[IE] Belachelijk geheugengebruik!

Pagina: 1
Acties:

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
Sjongejonge. Ik ben softwareontwikkelaar en werk op een Intel Celeron 466 systeempje met 256Mb (ja, ik weet het, niet echt snel :)). Als ik Visual Studio.NET open heb, gebruikt die ongeveer 30Mb geheugen. Best veel, zou je zo zeggen.

Maar mijn systeem is niet vooruit te branden als ik Internet Explorer (6.0) open heb. Nou heb ik eens gekeken wat er allemaal aan geheugen gebruikt wordt. Blijkt dat Internet Explorer al 132Mb geheugen gebruikt als ik alleen maar de About:Blank pagina toon!!!!!! :r :r :r :r :r

Afbeeldingslocatie: http://www.jaytown.com/peterv/browser_memory.jpg

Wat is dat voor bullshit en hoe kom ik er vanaf? Helaas heb ik IE6 nodig vanwege mijn softwareontwikkelactiviteiten, maar ik kan van IE6 het geheugengebruik toch wel een beetje beperken!?!?

edit:

Ik heb op de achtergrond ook nog WMP draaien voor KinkFM :). Dat is dat buttontje 'Windo...' in de taakbalk.

Misschien ook handig om te vertellen dat het iets is van de laatste tijd. Volgens mij had ik er tot een paar weken terug nog geen last van.

Ook handig om te vertellen dat de MSDN Help tegenwoordig gebruik maakt van IE, dus ik heb IE altijd wel open staan.

[ Voor 21% gewijzigd door RetepV op 24-03-2003 12:26 ]

Macbook Pro

Verwijderd

Duister... Hier gebruikt-ie 10 MB met about:blank, na laden van Tweakers.net 26 MB (onder WinXP).
Ik weet niet of het wat uitmaakt, maar heb je plugins en/of java dingetjes erin zitten? Wellicht dat het daaraan kan liggen?

• Schmoove
  • Laatst online: 22:31
Vaag, bij mij gebruikt ie 22mb. Ik denk dat je daar met een geheugenlek te maken hebt. Effe updaten misschien? Of misschien is er een website geweest die een gigantische geheugenlek bloot heeft gelegd (ik weet niet of dit kan).

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
heb 5 vensters met got open en zit op de 17mb

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Windows Operated Systems -> Software Algemeen
Welke Windows-versie gaat het over?
Heb je niet last van Spyware dat meedraait ofzo? Controleer het eens met Ad-Aware. En uiteraard even een virusscanner (housecall.antivirus.com). Maar ik neem aan dat je dat allemaal wel gedaan hebt :P.

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
Virusscanner draai ik natuurlijk, dat zie je ook rechtsonder in de iconbar :).

Ik smijt RealPlayer er wel eens af en Ad-Aware zou ook wel eens kunnen helpen ja...

Windows versie is Win2K Server, Service Pack 3.

[ Voor 14% gewijzigd door RetepV op 24-03-2003 12:32 ]

Macbook Pro

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Alle caches al eens flink geleegd met de standaardfuncties daarvoor in WinXP? Of met een extern progje als WindowWasher?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
Naja, vaag :?. Nou ben ik op tweakers hier bezig en nu is het geheugengebruik ineens gezakt naar 26Mb?

Caches staan minimaal en zijn vrijwel leeg.

[ Voor 20% gewijzigd door RetepV op 24-03-2003 12:37 ]

Macbook Pro

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Je had vast een fok!forum B&H topic openstaan, met 200MB+ foto's of nie? :D

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• kamerplant
  • Niet online
RetepV schreef op 24 March 2003 @ 12:36:
Naja, vaag :?. Nou ben ik op tweakers hier bezig en nu is het geheugengebruik ineens gezakt naar 26Mb?

Caches staan minimaal en zijn vrijwel leeg.
Is je probleem nu opgelost, of is het (vaak) nogsteeds als je gewoon about:blank alleen open hebt staan?
Als je het bovenstaande allemaal hebt geprobeert en dat werkt niet, reïnstalleer IE6 eens. Gewoon de websetup starten, waarna het vraagt om hem te reïnstalleren..

🌞🍃

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
Sorry dat ik wat laat reageer. In de tussentijd had ik niets voor elkaar, alle problemen nog gehad.

Maar vanmorgen was het helemaal te erg. Op mijn PC'tje was vanmorgen volgens de Taskmanager iets van 1036Mb geheugen in beslag. Heel raar dat ik niet kon zien welk proces dat geheugen in gebruik had, maar volgens mij kwam het door IE.

Volgens mij had ik IE 6.00.2600.xxxx. Ik heb de laatste IE6 versie gedownload en geinstalleerd (IE6 SP1, 6.00.2800.1106). Op dit moment met OE6 en IE6 open is er 189Kb memory in gebruik, dus het lijkt in de goede richting te gaan. Mijn systeempje is zich niet meer de ziekte aan het swappen en er wordt ook niet meer vermeldt dat Windows de swapfile moet vergroten.

Ik wacht nog maar even af voordat ik begin te juichen, maar vooralsnog lijkt het dus inderdaad aan IE gelegen te hebben. Misschien een vage plugin ofzo.

Macbook Pro

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

gill

Love my lindsey...

Doet ie dat alleen als je VS runt? Toch niet toevallig ASP.net projectjes aan het bouwen?

Eventueel ook eens AdAware draaien misschien.

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Pagina: 1