Kleur veranderen in een logo

Pagina: 1
Acties:
  • 4.738 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38017

Topicstarter
Voor een logo dat we hier gebruiken willen we graag een aantal kleurvarianten maken. Ik had gehoopt dat dit eenvoudig te doen was in Photoshop (5.0). Heb nog gezocht op google en geprobeerd iets te doen met layers maar tot op heden wil dat niet lukken.

Dit is het logo Afbeeldingslocatie: http://www.kroonophetwerk.nl/_images/opmaak/Mensen%20vlak%20CMGZ.gif

Wat we zouden willen doen is op een eenvoudige manier de groene kleur in het logo veranderen door geel, rood, blauw, paars, lila enz enz. Is dit op een eenvoudige manier mogelijk?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 38017 op 24-03-2003 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:11
In Photoshop weet ik het niet; in PaintShopPro is het mogelijk het palette te wijzigen, en zodoende de groene kleur om te zetten in een andere.

Enne.. [img]plaatje.gif[ /img] kan je gebruiken voor een afbeelding ;)

[edit2]
Photoshop heeft deze optie zitten onder Image --> Mode --> Color Table; maar ik zie dat er meerdere kleuren worden gebruikt (is niet 1 kleur groen).

Je kan het doen door de afbeelding naar RGB te converteren, paint bucket op een andere kleur zetten, beetje experimenteren met toleance, en dan keertje in groen vlak klikken. Dan krijg je iets dergelijks: Afbeeldingslocatie: http://www.siemenroorda.nl/photos/test.gif.

[ Voor 71% gewijzigd door sjroorda op 24-03-2003 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
thx, ik ga meteen aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50121

Ga met Hue aan de slag, aangezien het maar een 2 kleuren logo is kan je door het totale kleurbeeld te veranderen de groene kleur veranderen naar alles wat je wilt.

In Photoshop -> Image -> Adjust -> Hue/Saturation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je kan ook knutselen met Hue/Saturation zit dat wel in ps5?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:31

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Of gewoon stuk voor stuk opnieuw opgaan vullen in paint :p

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:11
Hue/Saturation is idd de beste oplossing; kende 'm niet, maar je maakt het hele plaatje goed in een andere kleur. Bij 'mijn' paint-bucket methode gaat de kwaliteit erop achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-06 09:57

schizofreen

ik & jij

Afbeeldingslocatie: http://bitbikkels.student.utwente.nl/~chris/plaatjes/Mensen_anderkleur.gif

hmm, blijft een gif, linkje dan maar :)

zoiets?

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-11-2024

MrE

Sugardaddy take me home..

Dat laatste is in PSP (7) ook mogelijk kleuren>inkleuren en vervolgens met de slider de gewenste kleur bepalen.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Met psp, versie 5, heb je een color replacer. Hiermee selecteer je de te vervangen kleur en een nieuwe kleur en vervolgens ga je met het tool over je plaatje heen. Dan kun je de kleur vervangen. Dit werkt alleen niet zo goed wanneer je verschillende tinten in je logo hebt. Dan moet je de tolerance aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ONWIJS BEDANKT ALLEMAAL. HUE/Saturaion is inderdaad de beste oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83856

ik vind dit een btje dom van mezelf maar als ik met Hue/Saturation de schuifbalken verschuif en hem ook op colorize zet snap ik niet hoe ik mijn gewenste kleur kan krijgen:S
vaak zie ik in tuto's geef hem een kleurtje met Hue/Saturation :?

ik hoop dat iemand mij kan helpen of mij een tuo kan geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26421

Vink als eerste Colorize aan. Zet nu de saturation vol uit, naar rechts dus. Nu kun je met de hue balk je kleur bepalen (helemaal onderaan staat de kleur die je genereerd, in het horizontale balkje). Als je de juiste kleur hebt kun je hem evt. donkerder of lichter maken met lightness. Succes, het is gewoon een kwestie van schuiven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9542

je kan ook in je color picker effe spieken welke hsl waarden je nodig hebt voor een bepaalde rgb. Ik zou trouwens de saturation in het midden houden, dan heb je wat neutralere kleuren. Maar voor de duidelijkheid: hue is de kleurtint, saturation de hoeveel heidkleur (loopt van grijs naar volledig gekleurd) en lightness dus de helderheid, loopt van wit, via de kleur naar zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-06 17:26

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Zowel met Paint Shop Pro als met Photoshop heb je de mogelijkheid tot Colorize. Alleen bij Paint Shop Pro zit ie direct in het color menu, en bij Photoshop moet je even bij Hue ofzo kijken, en dan kun je in het dialoogvenster een vakje 'colorize' aanvinken.
(ivy zei dit ook al lees ik nu)

Maaruh... waarom heb je niet gewoon de EPS van het logo? Dan kun je met Illustrator zo de kleuren veranderen naar wat je wilt...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1