Toon posts:

[win2k exchange 2k]body type not supported

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een paar vage meldingen waar ik niet uit kom...

een user kan geen mail ontvangen vanaf externe gebruikers (waarschijnlijk alleen sommige)

foutmelding:
Final-Recipient: rfc822; geldig@email.adress
Action: failed
Status: 5.6.1
Diagnostic-Code: smtp;554 5.6.1 Body type not supported by Remote Host

nu kan ik hetzelfde mailtje op de centrale mailserver (op een testaccount) wel ontvangen maar doorsturen werkt niet naar de locale mailserver...
volgens mij zijn alle "body types" een globale instelling en zijn dus gelijk voor alle mailservers in een domain...

mijn vraag:
kan dit clientside zijn (ik kan niet bij die gebruikers pc helaas)? of bij de zender of bij de ontvanger...

(we zijn aan het googlen natuurlijk...)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Zit die user z'n mailbox nog op een Exchange 5.5 server? Of op een server waar 262168 How to Disable 8BITMIME in Windows 2000 SMTP Service is toegepast?
Je krijgt deze melding als de ontvangende server geen 8bitMIME snapt.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
het zijn allemaal win2k + exchange 2k servers.

ik zal moeten nakijken of het bovenstaande document is toegepast, maar dat kan ik me nauwelijks voorstellen. (het lijkt in ieder geval niet het geval te zijn uit de install documentatie die ik heb gekregen).

edit: helaas kan ik hem nu niet controleren... deze servers zijn verbonden via vpn en de verbinding ligt er nu uit :(

ik ben er overigens wel van overtuigt dat dit iets te maken heeft met 7 of 8 bit MIME. nogmaals kan dat ook clientside zijn (outlook 97 wordt daar gebruikt)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 11:20 ]

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 08:52
laat de gerbuiker het mailtje anders ophalen met OE 6 of Outlook 98... Outlook 97 is nou niet om bepaald vrolijk te worden...

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dat deze gebruiker in oostenrijk zit... ik kan er dus niet ff heen ofzo...
ik ben aan het testen of een client uitmaakt. ik laat het weten zodra ik meer weet.
overigens het technet artikel is niet uitgevoerd.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 17:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
het is toch een server probleem en het lijkt er toch op dat 8bitmime uitgeschakeld is.
aangezien ik niet wist hoe dit te controleren is, heb ik nagevraagd of "How to Disable 8BITMIME in Windows 2000 SMTP Service " uitgevoerd was... terugrekenen heeft geen zin omdat ik de oorspronkelijke entry niet ken :)...

het is in ieder geval te controleren door te telnetten naar port 25 en een ehlo command te geven. vervolgens geeft de server zijn esmtp extensions terug. 8bitmime staat dus niet bij die server... nu nog dit terug zien te zetten.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je moet er even rekening mee houden dat die 8bitmime misschien niet voor niks uit staat.
Wie weet moet die server ook babbelen met een Exchange 5.5 of een ouwe Domino server en heeft men het daarom bewust uitgezet

Om het uit te zetten doe je:
1. Click "Start", point to "Programs", point to "Administrative Tools",
and then click "MetaEdit 2.2".

2. Expand "LM", expand "SmtpSvc", and then expand "1".

3. In the right pane, double-click "SmtpInboundCommandSupportOptions".

4. In the "Edit Metabase Data" dialog box, note that the default value
that appears in the "Data" box is "7697601".

5. To turn off support for the 8bitmime ESMTP verb, type "3503297"
(without the quotation marks) in the "Data" box, and then click "OK".
Als de waarde van SmtpInboundCommandSupportOptions dus 3503297 is, kun je die gewoon vervangen door 7697601.
Als die waarde anders is, moet je er 4194304 (oftewel 0x400000) bij optellen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gisteren al de vraag gesteld aan de lokale beheerders wie dat het uitgevoerd en waarom... dat wacht ik zowieso eerst af.
thx in ieder geval want het weer terugzetten had ik nog niet gevonden...
Pagina: 1