Toon posts:

wel dosmodus, niet meer terug naar Windows 98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft een DOS programma onder Windows 98 gebruikt. Hij wou het beëindigen (terug naar Windows), maar daar ging iets fout. De dos-applicatie verving uit zichzelf een fout bestand. Wat we ook proberen we kunnen niet meer in Windows komen. Niet met 'WIN', enzovoorts. Zo gauw Windows het LOGOscreen toonde wordt de boot afgebroken en gaat het opstarten over in de DOS-modus en krijg je het openingsscherm van het dosprogramma. Beïndig je nu dit dosprogramma dan vraagt het: u bent nog in de dosmodus, wil u terug naar Windows? Wanneer je 'j' selecteert start de pc opnieuw op maar op dezelfde manier zoals zo straks: Screen en DOS. Wat kunnen we hier aan doen?

sgrav000

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zat dat niet ergens in msdos.sys of zo?...Momentje...

/edit: ben ik weer :P/
Check je config.sys of msdos.sys eens op iets van DOS=SINGLE ofzo (hangt me wat van bij)... Of effe googlen...Of dit effe bekijken

[ Voor 73% gewijzigd door RobIII op 24-03-2003 12:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Het is wel iets in die richting ja... Heb het ook wel eens gehad maar gebruik 98 al zo lang niet meer...

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 12:47

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Je moet MSDOS.SYS ff editen en daar staat BootGUI=0 en van die 0 maak je een 1.

And that's it.

Je moet wel van tevoren het bestand ff van zijn read only afhalen dat doe je door "Attrib -r -s -h msdos.sys" in te typen, en als je klaar ben uiteraard weer anders om: "Attrib +r +s +h msdos.sys".

Suc6

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 21:01

CAP-Team

XBL: CAPTeam

en ff controleren of er geen verwijzingen naar dat dosprogramma staan in config.sys en autoexec.bat

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor het meedenken. In de msdos.sys staat de bootgui reeds op 1. De config.sys en de autoexec.bat zijn inderdaad veranderd. We hebben gepoogd verwijzingen naar het DOS programma te verwijderen. Dat is niet succesvol tot nu toe. Is het mogelijk de autoexec.bat en config.sys terug te brengen in de oude staat? scanreg /restore? Is het mogelijk deze bestanden bij het opstarten van Windows over te slaan? Ik heb ervan gehoord dat ze voor Windows niet nodig zijn. Maar hoe kan ik ze uit de opstartprocedure verwijderen?

sgrav000

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 18:02 ]

Verwijderd

zet er een rem voor en hij slaat het over bij het opstarten

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Open deur: Bestaat WIN.com nog wel? Wat krijg je als je win intoetst? Rename anders even de huidige autoexec.bat en config.sys. Staan er geen oude versies in de dir? Dit kun je dan terug hernoemen.

Echter meestal kan je altijd met win terugkomen in windows (wel even in de windows dir doen als het path varanderd is).

[ Voor 65% gewijzigd door Cyberpope op 24-03-2003 18:10 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Als je een programma in dosmodus opstart, worden speciaal voor dit programma een autoexec.bat & config.sys aangemaakt. Bij de volgende keer herstarten worden die normaal gesproken weer weggehaald en worden de originelen weer teruggezet. Dit kun je ook doen met een bepaald commando. Ik ga even voor je zoeken.

edit:

Hier staat nog wat troubleshooting informatie voor opstartbestanden.

en hier staat je oplossing. Enjoy :P

[ Voor 33% gewijzigd door SilentStorm op 24-03-2003 18:23 ]

Localhost is where the heart is

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
je moet autoexec.bat renamen naar autoexec.dos en autoexec.win naar autoexec.bat
hetzelfde voor config.sys -> config.dos en config.win -> config.sys

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

type autoexec/config ff in de thread?

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-08 16:35
als win intikken niet helpt (zie startpost) heb je een klein probleem. Dan boot ie de GUI niet (geen probleem in de meeste gevallen). Maar heb je dan toch die grafische schil nodig dan moet je hier ff de foutmelding geven en zoeken achter andere bestanden die win.bat of virussen die win.exe noemen en die eerder in je path variabele staan dan win.com

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Pagina: 1