omtrent deze situatie en wat ik er aan kan doen?

Systeem:
- Asus P4PE
- P4 2,53 GHz
- 512 MB PC2700
- Hercules 9700
- Adaptec 2940 UW
- 2x HD (40 en 80 GB)
- 1x Plexwriter
- 1x CD-ROM
- Aopen 300W PSU

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

Verwijderd

Je kunt eens andere versie van drivers gebruiken. Wil ook nog eens helpen.

Verwijderd

Heb je het extra powerconnectortje aangesloten?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:53
al verschillende drivers geprobeerd?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 12:41:
Heb je het extra powerconnectortje aangesloten?
Hij start niet eens op zonder die connector, dus dat is het niet, zoals de topicstarter al zei

Canon Digital Ixus V3

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

(op zn eigen, ongedeelde powersupply)
Wat kan deze powersupply aan?

Heb je al geprobeerd op agp 4x te testen?
Ook kan je de Aperture size in je BIOS checken, al denk ik niet dat het hier aan zal liggen.
Als laatste tip kan ik je aanraden je cooler eens te controleren, kan zijn dat deze niet naar behoren werkt en de boel te warm wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door DeverauX op 24-03-2003 15:14 ]

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Test eerst je videokaart in de pc van een ander. Als hij daar weer crashes geeft is er misschien iets mis met je videokaart. Zo niet, ligt het aan wat anders en kan je verder speuren. Ik zou toch beginnen met de videokaart te testen, want dat lijkt mij het meest voor de hand liggende.

MechWarrior || Monsters Game

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 10:21

Shunt

Boe

wat zijn je voedings waardes presies
gebruik daar voor Speedfan eens (downloaden op tweakers.net )
en daar bij moet je voral letten op de 3.3 V en de 12 V en de 5 V
als je dat even zou willen kijken
want je heb een HEEL zwaar sysje op een 300 W voeding hangen :P

ik verwacht dat het probleem zit met je voeding
je kan wel leuk een exra voeding er aan hangen maar dit word af geraden doordat 2 verschillende voedingen op een systeem vloekt (slecht voor de hardware ;) )
ook trekt je vidkaart nog steeds het meeste stroom via de agp poort ;) dus echt veel nut heeft het zoizo niet

[ Voor 38% gewijzigd door Shunt op 24-03-2003 15:54 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• SNAFU
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07 13:52
Ik heb voor de zekerheid een Q-Tec 450W gekocht en er in gezet maar helaas... Hielp niks.
Helpdesk gebeld en op hun aanraden (na lang zoeken) Catalyst 3.0 geinstalleerd ipv 3.2 en BINGO!...hij doet het!
Nu ben ik echter wel benieuwd waarom 3.0 het wel doet en 3.2 niet...

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

Verwijderd

Zullen wel nog wat insecten inzitten zeker? ;)

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
lol, daar heb je toch spays voor?

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 12:08
Heb je dxdiag al geprobeerd??

oops,ik zag dat 3.0 t wel deed.Install 3.2 nog s een keer(meer spellen die t beter doen)en doe dan f de dxdiag test.Ik had ook heel veel problemen na install van 3.0 naar 3.1(ik had hiervoor een gf3) dus toen maar f een format gedaan.Draai nu op 3.2 en heb nog geen crash gehad

[ Voor 83% gewijzigd door Corona op 24-03-2003 20:42 ]

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
Mocht het niet helemaal werken misschien heb je hier dan wat aan:
ScooBY_DoO in "Club3D 9700 - niets dan vastlopers"

Verwijderd

mschien trekt je voeding het niet..
is maar 300 watt ik weet niet of dat wel voldoende is met al die shit in je comp. :)

Verwijderd

aub niet alleen eerst naar de begin reply kijken en dan gelijk reactie posten...
SNAFU heeft al gezegd dat hij een 450 w voeding had gekocht maar dat dat niets uitmaakte.. maar toen hij op verzoek van helpdesk de 3.0 drivers installeerde ( ipv de 3.2) werkte alles goed... :D

nou in ieder geval ben ik blij dat het werkt, want ik lees zulke topics wel altijd maar weet er bijna nooit antwoord op.. :S veel plezier met je radeon :P

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Denk je nou echt dat als ze alleen in de eerste post kijken, ze jouw post dan zien waarin staat dat ze niet alleen in de eerste post moeten kijken? :+

MechWarrior || Monsters Game

Pagina: 1