I wish there was a button on my monitor to turn up the intelligence. There's a button called 'brightness', but it doesn't work...
Verwijderd
Je moet dat IP nummer vervangen door het interne ip. (denk ik)
Maar je geeft wel weinig info, dus ik weet niet of bovenstaande tip de oplossing is.
het is trouwens een hardware routertje. Geen linux bak. Zoals jij nu verwacht.
[ Voor 22% gewijzigd door PrutsGoeroes op 24-03-2003 12:09 ]
I wish there was a button on my monitor to turn up the intelligence. There's a button called 'brightness', but it doesn't work...
Ik zou de eventuele firewall functie niet gebruiken en alle poorten openzetten.Ik heb dus het idee dat er nog een poort open moet worden gezet waarlangs de headers worden door gegeven aan mijn server.
Ik heb alleen geen idee welke poort dat zou moeten zijn, iemand enig idee ???
Je hebt de server(s) afzonderlijk toch beveiligd, daar je eerst geen router had staan.
Nee, ik had totaal geen beveiliging op die server draaien, nooit zin in gehad. Daarom had ik dit routertje gekocht.cenix schreef op 24 maart 2003 @ 12:11:
[...]
Ik zou de eventuele firewall functie niet gebruiken en alle poorten openzetten.
Je hebt de server(s) afzonderlijk toch beveiligd, daar je eerst geen router had staan.
Maar ik ga proberen die firewall uit te zetten en het dan weer proberen.
Verwijderd
Deze staat nu toch achter NAT? Heeft dus een intern ip!
In die HTTP-headers daar heb je de hostnaam aan een ip gehangen. Staat hier toevallig nog het Externe IP nummer? Dan zou je dit eens moeten veranderen.
Ik verwachtte trouwens niet dat jij een linux bak had staan als router. Ik dacht dat je misschien Apache als webserver zou gebruiken
Ja je hebt gelijk, hij hing eerst aan Internet, nu achter NAT.Verwijderd schreef op 24 maart 2003 @ 12:16:
Hoe was de situatie eerst? Die IIS server hing direct aan internet, met een extern ip?
Deze staat nu toch achter NAT? Heeft dus een intern ip!
In die HTTP-headers daar heb je de hostnaam aan een ip gehangen. Staat hier toevallig nog het Externe IP nummer? Dan zou je dit eens moeten veranderen.
Ik verwachtte trouwens niet dat jij een linux bak had staan als router. Ik dacht dat je misschien Apache als webserver zou gebruiken
O, wacht ik begrijp denk ik nu wat je bedoelt. Ik kon bij het opgeven van die http-headers inderdaad het IP adres opgeven. Ik zal die inderdaad even gaan controleren, en desnoods op het interne IP hangen.
helaas zit ik nu op mijn werk, dus kan ik het pas rond een uur of zes vanmiddag aanpassen. Maar heel erg bedankt, ik zal uberhaupt een antwoord geven of het werkt.
Overigens:
Ik hoop dat je wel regelmatig patches installeerd. Draai anders eens IISLockDown. Als je alleen html files doet, maakt het verder toch niks uit voor jou, maar het ding is wel 100x zo secure.Nee, ik had totaal geen beveiliging op die server draaien, nooit zin in gehad.
[ Voor 12% gewijzigd door Milo op 24-03-2003 13:25 ]
Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."
Dus, routeer poort 80 naar je interne IP adres van je webserver. En je kan in principe een oneindige hoeveelheid domeinen draaien achter 1 IP adres.
Zolang het geen https sites worden, want daar kan je er maar 1 van op een IP adres hangen.
Overigens is IMO de header info gewoon onderdeel van het http protocol, dus poort 80 is voldoende.
[ Voor 10% gewijzigd door Equator op 24-03-2003 14:10 ]
Alles werkt nu naar behoren.
Nog 1 illusie de wereld uit helpen: een firewall maakt je IIS niet securder. Tenzij je een professionele, dure hardware firewall neerzet doet een firewall over het algemeen niks meer dan poorten dichtzetten, en poort 80 wil je dan toch wel open zetten, lijkt me.
Als je nu met je router zo min mogelijk mapt, heb je eigenlijk hetzelfde bereikt.
Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."